חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוך כמה זמן נסגר הליך משפטי בישראל?

תוכן עניינים

נמצאים בהליך משפטי ומעוניינים לדעת תוך כמה זמן הוא ייסגר? כדאי שתדעו שבמדינת ישראל הליכים משפטיים לוקחים זמן ממושך וכי משך הזמן תלוי בעיקר בתביעה עצמה.

 

תלוי במקרה עצמו ובחומרת האירוע

אורך התהליך המשפטי תלוי בעיקר במקרה עצמו ובחומרת האירוע. ככל שאירוע יהיה מורכב יותר וכן חמור יותר, כך יידרש זמן רב יותר לדון בסוגיה. אין זה אומר כי מערכת המשפט מקלה ראש במקרים שהם פחות חמורים. הסיבה שמקרים חמורים לוקחים זמן רב יותר נובעת מכך שחובת ההוכחה במקרים אלה הינה מחמירה יותר וכי מדובר בעונשים מחמירים יותר. על כן הדיונים נמשכים זמן רב יותר. בנוסף, ככל שהמקרה יהיה חמור יותר כך יידרש הרכב שופטים גבוהה יותר וגם זה ישפיע על משך זמן המשפט.

סיבה נוספת היא שהליך החקירה עלול להיות ארוך יותר. ההליך עלול להתקצר במידה והנאשם נמצא במעצר ועל כן מערכת המשפט תידרש לזרז הליכים על מנת שלא להחזיק אדם במעצר שלא לצורך. כך למשל, כאשר מדובר בהליך משפטי הדן בסוגיה פלילית כגון תקיפה פיזית, ההליך יהיה ארוך יותר מתביעת נזיקים בגין נזקי גוף. זאת בשל העובדה כי חקירת התקיפה תהיה ממושכת יותר. למידע נוסף אודות תביעות בגין פגיעות פיזיות ופיצויים, ניתן להיכנס לאתר https://us-lawoffice.co.il.

 

משאבים נדרשים למיצוי משפטי

כאמור, ההליך תלוי בחומרת האירוע ומורכבותו. ככל שיהיה האירוע המשפטי מורכב יותר למיצוי הדין, כך ידרוש משאבים רבים יותר. ככל שיוקצו יותר משאבים להליך המשפטי, הדבר יגרור הליך משפטי ארוך ומורכב יותר. הדבר תלוי הן בכמות המשאבים הנדרשת וכן בהימצאותם של משאבים אלו. במידה ויידרשו למשל בדיקות מיוחדות אשר דורשות זמן למיצויין, הדבר יביא להארכת זמן ההליך המשפטי.

 

מעורבים בהליך המשפטי

המשאבים הנדרשים להליך המשפטי וחומרת האירוע אינם הגורם המכריע בלבד על משך הזמן המשפטי. תשפיע לא פחות גם כמות האנשים המעורבים באירוע עצמו ובהליך המשפטי. ככל שיהיו יותר מעורבים באירוע, כך הליך חקירתם יימשך זמן רב יותר שכן יהיה צורך במתן עדויות של כלל המעורבים. אותו הדבר יקרה אם יש צורך בעירוב של מומחים רבים וגורמים נוספים. זאת על מנת לאפשר מיצוי הליך משפטי תקין והוגן.

 

מחסור במשאבים משפטיים

הסיבה לכך שהליכים משפטיים לוקחים זמן במדינת ישראל היא בעיקר מחסור במשאבים משפטיים – מחסור בפרקליטים זמינים, מחסור בשופטים ועוד. מחסור זה מביא לכך שכלל המעורבים בהליכים משפטיים יהיו בתפוסה מלאה כל הזמן, ועל כן יהיו זמינים פחות למקרים חדשים. כמובן שבעת הצורך תינתן עדיפות למקרים אשר להם דחיפות עליונה יותר, כגון הליך משפטי למעצר פושע אשר מסתובב חופשי וממשיך לפגוע באזרחים. יחד עם זאת, ככלל, הליכים משפטיים עלולים להימשך זמן רב מהמצופה.

מאמרים נוספים

מחיקת חובות מול עוד
עריכת דין
איך מוחקים חוב באופן חוקי?

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר

קרא עוד »