חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתגרשים בעקבות אלימות – מה חשוב לדעת על עיכוב הליכים והגבלות בהוצאה לפועל?

תוכן עניינים

לצערנו, לא כל גירושים עוברים בשלום. בעוד שבחלק מהמקרים הגירושים הם פרידה מכובדת בין בני הזוג, במקרים אחרים הם עשויים להיגרם עקב אלימות, ויש חשש אמיתי לשלומם של האישה והילדים – פיזית, כלכלית, נפשית וכו'. בכתבה הבאה נציג מה חשוב לדעת על עיכוב הליכים והגבלות בהוצאה לפועל בהקשר של גירושים עקב אלימות.

 

מה הם הליכי הוצאה לפועל?

הליכי הוצאה לפועל מתחילים בעקבות חוב שלא שולם. על מנת ללחוץ על החב לשלם את חובו במהרה משיתה ההוצאה לפועל סנקציות שונות שמטרתן להקשות את חיי בעל החוב ולהמחיש את דחיפות התשלום. סנקציות אלו כוללות צו איסור יציאה מהארץ, החזקה של הדרכון או של רישיון הנהיגה, הגבלות על פעולות בנקאיות ועל שימוש בכרטיסי אשראי, ובסיטואציות מסוימות אף נקיטת הליכי מאסר כנגד בעלי החובות.

בני זוג גרושים מוצאים את עצמם לא פעם מעורבבים בחובות לא שלהם, ולכן חשוב לפעול לביטול או עיכוב ההגבלות של הוצאה לפועל. את אלו כדאי לעשות בעזרת ליווי משפטי מתאים, כמו למשל משרדו של עו"ד חיים מזור.

 

מנתקים כל אפשרות לאלימות

במקרים רבים, גירושים הם אירוע לא קל שנושא אווירה של משבר. אך לפעמים המשבר מחריף ומפרידה רומנטית הופך לסכנת חיים, כאשר מדובר באלימות במשפחה שבעקבותיה מתגרשים. אלימות זאת יכולה ללבוש כל מיני צורות: פגיעה פיזית ואיום על חיי בני המשפחה, אלימות כלכלית או פגיעות נפשיות מסוגים שונים. כל אלו מהוות פגיעות חמורות בחיי המשפחה ולכן יש לפעול לניתוק מוחלט של הצד האלים על מנת לא לתת לו את האפשרות להמשיך להזיק ולפגוע.

ישנם צעדים משפטיים שחשוב לעשות במקרה של אלימות, כמו למשל צווי הגנה והרחקה. בנוסף, חשוב להביא לפרידה כלכלית מוחלטת בין הצדדים ולפעול למען ביטול ההליכים של ההוצאה לפועל, שעשויים לקרות עקב התנהגות בן הזוג האלים.

 

רק עם ליווי משפטי מתאים

כמו אספקטים רבים בחיים, גם כאן יש חשיבות מכרעת לסיוע המשפטי הנכון, שבלעדיו הסיכוי לנצח הופך פחות בהרבה. חשוב להיעזר במשרד עורכי דין המתמחה בהוצאה לפועל ובפשיטת רגל, ויודע מהם הצעדים והדרכים האפקטיביות להסיר את רוע הגזירה במהירות וביעילות.

את הבקשה עצמה לביטול הליכים והגבלות ניתן להגיש במגוון דרכים, כגון הגשת הבקשה באתר או באפליקציה של ההוצאה לפועל. כמו כן אפשר גם להגיש בקשה זאת באופן פיזי בלשכת ההוצאה לפועל. הבקשה תוגש בעקבות מילוי טופס מתאים, ותכלול צירוף של מסמכים רלוונטיים נוספים.

חשוב לדעת שגם אם הבקשה לא התקבלה, לבעל החוב עדיין עומדת הזכות לערער, אותה ניתן לבצע מול בית משפט השלום עד עשרים יום ממועד הצו הרלוונטי. בכל שלב ושלב בתהליך, חשוב לפעול לפי עצת עורן דין בקיא, על מנת להתחיל במהרה חיים חדשים מנותקי חובות ואלימות.

 

דמויות של גבר ואישה וילד באמצע

מאמרים נוספים

עורך דין משפחה
טיפים חכמים לעריכת צוואה

עריכת צוואה היא אף פעם לא נושא קל. חלק מהקושי נובע מהחשיבה על העתידית המפחידה שבגללה עלינו לערוך צוואה, וחלק מהעניין שאף פעם לא נעים

קרא עוד »