חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צלקת לאחר טיפול בעקבות תאונת דרכים – מהי הדרך להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית?

תוכן עניינים

צלקות מכוערות לאחר ניתוחים יכולות להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית, בין אם מדובר על תאונת דרכים ובין אם מדובר על פגיעות אחרות.

המאמר יפרט מהי הדרך להגיש תביעה על רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בגין צלקות

צלקות נגרמות כתוצאה מפגיעה בעור לאחר חתכים בניתוח או כוויות. אדם המגיע לטיפול רפואי הכולל חתכים צריך לדעת שתישאר לו צלקת. ביחד עם זאת, לא אמורה להיוותר צלקת חמורה, אלא אם כן מצבו הבריאותי או סוג העור שלו מעקבים את החלמת הצלקת. למשל, לאנשים מעשנים קשה יהיה יותר להתגבר על צלקות לאחר ניתוחים. ישנם גם מקרים בהם המטופל יצטרך לעבור השתלות עור ויגרמו לו בשל כך צלקות. כאשר הטיפול רשלני וגורם לצלקת שלא צריכה להיות חמורה יתר על המידה או העור נחתך עקב טיפול לקוי, ניתן לתבוע את הגורם המטפל על רשלנות רפואית.

 

תביעת רשלנות רפואית לאחר צלקות בעקבות תאונת דרכים

אדם שעובר תאונת דרכים וחייב לעבור ניתוח עלול להיתקל ברשלנות שתגרום לצלקת להזדהם במידה ולא תטופל כראוי. כלומר, ניתן היה למנוע את הזיהום בצלקת אך לא נעשה טיפול מניעתי כגון מתן אנטיביוטיקה וכד'. ברגע שמסתיימת התביעה מול חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע, ניתן לתבוע את הרשלנות הרפואית מהגורם המטפל. עד אז כל תביעה כתוצאה מתאונת הדרכים צריכה להיות מוגשת כנגד ביטוח החובה. הסיבה לכך נעוצה בחוק הפלת"ד שמסביר זאת. אם לא הייתה נגרמת תאונת דרכים, הנפגע לא היה זקוק לטיפול רפואי ולכן לא היו מתרשלים בחיתוך או בטיפול בצלקות עקב התאונה. למרות זאת, אם התביעה נגד הביטוח הסתיימה והצלקת הזדהמה עקב טיפול לקוי, התביעה תוגש לגורם הטיפולי.

 

מה הדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית?

בראש ובראשונה יש לפנות כמה שיותר סמוך לאירוע לעורך דין רשלנות רפואית על מנת לבדוק אם יש עילה לתביעה. ניתן לפנות לעורך דין נזיקין ורשלנות רפואית באתר https://www.df-law.co.il. שנית, יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים והטיפולים שנעשו בהמלצת הרופאים לצלקת. למשל, בעקבות ניתוח פלסטי או קוסמטי לאחר תאונת דרכים ולאחר סיום התביעה נגד חברת ביטוח החובה, הצלקת יכולה להחמיר ולכן חשוב לדעת שניתן טיפול רפואי על מנת למנוע את ההחמרה. כך גם כשמדובר על תפירה לא נכונה או שימוש בתפרים בדרך לא מקצועית, שימוש בציוד שאינו מתאים ליצירת החתכים, הורדת כמות עור יתרה מאזור הניתוח, זיהום, מעקב או טיפול שגוי ועוד. חשוב אף לדעת שביחד עם הצלקות שנותרו בגוף ישנן למטופל אף צלקות נפשיות הגורמות לו למצבים פסיכולוגים ירודים כמו דיכאון, חרדה או פוסט טראומה ולכן ייעוץ עם עורך דין והגשת תביעה על רשלנות רפואית יכולה להביא לפיצוי גבוה.

 

פסיקה משפטית

מאמרים נוספים

רשלנות רפואית בצבא
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בצבא – למי פונים?

בתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהתעניינות שנוגעת לרשלנות רפואית בצבא. עובדה זו הובילה אותנו להוציא מספר מדריכים מקיפים בנושא, שיעלו את המודעות ויאפשרו לחיילים בעבר

קרא עוד »