חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך ביטוח לאומי עוזר לנפגעי תאונות עבודה

תוכן עניינים

ביטוח לאומי יכול להיות דבר מאוד מבלבל, כך גם משמעות תאונות עבודה ומה בדיוק מגיע לנו במצבים כאלו.

לכן, הדבר הכי חשוב, זה ללמוד היטב ולהבין את העניין לעומקו.

לא להישאר לא בטוחים ומבולבלים, לדעת עבור עצמכם מה בדיוק הן הזכויות שלכם ולדעת לדרוש במקרה הצורך את מה שמגיע לכם.

ביטוח לאומי נועד בדיוק למקרים כאלו, ולפני שאתם תופסים את הראש על מה שאיבדתם, תבדקו מה מגיע לכם.

 

דעו מה מגיע לכם

במידה וחוויתם פגיעה במקום עבודתכם, זה עלול להרגיש מאוד מבלבל מה בדיוק אמורים לעשות. הזכויות שלכם זה הדבר הכי חשוב, וגם במקרים כאלו חשוב שתכירו את מה שמגיע לכם לקבל. יש לכם זכויות במצב של תאונת עבודה, כמו קצבאות נכות, דמי פגיעה, ובעצם פיצויים על ההשפעה הכוללת של המצב שהגעתם עליו ועל היכולת שלכם לתפקד ולהשתכר.

 

למי זה רלוונטי

האנשים שחשוב שידעו את הנהלים הללו, אלו עובדים שכירים שמשולם עליהם דמי ביטוח לאומי או עצמאיים שמשלמים על עצמם דמי ביטוח לאומי, כל אלו זכאים לזכויות שונות בעקבות פגיעה בעבודה, מכיוון שהדבר כולל את זה שהם מבוטחים בביטוח נפגעי עבודה. במידה ואינכם בטוחים לגבי מה מגיע לכם, שווה לברר עם עורכי דין לתאונות עבודה.

 

ביטוח נפגעי עבודה

הביטוח הזה נועד בכדי לעזור למבוטחים שנפגעו בעת עבודתם, לקבל פיצוי על מה שזה גרם להם לאבד, לרוב איבוד הכנסה מכיוון שהתאונה הפכה אותם לבלתי כשירים לעבודה. לכן ביטוח לאומי משלם להם דמי פגיעה למשך שלושה חודשים, ובמידה ונשארה נכות כתוצאה מאותה פגיעה, גם תהיה זכאות לקצבת נכות או מענק על החלטת הוועדה.

 

הגדרת תאונת עבודה

לביטוח לאומי יש הגדרה מובהקת לגבי מה היא תאונת עבודה, ההגדרה היא שתאונת עובדה הינה תאונה שהתרחשה במקום העבודה, כתוצאה ישירה מהביצוע של העבודה שנקבעה על ידי המעסיק מטעם מקום העבודה. ההגדרה לתאונת עבודה עבור עצמאיים היא שונה, ביטוח לאומי מגדיר אותה כתאונה שקרתה במהלך וכתוצאה ממשלח ידו האישי.

 

מה שלא חשבתם עליו

דבר בעל חשיבות גדולה שאולי פספסתם, רבים לא מודעים לכך וזה עניין מאוד מהותי, וזה שתאונת עבודה נכללת בתאונות דרכים אשר קרו כתוצאה מההגעה והעזיבה של העובד ממקום העבודה שלו. בנוסף, גם תאונות אשר קורות במהלך ההפסקות של העובדים, גם או יצא העובד ממקום העבודה, עדיין תוכר התאונה כתאונת עבודה עבור ביטוח לאומי.

 

עזרה חשובה

למזלנו הרב, תשלומי הביטוח לביטוח לאומי מגנים עלינו במקרים הרבים שיכולים לקרות לכל אחד, של תאונות עבודה. כמובן שהתקווה שלא תהיה תאונה, אך במידה וזה קורה, טוב לנו לדעת שיש לנו זכויות, שביטוח לאומי כן דואג שנקבל פיצויים, ושאנחנו זכאים ללא מעט דברים שיוכלו לעזור לנו בתקופה שכזאת ובהשלכות של תאונות שכאלו.

איש משפט

 

מאמרים נוספים

עוד דיני עבודה
עורך דין דיני עבודה
מה עושים שהמעסיק מחסיר תשלומים?

רובנו קמים בבוקר, מתארגנים ויוצאים אל העבודה. רק לאחר שעות רבות, לרוב לקראת הערב, אנו חוזרים הביתה. כשחושבים על זה, אנחנו מבלים חלק משמעותי משעות

קרא עוד »
חוק הגנת הצרכן
עורך דין דיני עבודה
ההיבטים המשפטיים של אחסון אתרים

אחסון אתרים בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, כפוף להיבטים משפטיים שונים המסדירים את מתן שירותי האחסון, זכויות המשתמש וחובותיהם של ספקי האחסון. מאמר זה יחקור

קרא עוד »