חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אפשר גם אחרת – דרכי פתרון והתמודדות עם אלימות במשפחה

תוכן עניינים

אלימות במשפחה היא מכת מדינה. מספר הנפגעים המדווחים על פגיעה עולה עם השנים, אך מספרם של המקרים שאינם מדווחים, נותר גדול אף יותר.

יחד עם זאת, אלימות במשפחה מלווה לעיתים קרובות בבעיות נוספות, איתן נאלצים בני המשפחה הנפגעים להתמודד.

 

אילו בעיות אלה וכיצד אפשר להתמודד?

סל של בעיות משפטיות

דני אורדן – עו"ד מתמחה בייצוג משפטי של לקוחותיו מול רשויות המס, ייצוג ושיקום חייבים, עבירות כלכליות ומשפט מסחרי, מסביר את הקשר:

אלימות במשפחה מתבצעת לעיתים קרובות באופן פיזי – מכות, חבלות, איומים ועוד, מהם סובלים הילדים ובדר כלל בת הזוג.

יחד עם זאת, אלימות במשפחה יכולה לבוא לידי ביטוי גם על רקע נפשי של התעללות מילולית, רגשית, וגם התעללות כלכלית.

על רקע זה, מבוצעות עבירות כלכליות, לעיתים על שם בן/בת הזוג, או אפילו על שם הילדים, אשר הופכות את ההתמודדות של בני המשפחה מורכבת יותר.

 

דרכי התמודדות מומלצות עם אלימות במשפחה

בין אם מדובר על אלימות פיזית ובין אם מדובר על אלימות כלכלית, נפשית, מילולית וכל סוג אחר של התעללות – בבת הזוג, או בילדים, יש מספר צעדים מומלצים, שיכולים לעזור:

  1. במידת האפשר, חשוב לתעד את המעשים. באמצעות צילומי סטילס, או וידאו, הקלטות אודיו ועוד. המטרה היא לתעד את המצב לטובת תלונה במשטרה או סכסוך משפטי.
  2. חשוב לזכור כי במרבית המקרים לא צפוי לחול שינוי לטובה במערכת היחסים ולכן, עזיבה היא פתרון מומלץ לעיתים קרובות.
  3. במקרה של התעללות בילדים וחסרי ישע, חשוב להרחיק את המתעלל מהבית בהקדם האפשרי, או להרחיק את מושא ההתעללות למקום מבטחים.
  4. קיימים סוגים רבים של אלימות במשפחה, אשר נחשבים עבירה על החוק ואשר החוק מספק הגנה מפניהם. בדקו אם אתם זכאים להגנה כזאת בחסות החוק, כדי שיוכלו לשנות לטובה את נסיבות החיים שלכם ושל אלה התלויים בכם.
  5. רצוי לבקש בהקדם צו הרחקה לגורם הפוגע, באמצעות פנייה של בני המשפחה הנפגעים, או הורים של ילדים נפגעים, לבית המשפט לענייני משפחה בעזרת עו"ד לענייני משפחה.
  6. גופים נוספים שיכולים לבקש צו הרחקה במקרה של אלימות במשפחה הם: תובע משטרתי, פקידת סעד מטפלת במקרים של התעללות בילדים, יועמ"ש לממשלה או נציגו.

 

זיהוי מקרים של אלימות במשפחה

לעיתים קשה לזהות כאשר נמצאים במערכת יחסים פוגענית. לכן, אם יש לכם חשש, או חשד כי אתם, או מישהו מבפני המשפחה שלכם נמצאים במערכת יחסים פוגענית, חשוב לפנות לגוף מקצועי שיכול לסייע, כמו הקו החם למניעת אלימות במשפחה, עמותות נשים נפגעות אלימות ואף המחלקה לשירותים סוציאלים ברשות המקומית.

לסיכום, אלימות במשפחה היא בעלת פנים רבות ולכן יש לפנות לסיוע בכל מקרה של חשש מפני פגיעה. אל תישארו לבד! פנו לסיוע!

 

אגרוף

מאמרים נוספים

עורך דין משפחה
טיפים חכמים לעריכת צוואה

עריכת צוואה היא אף פעם לא נושא קל. חלק מהקושי נובע מהחשיבה על העתידית המפחידה שבגללה עלינו לערוך צוואה, וחלק מהעניין שאף פעם לא נעים

קרא עוד »