חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התפתחות מחלות עקב שירות צבאי

תוכן עניינים

השירות הצבאי, הוא שירות ממושך שכולל לא מעט תרגילים, אימונים, ושלבים שונים שעלולים לגרום לפציעות שונות ולפצח מחלות בהמשך. כל מחלה שהתפתחה בעת השירות הצבעי ובעקבותיו, גם אם שנים אחרי, עשויה להיחשב ולהיות מוכרת כהשלכה של השירות הצבאי, ובהתאם להעניק לנפגע שלל זכויות, פיצויים ואחוזי נכות במקרים מסוימים. כדי להבין מה מגיע לכם ואיפה אתם עומדים, לפניכם קצת על התפתחות מחלות עקב שירות צבאי.

 

האם ניתן לקבל פיצויים עקב מחלות בשירות הצבאי?

מחלות ופציעות בשירות הצבאי, הן לצערנו הרב עניין שבשגרה, שפוקד מאות חיילים בשנה ומגביל אותם בדרכים שונות. כיום, ניתן להגיש תביעה ולזכות בפיצויים והכרה בגין פציעה והמחלה שהגיע מהשירות הצבאי באמצעות תביעות נגד הצבא. דרך הגשת תביעה נגד משרד הביטחון, אם פיזית ואם נפשית, ודרך הליך של מספר שלבים וועדות רפואיות – תוכלו להיות מוכרים כנכי צה"ל בהתאם למקרה ולמחלה שלכם, וכך לקבל פיצויים והקלות בהמשך.

 

כיצד כדאי לנהוג עם התפתחות מחלות או פציעות בצבא?

כדי להיערך כמה שיותר טוב לתהליך הארוך ש לקבלת הפיצויים וההכרה מהמדינה והצבא עקב פציעה ומחלה שהגיע בעקבותיו, יש כמה פעולות שכדאי לבצע, שיפעלו לטובתכם ויעזרו לכם לקבל את המגיע לכם בהמשך:

תיעוד

אלמנט חשוב ראשון שיעזור לכם בהמשך להוכיח את טענתכם ולהראות את חומרת המקרה ואת ההקשר לפעילות הצבאית, היא התיעוד של כל פרטי האירוע. שמרו תמונות, עדויות מחברים ומהמפקדים, סיכומי ביקור ומסמכים רפואיים, תמונות – כל מה שקשור למקרה ויוכל להוכיח את קיומו ואת חומרתו בהמשך.

 

הגשת דו"ח פציעה בצבא או תביעה מחוץ לצבא

כדי להתקדם עם הפציעה ולהגיש תלונה או תביעה בגינה, רבים בוחרים להתייעץ עם עורך דין כדי לבצע זו בדרך שהכי תטיב איתם ותהיה המקצועית והנכונה. במידה והפציעה נעשתה במהלך השירות הצבאי ואתם כרגע במהלך השירות, אתם תישלחו למלא דו"ח פציעה, דו"ח שכולל את כל הפרטים הקשורים לפציעה וצריך להיחתם על ידי המפקדים והרופא המטפל. בהמשך דו"ח זה ייבדק על ידי משרד הביטחון.  עבור מחלות שהתקיימו עקב השירות הצבאי ואחריו, יש להגיש תביעה מסודרת יחד עם כל המסמכים הללו, כנגד משרד הביטחון.

 

האם ישנה תקופת התיישנות על מחלות ופציעות בצבא?

כמו כל תביעה ותלונה, ישנו חלון זמן בו התלונה הופכת לישנה מדי, לאחת שלא ניתן לתבוע עליה ולקבל עליה פיצויים, גם אם אתם צודקים לגמרי והייתם זוכים בה. זה נקרא התיישנות. חשוב שתכירו כי בכל הנוגע לפציעות בצבא, תקופת התיישנות היא לרוב 3 שנים מהזמן בו השתחררתם, אחרי כן כבר לא ניתן לתבוע – אלא במקרים חריגים בהם יש עדויות מהפציעה וסימוכין שמביאים את המשפט לאשר את קיום התביעה למרות ההתיישנות. כדי לדעת מה זמן ההתיישנות הספציפי למקרה שלכם, כדאי להתייעץ עם עורך דין.

חוֹק

מאמרים נוספים

עורך דין צבאי
עורך דין צבאי
כיצד להתנהל בחקירת משטרה צבאית?

כחיילים בצה"ל אתם עשויים להיתקל במספר מצבים מורכבים למדי. אחת הסיטואציות המורכבות ביותר שניתן להיקלע אליהן היא חקירה של המשטרה הצבאית. בהתאם, חשוב מאוד לדעת

קרא עוד »