חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסדר חוב מול הבנק – איך עושים את זה

תוכן עניינים

בסיטואציה רגילה בה אין בעיות יוצאות דופן בחשבון הבנק שלנו אין שום התקלות המצריכה עזרה מגורם שלישי בינינו לבין הבנק.

הבעיות מתחילות דווקא שלקוח הבנק נקלע למצוקה כלכלית ויש לו בעיות כלכליות שיכולות לנבוע מפיטורין בעבודה, בעיות בעסק, בעיה רפואית שדרשה הוצאה כספית בלתי צפויה.

מה עושים במצבים כאלה?

הכוונה למצבים כאלה היא כשהתשלומים שלך מתחילים לחזור בחשבון ואתם כלקוחות עלולים להפוך להיות לקוחות בעייתים. בסיטואציה שכזו הטיפול עובר למחלקה המשפטית של הבנק ועורכי הדין יוצרים איתכם בקשר לגביי הסדר חוב שנוצר עבורכם.

 

מהם הסדרי חוב וכיצד ניתן לפתור את הבעיה?

הסדר חוב הוא ההסכם בין הלקוח לבנק שמפרט את הדרך בו יחזיר הלקוח את הכסף לבנק בצורה בה הוא מסוגל, לדוגמא – תשלום חודשי נמוך יותר, ריבית נמוכה יותר על הלוואה שנלקחה, תשלום מיידי של חלק מההלוואה וכו'…

כל לקוח רשאי לסכם מול המחלקה המשפטית של הבנק באופן עצמאי אך הדבר לא מומלץ בכלל. כאדם פרטי אשר לא מכיר את המושגים, החוקים והזכויות שהבנקים חייבים לו יתקשה במציאת מילים נכונות או בכלל הבנת הסיטואציה כפי שהיא ועלול להגיע להסכם לא אידיאלי עבורו.

 

הסדר חוב משכנתא  

משכנתא היא הלוואה בסכום גבוה שמטרתה בדרך כלל היא לקניית נכס. משמעות המשכנתא היא שכל עוד שההלוואה לא הוחזרה במלואה הנכס שייך לבנק.
הלוואה מסוג זה לרוב תהיה לטווח הארוך 15-30 שנים ובריבית יחסית נמוכה להלוואות אחרות.

מכיוון שההלוואה נפרסת על כל כך הרבה שנים עלולים להיות שינויים במצב הפיננסי של לווי המשכנתא לטובה או לרעה, לא ניתן לצפות את הבאות ולעיתים יש קשיים בהחזרת הסכום המלא, במצבים כאלה לרוב הבנקים מגלים סבלנות מכיוון שמדובר בדירת מגורים ונותנים הארכה אם ביקשו אותה ובכל זאת לעיתים הבנקים מסרבים להקל בתנאים והמלווים נאלצים להתמודד מול המחלקה המשפטית בנוגע להסדר חוב ושם מומלץ להם להיעזר בעורכי הדין המתאימים.

 

 הסדר חוב לעסקים 

בסיטואציה של הדרדרות מצב כלכלי מכל סיבה שיכולה להיות לעסק הדרך הנכונה להתנהלות מול הבנק היא הסכם על הסדר חוב, הסדר טוב שבוצע בליווי עורכי דין טובים יאפשר לעסק לשמור את הראש מעל המים ולשרוד את התקופה בה הוא יאלץ להחזיר תשלומים ולהגביר את הכנסותיו כדי להתרומם מהמשבר.

ללא הסדר חוב טוב העסק יכול ליפול ולא להצליח להרים את עצמו, בדרך כלל בנקים גמישים יותר במתן הלוואות לעסקים מכיוון שיש להם בסיס חזק או ביטוחי עסק למינהם המבטיחים ערבון פיננסי.

הדבר החשוב ביותר בהסדרי חוב מול הבנק הוא להתייעץ בעורכי דין מקצועיים על מנת למנוע הדרדרות במצב, הוצאות משפטיות, סימונים בבנק ישראל ופתרון הבעיה בצורה המהירה והחלקה ביותר.

 

משקל

מאמרים נוספים