חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוברות שתיקה – אלימות מינית במשפחה – מה עושים במקרה כזה?

תוכן עניינים

אלימות מינית במשפחה הינה תופעה נפוצה וקשה, ולה השלכות כואבות על הנפגעים ועל שאר בני המשפחה.

אלימות מינית במשפחה יכולה להיות מצד קרובי משפחה מדרגות שונות ואף מדרגה ראשונה.

ההתמודדות עם אלימות מסוג זה היא מורכבת, אך יש מספר דרכי פעולה

 

הגשת תלונה במשטרה

ניתן להגיש תלונה במשטרה בגין אלימות מינית גם כנגד קרוב משפחה. היות וכאשר מדובר במקרה פגיעה מינית במשפחה לרוב מדובר באירועים חוזרים – מומלץ להתלונן ללא היסוס. על אף המורכבות שבתהליך הגשת התלונה, התלונה תאפשר למשטרה להגן על הנפגע או הנפגעת מפני הישנות של המקרה. עוד כדאי להגיש את התלונה כמה שיותר בסמוך לאירוע עצמו.

 

בירור הליכים משפטיים מול עורך דין

בטרם הגשת התלונה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לגבי אפשרויות הפעולה המשפטיות הקיימות. יתכן וקיימות אפשרויות משפטיות נוספות, וכדאי לנפגע או לנפגעת לדעת על כך. עורך הדין יוכל ללוות בתהליכים המשפטיים, ולהכין את הנפגעים לכל שלבי התהליך. סיוע מצד עורך דין יוכל להגביר את הסיכוי להרשעת התוקף.

 

פנייה למרכזי סיוע

יש מספר רחב של מרכזי סיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית. לכל מרכז סיוע המומחיות שלו והם יוכלו להציע מגוון של אפשרויות לסיוע – טיפול נפשי, ליווי אישי בתהליך התלונה ועוד. ניתן לברר אודות מרכזי סיוע ברשת ולאתר את האחד המתאים.

 

פנייה לאנשי מקצוע טיפוליים

מומלץ לפנות לאנשי טיפול מקצועיים אשר יוכלו לספק מענה נפשי לנפגעים. אלימות במשפחה הינה מקרה בעל השלכות נפשיות רחבות וקשות לאלו אשר נפגעו מאירוע זה. הדבר עלול לשבש עבורם את מהלך חייהם התקין. זאת במיוחד היות ומדובר בפגיעה מינית אשר מגיעה מאדם אהוב וקרוב. גורמי מקצוע יוכלו לסייע לנפגעים לחזור למסלול חייהם התקין, לשקם עצמם לאחר הפגיעה, לשתף ולפרוק תחושות, ולקבל כלים להתמודדות עם הטראומה הכואבת.

 

פנייה לגורמי רווחה

במקרים של אלימות מינית במשפחה, והיות יש להם השלכות על כלל המשפחה, כדאי לפנות לגורמי הרווחה במיוחד אם ישנם במשפחה קטינים. גורמי הרווחה יוכלו לסייע לכלל המשפחה אשר חוותה גם היא פגיעה כתוצאה מהאירוע. במיוחד כשישנם קטינים מעורבים והתא המשפחתי עלול להתפרק, גורמי הרווחה יוכלו לסייע למצוא חלופות הוריות עבורם ואת המסגרת המשפחתית המתאימה. אנשי הרווחה יוכלו גם להפנות לאנשי טיפול מקצועי ולמרכזי סיוע רלוונטיים.

 

פנייה למרפאה

כשמדובר בתקיפה מינית בה יתכן ונגרם נזק גופני, מומלץ לפנות למרפאה לצורך בדיקה גופנית של הנפגע או הנפגעת. יש להסביר לגורמי הרפואה את המצב הרגיש ולבקש מהם להתחשב במצב זה. גורמי הרפואה לא רק שיעניקו טיפול מיידי לפגיעה פיזית במידה והתרחשה, אלא יתוו תוכנית המשך לטיפול ומעקב. ישנם מעקבים רפואיים ובדיקות נדרשות לאחר פגיעה מינית, במיוחד אם הייתה אגרסיבית.

 

אגרוף

מאמרים נוספים

עורך דין משפחה
טיפים חכמים לעריכת צוואה

עריכת צוואה היא אף פעם לא נושא קל. חלק מהקושי נובע מהחשיבה על העתידית המפחידה שבגללה עלינו לערוך צוואה, וחלק מהעניין שאף פעם לא נעים

קרא עוד »