חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לבקש עזרה במקרה של אלימות במשפחה

תוכן עניינים

לצערנו, גם בשנת 2021, אנחנו עדין חיים בעולם בו אלימות במשפחה היא דבר נפוץ מאוד. יש השערות שמגפת הקורונה רק הגבירה את שכיחות מקרי האלימות. הצעד הקשה ביותר כשסובלים מאלימות במשפחה זה לבקש עזרה וחשוב מאוד לדעת מהן האפשרויות ולמי ניתן לפנות.

 

מי סובל מאלימות במשפחה?

חשוב מאוד לציין ולהגיד שלמרות שמרבית מקרי האלימות במשפחה הם של גבר כלפי בת זוגתו או של אחד ההורים כלפי הילד שלו, ישנם גם גברים אשר נפגעים מאלימות במשפחה ולכן המאמר הזה מופנה כלפי כל אדם, בכל מגדר וגיל אשר זקוק לעזרה.

 

סוגי אלימות במשפחה

כשאנחנו מדברים על אלימות במשפחה ישר עולה לנו התמונה של גבר המכה את ילדיו או את בת זוגו, אך אלימות במשפחה יכולה להגיע בסוגים רבים ושונים. למשל אלימות כלכלית בה לנפגע אין גישה לחשבון הבנק של המשפחה. סוג אלימות נוסף הינו אלימות מינית מכל סוגיה. נוסף לכך ישנה גם אלימות מילולית, בה הנפגע סופג מגוון רחב של השפלות וקללות. ואם אתם סובלים מכל אחד מסוגי האלימות הללו אתם זכאים לקבל עזרה.

 

למי לפנות?

ראשית ובעיקר כשמדובר באלימות פיזית, חשוב מאוד לפנות למשטרה. אם האירוע מתרחש בזמן אמת אל תהססו לחייג 100 ולקבל את העזרה המיידית ומצילת החיים. אם מדובר באירועי עבר ניתן לגשת לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה. באמצעות פעולה זו תוכלו להרחיק את הפוגע מסביבתכם וכך למנוע את המשך הפגיעה.

במידה ואינכם רוצים לפנות למשטרה ישנן אפשרויות נוספות רבות. בכל רשות מקומית בישראל קיים מרכז לשלום המשפחה שתפקידו לטפל ולעזור במניעת אלימות במשפחה. נוסף לכך, למשרד הרווחה יש מוקד מידע וסיוע טלפוני במספר 118. כל אחד מהמוקדים הללו מכיל נציגים אשר יכולים לעזור לכם גם בהתמודדות הנפשית וגם בתהליך החוקי והמשפטי הדרוש לכם.

אפשרות נוספת לדיווח וקבלת עזרה הינה פנייה לעובדת סוציאלית של קופת החולים או של בית חולים. לעובדים הסוציאליים יש ניסיון רב שנים בטיפול במקרים של אלימות במשפחה והם ידעו לתת לכם יד מכוונת, להסביר לכם על זכויות והאפשרויות שלכם.

 

ומה אם אני קטין?

ילדים רבים נמנעים מלספר אפילו להורה הלא פוגע על הפגיעה שהם עברו (במקרה ומדובר על אירועים שאותו הורה לא מכיר). אז קודם כל, אל תשמרו בפנים, אם נפגעתם הכי חשוב זה לספר ולבקש עזרה. אם אינכם מרגישים בטוחים מספיק לספר לקרובי משפחה יש בפניכם אפשרות לפנות לגורמים החינוכיים בבית הספר או במסגרות החינוך הבלתי פורמליים. כל אלו, מתמחים ולומדים כיצד לעזור ולטפל באירועים מהסוג.

זכרו, על פי החוק כל אדם ובעיקר אנשי מקצוע מסוימים, מחויבים בדיווח על אלימות אשר מוכוונת כלפי קטינים. לכן אם תפנו אפילו למורה או לשכן, אתם תקבלו את העזרה האישית והחוקית שמגיעה לכם. חשוב מאוד לזכור, בכל מקרה של אלימות, הקורבן לעולם אינו אשם! ולבקש עזרה זה סימן של חוזק וזה עשוי להציל חיים, את שלכם ואת של בני משפחתכם.

מאמרים נוספים

מה לעשות בעת גילוי אלימות במשפחה?

תופעת האלימות במשפחה בשנים האחרונות, צפים באמצעי התקשורת סיפורים מזעזעים רבים, על מקרי אלימות בתוך המשפחה. במקרים רבים, המשפחות או הזוגות ייראו כנורמטיביים לחלוטין, ותמונות

קרא עוד »
גישור אלימות במשפחה

מקרים רבים של אלימות במשפחה נגמרים בפירוק של אותו גרעין משפחתי וגירושין. הליך הגירושין הינו הליך קשה בכל סיטואציה ואחת כמה וכמה כשמדובר על מקרים

קרא עוד »
פתרונות לאלימות במשפחה

אחד הנושאים הכאובים שלא יורדים מסדר היום הציבורי הוא אלימות במשפחה. חדשות לבקרים אנחנו נחשפים לידיעות מצמררות על מקרי אלימות חמורים במשפחה, הכוללות אלימות פיזית,

קרא עוד »