חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עברת תאונת דרכים? – מדריך לקבלת פיצויים

תוכן עניינים

לצערנו תאונות דרכים מתרחשות לעיתים קרובות ומטילות בקרבינו אסונות רבים.

על מנת להמעיט את הנזקים מהחוויה הקשה כדאי לנהוג בהתאם לפעולות הבאות.

זה מובן ואנושי שלאחר תאונת דרכים הנפגעים נמצאים בחוסר רגיעה למשך זמן מסוים, אך יש להצטייד בשלוות נפש ולדאוג לפרטים החשובים.

כמו כן, ניתן להטיל על משהו את האחראיות על הפרטים הבירוקרטים.

בנוסף, יש פיצויים שמגיעים למי שהשתתף בתאונה וחשוב שתפעלו בחכמה כדי להשיג אותם.

 

מהן הפעולות שחייב לבצע לאחר תאונת דרכים?

  1. יש לרשום את פרטי הרכב המעורבים בתאונה – סוג רכב, מספר רכב, בעל הרכב ועוד.
  2. יש לרשום את הפרטים של המעורבים בתאונה – טלפון, תעודת זהות, שם מלא וכל פרט זיהוי שיש.
  3. יש לאסוף את פרטי העדים לתאונה, אם חס וחלילה האשם יכחיש את מעשיו העדים יהוו חלק חשוב במשפט.
  4. אל תמסרו לשום גורם את המסמכים המקוריים, למשל – אין לתת לרופא מסמך רפואי מקורי אלא העתק. המסמכים המקוריים חשובים להצגה בבית המשפט.
  5. יש לאסוף כל מסמך או קבלה שקשורה בהוצאות הנלוות לתאונה.
  6. יש להודיע לסוכן הביטוח על התאונה ולמלא דוח מתאים.

 

מה הפיצויים שמגיעים לכם?

לנהגים בתאונה (אפילו לנהג האשם), לעובר רגל ולנוסעים ברכבים מגיעים פיצויים בעקבות נשקים פיזיים או נפשיים. כמו כן, ישנו פיצוי לנזק נפשי חמור אם חס וחלילה משהו איבד אדם קרוב בזמן התאונה. בשונה ממקרים אחרים, תאונת דרכים מעוגנת בחוק כאירוע בו יש אחריות מוחלטת לפצות את הניזוקים, זאת על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. בשל חוק זה גם הנאשם מקבל פיצויים, אם התאונה הייתה בשגגה כמובן. ישנם מקרים בהם לא מקבלים פיצויים – אם לרכב אין ביטוח, אם לנהג אין רישיון בתוקף, אם הנהג היה בדרך לבצע פשע ועוד.

 

פנייה לעורך דין

על מנת לוודא שזכויותיך יישמרו יש לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים בהקדם. גם אם התאונה לא חמורה כדאי לפנות משום שפנייה זו יכולה למנוע סיבוכים ועיכובים בעתיד. יתר על כן, כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי גוף גם אם הנזק הגופני לא חמור. פניה לעורך דין לנזקי גוף תשפר את סיכויי התביעה ואת שיעורי הפיצוי. אם נעשה אתכם עוול ולא קיבלתם את הפיצויים המגיעים לכם אל תהססו לצאת להליך משפטי עם עורך דין מקצועי שילווה אתכם.

 

לסיום

לאחר תאונת דרכים כדאי לדאוג לכל הפרטים, למרות הלחץ הנלווה אליה. עשו כמיטב יכולתכם כדי למנוע סיבוכים משפטיים בעתיד. יש פיצויים שמגיעים לכם וכדאי שתעשו הכל כדי לקבל אותם. אם נתקלתם בקושי תוכלו לפנות לעורכי דין מתאימים שיכוונו אתכם להתנהלות נכונה. אם אתם מחפשים עורך דין מקצועי לתאונות דרכים היכנסו לאתר  של עורך דין יואב רונקין.

 

שופט

מאמרים נוספים