חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוות דעת לצורך הגשת תביעה – מהיכן מבקשים?

תוכן עניינים

מכתב חוות דעת של מומחה מטרתו לדון במקרה שבו עוסקת תביעה מסוימת והוא כולל את עמדתו המקצועית בנוגע למקרה ולהשלכות אליהן הוא הוביל. בכוחה של חוות דעת מומחה להשפיע על עמדתו של השופט ולהגדיל את סיכוייה של התביעה להצליח.

ניתן להגיש חוות דעת רפואית בתחומי רפואה שונים ובתחומים משפטיים שונים, כגון: דיני עבודה, דיני נזיקין, תחומי רשלנות רפואית ועוד. אולם, בתביעות הקשורות לנזקי גוף ולרשלנות רפואית על סוגיה השונים, נדרשת חוות דעת מקצועית עם פירוט רחב של הטיפול הניתן וזאת בכדי שניתן יהיה להבין לעומק את ההשלכות של טיפול מסוים שבוצע ואת האופן שבו הטיפול היה אמור להתבצע באופן ראוי וזאת בכדי שיהיה ניתן להצליח להכריע במשפט.

כשתחום של תביעה שמוגשת אינו בטווח רמת הידע הנורמאלית של אדם, נדרש צירוף של חוות דעת מומחה בתחום הנידון. בית המשפט דורש לצרף את חוות הדעת יחד עם הגשת התביעה, בכדי שהיא תוכל לייצג הוכחות וקיומו של הנזק הנטען, במסגרת התביעה.

 

מציאת מומחה לכתיבת חוות דעת

ככלל, עורך הדין המייצג את התובע, אחראי לנהל את הליך התביעה וללוות את התובע לכל אורכו וכמו כן, לרוב, תפקידו גם לאתר מומחה לכתיבת חוות דעת רפואית שתצורף לתביעה.

 

האם כל רופא יכול לכתוב מכתב חוות דעת רפואית?

לא כל רופא שנתן אבחנה למטופל, כי מדובר ברשלנות רפואית הינו בהכרח מומחה. מעבר לכך, עורך הדין המייצג לרוב יבחר מומחה לכתיבת חוות דעת רפואית משפטית, שכן, המטרה היא שהמומחה ינסח את חוות הדעת באופן ראוי, כך שהיא תוכל לייצג את טענותיו של התובע כראוי, בבית המשפט.

 

חוות דעת רפואית – מה היא כוללת?

ככלל, חוות דעת רפואית של מומחה נדרשת לכלול את המקרה שבגינו הוגשה התביעה ואת כל פרטיו, את תיאור החריגה שהביאה לנזק עבור המטופל, את ההסבר מדוע מדובר ברשלנות וכיצד היה הרופא שטיפל אמור להתנהל בכדי להימנע מהרשלנות בטיפול. בנוסף, חוות הדעת הרפואית גם נדרשת לכלול את תיאור הנזק שממנו סובל המטופל ואת ההסבר בנוגע לסיבתיות, כלומר, כיצד הטיפול הרשלני הוביל לנזק.

ראוי, כי המומחה יציין חומר רפואי וספרות רפואית, בחוות הדעת שכותב, שעליהם הוא הסתמך במתן חוות הדעת. מידע נוסף בנושא ניתן לקרוא באתר פורום רופאים.

 

כיצד ניתן לוודא כי חוות הדעת הניתנת הינה מקצועית?

יש לציין, כי גם כאשר בוחרים במומחה, שיודע להכין כתב חוות דעת מקצועית וטובה, אין הדבר יכול להבטיח כי חוות הדעת שהוא יכין תהיה מושלמת. אולם, יש לדאוג כי חוות הדעת שיכתוב המומחה תהיה בעלת הסבירות הגבוהה ביותר, יחסית לחוות הדעת תוצג מצד נתבע.

 

לסיכום

חוות דעת המצורפת לתביעה, מטרתה להוכיח ולבסס את הטענות שמעלה התובע, בכדי להגדיל את סיכויי הצלחתה של התביעה. חשוב שחוות הדעת תיכתב ע"י מומחה בתחום הנידון, על מנת שהיא תכלול פירוט מקצועי ומקיף ככל הניתן, הן של הנזק והן של המקרה ושל הסיבות שבעקבותיהם הוא נגרם.

מומחה מעניק חוות דעת עבור הגשת תביעה
מומחה מעניק חוות דעת עבור הגשת תביעה

מאמרים נוספים

מחיקת חובות מול עוד
עריכת דין
איך מוחקים חוב באופן חוקי?

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר

קרא עוד »