חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם מומלץ להיעזר בעורך דין לקניית דירה בסכסוך עם קבלן?

תוכן עניינים

רוכשי דירות שנקלעו לסכסוך עם הקבלן שבנה להם את ביתם או קבלן שיפוצים שלא סיים את העבודה או התרשל בסיום הבניה. בהמון מקרים יש הרבה מה לעשות כנגד הקבלן ונקיטת הליכים משפטיים עשויים לסייע לפיתרון הסכסוך מול הקבלן. במאמר זה נצביע על מקרי סכסוך שבגינם ניתן לקיים תביעה נגד קבלן תוך ליווי עורך דין צמוד.

 

תביעה מול קבלן שיפוצים שעזב טרם סיום העבודה

במקרים רבים, קבלן שיפוצים מתחיל בעבודה בבית במהלך השבועות הראשונים ומבצע את השיפוץ המוסכם תוך עמידה בהתחייבויותיו. אולם, קורה לא מעט פעמים כי למרות הציפייה להשלמת הליך השיפוץ, אותו קבלן לוקח עוד עבודות במקביל וכתוצאה מכך מפסיק להגיע למקום העבודה הנוכחי. במקרים אלה, בעלי הבית נמצאים בבעיה משום שמדובר במצב שבו הבית אינו ראוי למגורים בזמן שהקבלן אינו מגיע לסיים את העבודה.

מכשול נוסף עבור בעלי הבית הוא העובדה שקבלן חדש יירתע מלהמשיך את העבודה משום שיהיה לו קשה להבין מה בדיוק נעשה בשיפוץ וכיצד להמשיך. משום כך, אותו קבלן עלול לתמחר את מחיר המשך השיפוץ בסכום גבוה ולנצל את המצב הרגיל של בעלי הדירה.

 

תביעת קבלן שיפוצים שהתרשל בעבודתו וגם לנזק

במקרה זה, הקבלן סיים את עבודתו בדירה אך תוך זמן קצר לאחר השיפוץ ניתן להבחין ברשלנות וחוסר מקצועיות בעבודתו. בדרך כלל מדובר בנזקים אסתטיים כמו ריצוף שהונח שלא כשורה או התקנת אביזרים באופן רשלני. עם זאת, קיימים מצבים בהם עבודה חשובה יותר נעשתה באופן רשלני כמו איטום הבית מפני רטיבות.

רשלנות מסוג זה עלולה להיות מסוכנת משום שהיא עלולה לגרום לבעיות מסכנות כמו סדקים בקירות. החיסרון במצב זה הוא שלרוב הקבלן כבר קיבל את הכסף, מה שמקטין את הסיכוי שיחזור לתקן את הנזקים. לשם כך מומלץ לפתוח בהליך משפטי נגד אותו קבלן בליווי עורך דין מומחה.

 

תביעה כספית נגד קבלן

במקרים מהסוג המתואר הנ"ל, מומלץ לשקול תביעה נגד הקבלן. מדובר לרוב בתביעה כספית שתחייב את הקבלן לשלם על אותם הנזקים ולהשיב לבעל הבית את הכסף שהוציא עבורתיקום אותם נזקים. תביעה זו עשויה לנוע בין אלפים ומאות אלפי שקלים. משום כל מומלץ לנהל את התביעה באמצעות עורך דין מומחה לתביעות רשלנות ונזיקין שיוכל להגדיל את הסיכוי לזכות בתביעה מול הקבלן.

 

סיכום

כמו כל סכסוך משפטי, מומלץ לקחת עורך דין שמתמחה בתביעות בבית משפט כנגד קבלנים, שכן תביעה נגד קבלן יכולה להיות תביעה מאוד מורכבת שדורשת תחום התמחות ספציפי מעורך הדין. שימו לב כי אתם פונים למשרד עורכי דין המתמחה בתביעות כנגד קבלנים שגרמו נזקים בנכס וכן בתביעות כספיות נגד קבלנים. כך תוודאו כי סיכוייכם להצליח בתביעה גדלים ותוכלו לקבל את הסעד וההשבה הדרושים לכם.

האם מומלץ להיעזר בעורך דין לקניית דירה בסכסוך עם קבלן?

מאמרים נוספים

מחיקת חובות מול עוד
עריכת דין
איך מוחקים חוב באופן חוקי?

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר

קרא עוד »