חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נהיגה ללא רישיון נהיגה – העונש הצפוי

תוכן עניינים

נהיגה ללא רישיון נהיגה היא עבירה חמורה ביותר. היא נחשבת לאחת העבירות החמורות בחוקי התעבורה. בתי המשפט קוראים להחמרה בענישה על עבירה זו עד כדי שליחה למאסר בפועל של מי שהורשע בביצוע העבירה.

 

פקודת התעבורה

סעיף 10 בפקודות התעבורה מחייב כל נהג לנהוג כאשר יש ברשותו רישיון נהיגה תקף לסוג הרכב עליו הוא נוהג. בעבר, היה עליכם להחזיק את הרישיון פיזית עליכם בעת נהיגה אך כיום, אין הכרח לכך. מספיק לנהוג עם תעודה מזהה, כיוון שהרישיון יימצא במערכות המשטרה בעת בדיקה.

העבירה, מתייחסת למי שלא הוציא מעולם רישיון נהיגה, או למי שהרישיון שלו נפסל, כאשר אין זה משנה מה הסיבה לפסילה. מי שנהג לאחר פסילת הרישיון יכול לקבל קנס של מאסר, עקב העובדה כי כבר נענש בעבר אך לא ציית לחוקים.

 

מה הם העונשים שניתן לקבל?

עבירה זו מלווה בעונשים מסוגים שונים. ניתן לקבל מאסר על תנאי או מאסר בפועל של עד 18 חודשים, לצד עונשים נלווים. העונשים הנלווים, יכולים להיות פסילה של רישיון הנהיגה למשך תקופה ארוכה, קנסות כספיים ועוד. ישנן רמות שונות של חומרה לעבירה.

כאשר מי שנהג ללא רישיון עשה זאת עקב אי חידוש של הרישיון, מדובר בעבירה שנחשבת קלה יותר, מאשר של מי שנהג כאשר לא היה לו רישיון נהיגה מעולם. כמובן, שכאן גם נכנסים מי שנהגו לאחר פסילה, מה שנחשב לעבירה החמורה ביותר בקרב נהגים ללא רישיון. ניתן לקבל מידע מפורט וייעוץ בנושא באתרhttps://oron-law.co.il.

מי הם הגופים אשר יכולים לפסול את רישיון הנהיגה שלכם?

הגוף המוסמך לפסילה של רישיון תלוי במצב בו מבקשים לבצע פסילה. אם מדובר בעבירת תעבורה חמורה שנתפסה בזמן אמת, קצין משטרה יכול לפסול את רישיונכם לתקופה של בין 30/60/90 ימים, בהתאם לסוג העבירה שהתרחשה. המטרה היא להרחיק מיידית את הנהג מהכביש עקב הסכנה שהוא מהווה.

בתי משפט לתעבורה ובתי דין צבאיים, רשאים לפסול רישיון כחלק מגזר הדין במהלך או בתום הליך שיפוטי. הגורם השלישי שיכול לפסול רישיון הוא משרד הרישוי, שפוסל רישיון נהיגה כחלק מאמצעי התיקום ע"פ שיטת הניקוד, או אחרי המלצה של המכון הרפואי לבטיחות דרכים.

 

נהיגה בכלי רכב שונה מזה שקיבלתם עליו רישיון

מי שיש לו רישיון לרכב פרטי, לא יכול לנהוג על אופנוע. מי שיש לו רישיון על אופנוע, לא יכול לנהוג על משאית. רמת הסכנה במצב הזה היא חמורה כיוון שאדם אשר נוהג על רכב מסוג רישיון שונה משלו, נחשב לכזה שנהג ללא רישיון כלל. לכן, מדובר בעבירת תנועה חמורה ובמקרים כאלו, המאשימים יבקשו עונה מחמיר של פסילת רישיון למשך תקופה ארוכה, או פסילה על תנאי לצד קנסות כספיים.

נהיגה ללא רישיון

מאמרים נוספים