חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להרחיק אב מהבית עקב אלימות במשפחה?

תוכן עניינים

חומרתם של אירועי האלימות במשפחה

בעת האחרונה, אנו עדים לסיפורים קשים של אלימות פנים משפחתית, סיפורים מצמררים שתוכנם זהה באופן כללי אחד לשני. בדרך כלל ניתקל בבני זוג שכלפי חוץ הכול תקין ונעים, והם אף מעלים תמונות מחויכות שלהם לרשתות החברתיות.

אך בחדרי חדרים, מתפרץ מעין שד אלים מקרבו של הגבר, והוא צועק, מטריד, מקלל ואף מכה את אשתו וילדיו כאחוז תזזית.

במקרים רבים, האישה והילדים שומרים על ההכאות והקללות בסוד, והם סובלים אותם בחשיקת שיניים ובנשיכת שפתיים, תוך ניסיון לשדר כלפי חוץ שהכול תקין ובסדר. אך, לאחר תקופה, כשההתעללויות עולות שלב, הסיטואציה עלולה להיות כבר חסרת מוצא, ובמקרים רבים יתרחש בסופו של דבר רצח מזוויע של האישה או הילדים על ידי בן הזוג האלים.

על מנת למנוע מקרים מעין אלו, דווחו בהקדם על כל חשד ולו הקל שבקלים לרשויות הרווחה המקומיות ולמשטרה, שכן כל דיווח שכזה, שמטופל בזמן, יציל בסופו של דבר חיים פשוטו כמשמעו.

כעת, ננסה לסדר בפניכם את סדר הפעולות המומלץ בתור תגובה ראשונית, להרחקת אב ובעל מכים מקורבנות האלימות שלהם, ובמידה והנכם סובלים מאלימות מעין זו, עקבו אחר ההוראות שיוצגו בפניכם במאמר זה.

 

סדר הפעולות

פנייה למשטרה או לעובד סוציאלי

בשלב הראשוני, פנו בדחיפות למשטרה או לעובד סוציאלי של רשות הרווחה המקומית, וספרו לפרטי פרטים על אירוע האלימות ומידת המסוכנות של האב המכה. גם במקרה בו קיים רק חשש למצב כזה, אל תהססו לפנות ולדווח. נוסף לגופים אלו, קיים קו חם, הפעיל 24 שעות ביממה במגוון שפות של המשרד לשירותים חברתיים שנועד לטפל בצורה מידית בדיווחים על אלימות במשפחה.

 

הרחקת האב המכה והוצאת צו

בהסתמך על הדיווחים שלכם, ועבודת המחקר אותה יבצע קצין המשטרה או העובד הסוציאלי, יוגש לבית המשפט על ידי התובע המשטרתי בקשה להוצאת "צו הגנה" עבור בני המשפחה הסובלים מהאב המכה. לאחר הוצאת הצו, ייאסר על האב המכה להתקרב לשטח בו גרים בני משפחתו שסבלו מאלימותו. נוסף על כך, במקרים דחופים, יוצא נגד האב המכה "צו הרחקה", שנועד להרחיק את החשוד לאלימות באופן מידי מהקורבנות, עד מיצוי החקירות וההליכים נגדו.

במקרים חמורים ביותר, ניתן להגיש בקשה ולהתפנות לדירת מסתור, ובכך למנוע מהאב המכה את האפשרות לדעת היכן בני משפחתו וכמובן להגיע אליהם.

 

פנייה לעו"ד

במקביל להליכים אלו, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה בדיני משפחה, לצורך יעוץ משפטי, הגנה על הצו במקרה בו האב המכה יערער על הצו בבית המשפט, ובדיקת המרחב המשפטי הקיים בפני הקורבנות באשר לתביעות נזיקין, מזונות וגירושין.

 

לסיכום

בכל מקרה של אלימות במשפחה, דווחו ובצעו את הפעולות האמורות והצילו חיים.

מאמרים נוספים

מה לעשות בעת גילוי אלימות במשפחה?

תופעת האלימות במשפחה בשנים האחרונות, צפים באמצעי התקשורת סיפורים מזעזעים רבים, על מקרי אלימות בתוך המשפחה. במקרים רבים, המשפחות או הזוגות ייראו כנורמטיביים לחלוטין, ותמונות

קרא עוד »
גישור אלימות במשפחה

מקרים רבים של אלימות במשפחה נגמרים בפירוק של אותו גרעין משפחתי וגירושין. הליך הגירושין הינו הליך קשה בכל סיטואציה ואחת כמה וכמה כשמדובר על מקרים

קרא עוד »
פתרונות לאלימות במשפחה

אחד הנושאים הכאובים שלא יורדים מסדר היום הציבורי הוא אלימות במשפחה. חדשות לבקרים אנחנו נחשפים לידיעות מצמררות על מקרי אלימות חמורים במשפחה, הכוללות אלימות פיזית,

קרא עוד »