חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למי פונים כאשר מתרחשת אלימות במשפחה?

תוכן עניינים

תופעת האלימות במשפחה

בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר סיפורים על מקרי אלימות במשפחה בחדשות ובאמצעי התקשורת השונים. הסיפורים מחרידים, ובמקרים רבים התופעה חוזרת על עצמה באותו תסריט. לכאורה מדובר בזוג בעל קשר חם ואוהב כלפי חוץ, הם נראים חבוקים ושמחים בציבור ואין כל חשד לסדקים וצרות במערכת היחסים שלהם.

אך בפנים, כאשר אף אחד לא רואה ונוכח, מתגלה האלימות הפיזית והמילולית ביתר שאת. לעיתים האילמות תהיה רק בצורה מלילות, ותופנה כלפי האישה או הילדים, ובמקרים קיצוניים האלימות תהיה פיזית, אגרסיבית ואף מסכנת חיים.

במקרים רבים, האלימות מתגלה כלפי חוץ רק בשלבים שאין מהם דרך חזרה, כאשר הנזק שנעשה לאשה כבר מסכן חיים או כאשר חס וחלילה גופת האישה מתגלה חבולה וחסרת אותות חיים.

לכן, עלינו להפעיל חושים חדים מאוד, ועבור כל חשש ולו הקל שבקלים, על זוג שאנחנו מכירים, עלינו לדווח לגופים המיועדים לכך.

בנוסף, כל אישה או ילד שמרגישים מאוימים בצורה כלשהי על ידי בן הזוג או ההורה, יכולים לדווח לארגונים המתאימים על כך בקלות ובדיסקרטיות. ננסה להציג בפניכם מספר מוסדות וארגונים שמתעסקים בנושא ויכולים להגיש סיוע זמין ומהיר בעת הצורך.

 

רשימת הארגונים

משטרה

בכל מקרה של חשד לאלימות וסיכון פיזי, אחד הארגונים הראשונים אליהם יש לפנות הוא המשטרה. המשטרה, יכולה להפעיל סמכויות אכיפה נרחבות, להוציא צו הרחקה עבור בן הזוג המכה, לפנות את האישה או הילדים לדירת מסתור ובעת הצורך אף לעצור לגמרי את הבעל המכה עד תום כל ההליכים. במידה ואתם שכנים של זוג ואתם חושדים כי קיימת אלימות בין בני הזוג, אל תהססו לדווח על החשד שלכם למשטרה אפילו שהוא רק בגדר חשד.

 

רשויות הרווחה המקומיות

בכל רשות מקומית, קימת מחלקה של עובדים סוציאליים שכל תפקידה הוא לטפל במצבים מורכבים מעין אלו במשפחות המקומיות. ברשותן של העודות הסוציאליות קיימים מגוון אמצעים ודרכים לעזור ולטפל בבעיית האלימות במשפחה, וניתן ליצור קשר עם לשכת הרווחה של כל עירייה באתר האינטרנט הייעודי לאותה עיר או רשות מקומית.

 

הקו החם של ארגון נעמת

נוסף על כל אלו, קיים קו חם לטיפול מידי באלימות מכל סוג שהיא, המופעל על ידי ארגון "נעמת". מטרתו של ארגון זה הוא סיוע לנשים במגוון סיטואציות, החל מאלימות וכלה באפליה ובפגיעות מיניות. הארגון מפעיל כלים משפטיים ואף בעל קשרים ענפים עם רשויות הרווחה השונות. במקרים של חשש לאלימות, יש לפנות לקו החם של הארגון שמספרו: *9201.

 

לסיכום

בכל מקרה של חשש לאלימות במשפחה, אסור לשבת בחיבוק ידיים. יש לפנות לרשימת הארגוניים שהוצגה לעיל, ולדווח בפרוטרוט אודות האלימות לה הייתם עדים. שכן ביכולתו של כל דיווח, להציל חיים פשוטו כמשמעו.

מאמרים נוספים

מה לעשות בעת גילוי אלימות במשפחה?

תופעת האלימות במשפחה בשנים האחרונות, צפים באמצעי התקשורת סיפורים מזעזעים רבים, על מקרי אלימות בתוך המשפחה. במקרים רבים, המשפחות או הזוגות ייראו כנורמטיביים לחלוטין, ותמונות

קרא עוד »
גישור אלימות במשפחה

מקרים רבים של אלימות במשפחה נגמרים בפירוק של אותו גרעין משפחתי וגירושין. הליך הגירושין הינו הליך קשה בכל סיטואציה ואחת כמה וכמה כשמדובר על מקרים

קרא עוד »
פתרונות לאלימות במשפחה

אחד הנושאים הכאובים שלא יורדים מסדר היום הציבורי הוא אלימות במשפחה. חדשות לבקרים אנחנו נחשפים לידיעות מצמררות על מקרי אלימות חמורים במשפחה, הכוללות אלימות פיזית,

קרא עוד »