חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות רפואית – איך מטפלים בזה מבחינה משפטית?

תוכן עניינים

בתקופה האחרונה אנו עדים לשיח ער שעולה בקבוצות רפואיות שונות ברשת. מדובר כמובן בשיח שעוסק ברשלנות רפואית. הדבר נובע בעקבות מקרה שאירע בימים האחרונים והביא למודעות בנושא. יצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק כדי שניתן יהיה להכיר את הנושא ולהבין איך מטפלים בו. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שדרושים לכם בנושא זה.

 

הרקע המעמיק לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי אנו כותבים לאחר שקיבלנו מספר רב של פניות מטעם גולשים שקוראים את המדריכים שלנו באופן קבוע. הם יודעים שאנו מכירים את תחום הרשלנות הרפואית באופן מעמיק ולכן, הם פנו אלינו בבקשה לכתוב מדריך שיסביר להם איך מטפלים בהליך מבחינה משפטית.

כמה מהם ציינו בפנינו כי הם יודעים שמדובר בעניין מורכב יחסית, אך אין להם מושג למה ומהו אופן הטיפול. מכיוון שמדובר בקוראים קבועים ובמספר רב של פניות, החלטנו לעצור את שטף הכתיבה שלנו ולהעלות את המדריך הנוכחי שיעשה סדר לכל דורש.

 

רשלנות רפואית – מה זה בכלל?

אם הגעתם לכאן בגלל ששמעתם על המקרה שאירע לבחורה צעירה במהלך ההיריון הראשון שלה, אתם צריכים לדעת מה זה בכלל רשלנות רפואית. סביר להניח ששמעתם עד כה בעיקר על המושג רשלנות בהריון וכדאי שתדעו שאין זו התת קטגוריה היחידה של המושג הכללי.

שכן, יש רשלנות רפואית באבחון, בניתוח, במתן תרופות שגויות או מינון שגוי ועוד. אפשר בעצם לסכם בקצרה שרשלנות מסוג זה היא כזו שמתקיימת לאחר שאנשי צוות רפואי ביצעו טעות כלשהי שגרמה לנזק למטופל. מדובר בגורמים מקצועיים שונים בתחום הרפואה, למשל:

  • רופאים
  • אחיות ואחים
  • מנתחים
  • רופאים מרדימים ועוד

 

איך מטפלים ברשלנות רפואית מבחינה משפטית? – השלב ה – 1

כדי שניתן יהיה לטפל בתביעה של רשלנות רפואית יש צורך בהוכחה של הרשלנות. העניין ידוע כמורכב ביותר פשוט בגלל שלעיתים יש קושי בהוכחה של רשלנות זו. לכן, בשלב הראשון צריך לגשת אל עורך דין שעוסק בתחום רשלנות רפואית ולהציג בפניו את המקרה באופן מפורט. עורך הדין יקבע אם מדובר בעילה לתביעה בנושא זה או שלא. במידה ועורך הדין קובע שיש עילה לתביעה – ניתן להמשיך אל השלב הבא.

 

איך מטפלים ברשלנות רפואית מבחינה משפטית? – השלב ה – 2

בשלב זה עורך הדין יוצא לטפל בתיק. הכוונה היא בעצם שהוא יוצר קשר עם הגורם הרפואי שמואשם ברשלנות ומבקש ממנו את התיק הרפואי של המטופל. זאת, במטרה לקרוא את הפרטים ולהוציא מידע חיוני והוכחות. רק לאחר שנאסף כל החומר, עורך הדין מסדר את המסמכים ומגיש בקשה לפתיחת תיק בבית המשפט.

 

לסיום

עד כאן ההסבר המעמיק שאפשר לכם להבין איך מטפלים ברשלנות רפואית מבחינה משפטית. כעת, ידוע לכם למה מדובר בהליך מורכב, כך שנותר לכם רק ליצור קשר עם עורך דין.

רשלנות בהריון

מאמרים נוספים

רשלנות רפואית בצבא
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בצבא – למי פונים?

בתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהתעניינות שנוגעת לרשלנות רפואית בצבא. עובדה זו הובילה אותנו להוציא מספר מדריכים מקיפים בנושא, שיעלו את המודעות ויאפשרו לחיילים בעבר

קרא עוד »