חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין צבאי לצאת מהצבא – איך הוא יכול לעזור

תוכן עניינים

מערכת המשפט הישראלית בנויה ממערכות משפט נפרד. ישנה מערכת משפט אזרחית שהיא יחידה נפרדת ממערכת המשפטית הצבאית. ישנם מספר הבדלים עיקריים בין שני מערכות המשפט הצבאית ממערכת המשפט האזרחית. מערכת המשפט הצבאית מחליטה אך ורק על חיילים המרשתים בצה״ל וכל משפט מתנהל בערכאות צבאיות המכונות על ידי בתי דין צבאיים.

 

בית משפט צבאי

סמכות של שיפוט בית המשפט בצבאי חלה בעיקר עבור עבירות צבאיות ולא על עבירות פליליות שנחשבות ״רגילות״. עבירות אלה מתבצעות על ידי כל מי שמשרת בצה״ל, כמו חיילים בשירות חובה, אנשי קבע, קצינים, חיילים במילואים וגם לעיתים אזרחים שהם עובדי צה״ל. למערכת המשפט בתי כלא שלה והיא נחשבת כרשות מבצעת.

מערכת המשפט הצבאית היא מערכת משפט נפרדת ממערכת משפט אזרחית. השונה הוא בעיקר ברמות הענישה. חלק מהעבירות גבוהות יותר ממה שניתן לקבל במערכת האזרחית למשל, כמו עבירה בגין שימוש סמים. במערכת האזרחית ההרשעה על כך תסתיים בדרך כלל בעונש קל, ואילו במערכת הצבאית זה עלול להיגרר לכתב אישום גם אם מדובר בסמים הכי קלים. במקרה כזה, אל תתלבטו ופנו אל עו״ד צבאי שיעזור לכם להיחלץ מכל בעיה.

 

מי רשאי לעסוק במשפט צבאי

ישנן עבירות מיוחדת שהן חלק מחוק השיפוט הצבאי. ישנן עבירות שלא חלות על האזרח ואינן חלות על האזרחים. גם בכל מה שקשור לתהליך כזר הדין. ייצוג בפני מערכת המשפט הצבאי תתאפשר רק למי שהוסמך על כך – עורך דין צבאי. עו״ד צבאי הוא בעל אישור מיוחד לעסוק במשפט צבאי. אישור זה ניתן לפי חוק השיפוט הצבאי בבתי משפט צבאיים. עורכי דין צבאים מנוסים מאוד בכל מה שקשור לחוקי הצבא וזה התחום העבודה העיקרי שלהם. עורכי דין צבאים יודעים לפתור בעיות עמו דיונים, ערעורים, מעצרים ועוד.

 

עורך דין ויציאה מהצבא

עורך דין צבאי הוא עורך דין המתמחה בשירות וייצוג בבתי דין צבאיים. עורך דין על רקע צבאי יוכל לעזור לכם מאוד במקרים של שחרור ויציאה מהצבא. במקרים והנכם מוזמנים לבית משפט. עורך דין צבאי יכול לעזור לכם בין אם אתם משרתים בצבא ורוצים להשתחרר מהצבא. במקרה שיש לכם פטור צבאי, במקרה של עריקות, השתמטות, העלאת או הורדת פרופיל, במקרה ואתם נפקדים מהמילואים ועוד. מומלץ לא להתייצב בבית המשפט לבדכם ולקבל ליווי מעורך דין שבקיא במערכת המשפט וילוו אתכם בכל התהליך.

 

לסיכום

עורך דין לענייני צבא צריך להיות מוסמך לכך. עורך דין לענייני צבא יכול לעזור לכם בתחום היציאה מהצבא, בין אם מדובר בהורדת פרופיל, עריקות, השתמטות, נפקדות משירות סדיר ומשירות מילואים. עורך דין צבאי רשאי לטפל במקרים צבאיים ומכיר את מערכת המשפט ואת החוקים על בוריה. כך שאם אתם נתקלים בבעיה ביציאה מהצבא, אל תהססו, והשכירו את שירותיו של עורך דין צבאי.

 

מאמרים נוספים

מחיקת חובות מול עוד
עריכת דין
איך מוחקים חוב באופן חוקי?

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר

קרא עוד »