חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדרכים המהירות ביותר להגיש תביעת תאונת דרכים בעזרת עורך דין

תוכן עניינים

לרוב, תאונות דרכים גורמות לתחושות לא נעימות של לחץ, חרדה ואפילו פאניקה בקרב המעורבים בהן ובשל כך, הן אף עשויות להביא להתנהלות לא נכונה של המעורבים בתאונה. ישנה חשיבות רבה לחשיבה בשיקול דעת, לאחר שמתרחשת תאונת דרכים ובנוסף, יש לנקוט בכמה פעולות הנדרשות לביצוע, כגון: החלפת פרטים בין המעורבים בתאונה, תיעוד התאונה ומקום התרחשותה, פניה לקבלת טיפול רפואי ועוד.

 

תביעת פיצויים בשל תאונת דרכים

לפי חוק הפיצויים בישראל, כל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים מסוימת ונפגע בגופו או בנפשו, כתוצאה ממנה, רשאי לקבל פיצויים בגין הנזק/ים.  תביעת תאונת דרכים מוגשת בד"כ באמצעות עורך דין מומחה בתחום, אשר תפקידו כולל את ייצוג התובע, ניהול התביעה מול חברת הביטוח הנתבעת, איתור מסמכים רלוונטיים לתאונה וכיו"ב.

 

כיצד ניתן לאתר עורך דין לטיפול בתביעת תאונת דרכים?

אדם שנפגע בתאונת דרכים, יוכל לאתר עורך דין מומחה, באמצעות דרכים שונות, כגון: באמצעות קבלת המלצות בנוגע לטיבו של עורך הדין, באמצעות חיפוש עורך דין מקצועי באתרים משפטיים שונים, באמצעות פרסומים בנוגע לעורכי דין המתמחים בתחום תאונות דרכים או בדרכים אחרות, שבאמצעותן ניתן להגיע לעורך דין מומחה בתחום תאונות דרכים, שיוכל לנהל את תביעת הנזיקין של התובע, על הצד הטוב ביותר. ניהול תביעת תאונת דרכים ע"י עורך דין מומחה בתחום, עשויה לתרום הן לניהול מהיר ואפקטיבי של התביעה והן למיצוי הסכום המקסימאלי של הפיצויים שיתקבל.

 

המלצות בנוגע להגשת התביעה

בכדי שהגשת תביעת תאונת דרכים באמצעות עורך דין, תהיה אפקטיבית ומהירה ככל הניתן, יש להיצמד לכמה טיפים שיכולים לסייע בכך:

  1. ראשית, יש לדאוג לכל הטפסים ו/או האישורים ברלוונטיים לתאונת הדרכים, כגון: טפסים רפואיים, קבלות בגין הוצאות תרופות או טיפולים עקב התאונה ועוד.
  2. שנית, ההמלצה היא להמתין במשך תקופה מסוימת עם הגשת התביעה (ולא להגיש אותה מיד לאחר שהתרחשה התאונה), שכן, נזקים גופניים ו/או נפשיים שונים, שנגרמו עקב התאונה, לעיתים, עשויים להתפתח או להחמיר רק לאחר כמה חודשים.
  3. יש לבצע בדיקות רפואיות, טרם הגשת התביעה, על מנת לקבל מסקנה ברורה ומקיפה בנוגע למצבו הבריאותי של הנפגע.

 

תשלום תכוף בגין נזקי תאונת דרכים

ישנם מצבים, בהם אדם נפגע מתאונת דרכים, במידה רבה וכתוצאה מכך, הוא נזקק למימון בגין טיפולים רפואיים שנים ועוד.  לפי חוק הפיצויים, עבור מצבים כאלה, ישנו הליך מסוים המאפשר קבלת סכום פיצויים כבר שלב הראשון של התביעה, שנקרא "תשלום תכוף" אשר יקוזז מסכום הפיצוי בכללותו שיתקבל בסיומה של התביעה. מטרתו של התשלום התכוף לאפשר לנפגע בתאונה להתקיים, עד לקבלת החלטה הסופית בנוגע לפיצוי שיקבל.

 

לסיכום

כל אדם שנפגע בתאונת דרכים, רשאי לתבוע את החברה המבטחת את הרכב שבו נהג, באמצעות תביעת נזיקין. לרוב, תביעות תאונות דרכים מוגשות באמצעות עורכי דין בתחום תאונות דרכים, שמטרתם לנהל את הליך התביעה מול חברת הביטוח ולדאוג לשיעור פיצויים מקסימאלי עבור התובע. בכדי שהגשת התביעה תתבצע באופן מהיר ויעיל, ההמלצה היא לדאוג לצרף אליה את כל החומר הרלוונטי וכמו כן, להמתין פרק זמן מסוים ממועד התאונה ועד להגשתה.

stevepb / Pixabay

מאמרים נוספים