חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד מיסוי עולים חדשים ותושבים חוזרים עובד?

תוכן עניינים

מדינת ישראל פועלת כל הזמן לעידוד עלייה ועידוד תושבים שירדו מהארץ לחזור בחזרה, כשאחת הדרכים הבולטות לכך, היא באמצעות סל הטבות, הקשורות בין השאר למיסוי. מהן אותן הטבות וכיצד מתבצע למעשה המיסוי של עולים חדשים ותושבים חוזרים? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם

 

הטבות מיסוי לעידוד עלייה

מדינת ישראל פועלת כל הזמן לעידוד העלייה וקליטה מחודשת של תושבים חוזרים, כאשר אחד הכלים המשמעותיים, הוא הטבות מיסוי ואף פטור מדיווח עליהם, באופן הבא לידי ביטוי דרך תיקון מס 168 של רשות המיסים ופקודת מס הכנסה, אשר תוקן במסגרת פרויקט 'חוזרים הביתה' לציון 60 שנים למדינת ישראל. תיקון 168 והוראותיו, נכנסו לתוקף החל משנת 2007 ובאופן רטרואקטיבי, כך שאם אתם עולים חדשים או תושבים חוזרים, בהחלט מומלץ לבקר באתר krisitax.com ולהכיר את מלוא הזכויות שלכם.

 

עולים חדשים ותושבים חוזרים על פי פקודת מס הכנסה

עולה חדש הוא כל אדם אשר לא היה תושב ישראל מעולם וכעת מעוניין להיות תושב מדינת ישראל לראשונה. פרמטר נוסף בקביעת זהותו של עולה חדש ככזה, יבוצע באמצעות הוראות פקודת מס הכנסה לעניין "מרכז החיים" ומספר ימי השהות במדינת ישראל.

תושב חוזר הוא כל אדם אשר היה תושב מדינת ישראל בעבר והחליט לנתק את מרכז החיים שלו מישראל ולעבור למגורי קבע בחו"ל לתקופה של לפחות 6 שנים רצופות (ומשנת 2009 – לאחר תקופה של שלוש שנים). במידה ותקופת השהות בחו"ל היא מעל 10 שנים, הגדרתו תהיה תושב חוזר ותיק, הזכאי לשורת הטבות נוספות.

 

אז כיצד מתבצע המיסוי לעולים חדשים ותושבים חוזרים?

אחד הנושאים המהווים חלק ניכר ממכלול השיקולים בבחינת כדאיות החזרה לישראל הוא הנושא הכספי וכאמור, רשות המיסים מעמידה שורת הטבות והקלות מס, לרבות פטור על דיווח מהכנסות, כדי לעודד עלייה. בין הטבות אלו נמצאים פטור מחובת גילוי ודיווח למשך 10 שנים מרגע התושבות בישראל, פטור ממס לתקופה של 5 שנים מהכנסות פאסיביות (הטבה שניתנת לתקופה של 10 שנים לתושב ותיק ואף פטור ממס בגין הכנסות ממשכורת אשר הופקה בחו"ל), פטור ממס בגין רווחי הון שנוצרו ממכירת נכסים בחו"ל ועוד.

 

עולים חדשים? תושבים חוזרים? אל תוותרו על הזכויות שלכם!

ניתן לראות אם כן, כי מדובר בשורת הטבות מס משמעותיות בהחלט, היכולות ליצור עבורכם חיסכון של אלפי ואף מאות אלפי שקלים למשך תקופה לא מבוטלת. כך שאם אתם עולים חדשים או תושבים חוזרים, מומלץ בהחלט לפנות לעו"ד המתמחה במיסוי, למיצוי זכויותיכם. עו"ד המתמחה במיסוי, יוכל לסייע לכם להבין בדיוק מהן הטבות המס המגיעות לכם, להתנהל בצורה יעילה מול רשות המיסים ואף ללוות אתכם עם סיום תוקפם של ההטבות וכניסתן לתוקף של חובת הדיווח ותשלום המס.

 

לסיכום

ראינו עד כה, כי מדינת ישראל פועלת לעידוד עלייה של עולים חדשים ותושבים חוזרים, באמצעות שורת הטבות מס משמעותיות המוענקות לתקופה של מספר שנים. כדי לוודא שאתם אכן מנצלים את הזכויות, מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין מיסוי מקצועי, אשר אף ילווה אתכם עם סיום התקופה של הטבות אלו.

מיסוי

מאמרים נוספים

אנשי משפט
עורך דין מיסים
האם ניתן לקבל פטור ממס שבח

אם כבר נכנסתם לעולם הנדל"ן ומקרקעין אתם בוודאי מכירים את המושב מס שבח ואתם מעוניינים לדעת אם ניתן לקבל פטור ממנו. המשיכו לקרוא והבינו בפירוט

קרא עוד »