חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה כדאי לקחת בחשבון כשמזמינים חוקר פרטי?

תוכן עניינים

יש לא מעט הזדמנויות בהן שירותיו של חוקר פרטי עולים כפתרון אפשרי לבעיה כלשהי. למשל, אדם שמאמין שבן או בת הזוג שלו בוגדים בו יכול להתעמת איתם – או לפנות לחוקר פרטי. דוגמא נוספת היא עיתונאי מפורסם שרוצה לערוך כתבת תחקיר בפרשה כלשהי, אך בשל הפרסום שלו הוא לא יכול

לחקור את הנושא בשטח בעצמו. גם הוא יכול להיעזר בשירותיו של חוקר פרטי כדי לקדם את התחקיר.

יחד עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כשמזמינים חוקר פרטי. בטקסט הזה נמנה ארבעה דברים שמומלץ להתייחס אליהם כששוכרים את שירותיו של חוקר פרטי.

 

האם אתם באמת צריכים חוקר פרטי?

לפני שאתם פונים לחוקר פרטי, כדאי מאוד שתחשבו האם חוקר פרטי באמת יוכל לעזור לכם. תוכלו לענות על השאלה הזו, אם תענו על השאלה הבאה – האם הסוגיה באמת מצריכה חקירה? לדוגמא, לעיתים יש לכם מספיק ראיות בעצמכם. כך שלמעשה אתם לא צריכים חוקר פרטי אלא פשוט לפנות כמה שעות כדי לעשות סדר במידע שיש בידכם.

 

ההסתכלות הכלכלית

כשחושבים לפנות לחוקר פרטי, חשוב לדעת שהטיפול במקרה שלכם יכול לעלות לא מעט כסף. יש מקרים שיכולים להיות מרגיזים או מסקרנים, למשל אם מישהו במשרד שלכם מעלים כל פעם את הקפה, שלא מצדיקים טיפול של חוקר פרטי.

הסכום שתשלמו בעבור חקירה פרטית נע בטווח של מאות עד עשרות אלפי שקלים, כשהעלות תלויה במורכבות של המקרה. אם תרצו לדעת מה צפוי להיות המחיר שאותו תהיו צריכים לשלם – תצטרכו לפנות לחוקר הפרטי, להציג בפניו את פרטי המקרה הספציפי שלכם ולבקש הצעת מחיר. כמובן שגם לאחר שתקבלו הצעת מחיר ייתכן שעלות החקירה תהיה למעשה גבוהה יותר, מכל מיני סיבות.

 

החשיבות שבבחירת חוקר פרטי אמין

החוקר הפרטי שיטפל במקרה שלכם חייב להיות אמין מאוד. לכן, כשאתם בוחרים חוקר פרטי עליכם להיזהר מחוקרים פרטיים שישדרו חוסר שקיפות או שהאמינות שלהם מוטלת בספק. אין ספק שאמינות היא הדבר הכי חשוב שיהיה לחוקר פרטי.

בנוסף, אם אתם פונים לחוקר פרטי שידבר בביטחון עצמי רב כדי לשכנע אתכם שאתם זקוקים לשירותיו, ולא מציע לכם מספר אופציות להתייחסות למקרה שלכם – כדאי לכם להיזהר ממנו. במידה והמקרה הספציפי שלכם לא באמת דורש חקירה של חוקר פרטי, חוקר פרטי מקצועי ומיומן ידע לזהות את זה. לכן, חוקר פרטי שינסה לשכנע אתכם לשכור את שירותיו בכל מצב הוא למעשה יכול להיות חשוד כחוקר פרטי עם פגם באמינות.

 

סיכום

לסיכום, תמיד עדיף לפנות לחוקר פרטי אמין, גם הוא לוקח תעריף יקר יותר, מאשר לשכור את שירותיו של חוקר פרטי זול – אבל בעל בעיות אמינות וזול. כמובן שחשוב גם לוודא שיש לחוקר הפרטי שבחרתם רישיון לעסוק במקצוע מטעם משרד המשפטים.

 

בדיקה מקיפה

מאמרים נוספים

מחיקת חובות מול עוד
עריכת דין
איך מוחקים חוב באופן חוקי?

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר

קרא עוד »