חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך בוחרים נאמן לקניית דירה בנאמנות?

תוכן עניינים

רכישת דירה היא אחת מהרכישות הגדולות והמשמעותיות ביותר שהאדם הממוצע יבצע בחייו. כמו כן, ישנן דרכים רבות ומגוונות לרכוש דירה במדינת ישראל. מבין שיקולים רבים שצריך לקחת בחשבון כמו מיקום הדירה, העלות שלה, המיקום הגאוגרפי ועוד, עולה שאלה נוספת באשר לצורת הרכישה.

בעת האחרונה רכישת בנאמנות נהייתה נפוצה למדי ומהווה שיטה מבוקשת עבור רוכשים רבים. אך מה היא רכישה בנאמנות? איך בוחרים נאמן לקניית דירה בנאמנות? הישארו איתנו.

 

מה היא רכישת דירה בנאמנות?

עסקה של רכישת דירה בנאמנות משמעותה היא שגורם מסוים, הנאמן, מבצע קנייה של דירה עבור גורם אחר. משמע, הנאמן מבצע את העסקה בעוד שהדירה לא נועדה עבורו אלא עבור גורם אחר שמינה אותו לתפקיד זה. נאמנות זה שם כללי למוסד העוסק בתחום המשפטי והחוזי, סבוך ומורכב, אשר גורמים משפטיים מיומנים מתמחים בו באופן ייחודי, לפרטים נוספים – https://elkayamlaw.co.il.

 

למה לקנות דירה בנאמנות?

ובכן, ישנן מספר סיבות נפוצות בגינן רוכשים בוחרים לקנות דירה בנאמנות. סיבה נפוצה אחת היא רצונם של הקונים לשמור על אנונימיות, ישנם כאלו שלא מעוניינים שהציבור הרחב ידע אילו דירות עומדות לרשותם ובכמה דירות הם מחזיקים, לכן הם פונים לנאמן שיבצע עבורם את העסקה.

בנוסף, רוכשים לעיתים מעוניינים לשמור על אנונימיות משום שתנאי הרכישה עלולים להשתנות כתלות בזהותו של הרוכש, רבים סבורים שבמקרה הספציפי שלהם רכישה בנאמנות תביא לתנאיי רכישה טובים יותר. סיבה נפוצה נוספת היא רכישת דירה המתרחשת בתוך המשפחה, למשל עבור הילדים.

 

איך בוחרים נאמן לקניית דירה?

כאמור, הנאמן יהיה הגורם אשר יבצע את הרכישה בפועל ועל שמו יהיה רשום הנכס. לכן, קשה להגזים בחשיבות של בחירה טובה ומושכלת של נאמן. ראשית, יש לדאוג למסגרת חוזית הדוקה ומוסכמת על ידי שני הצדדים, מדובר בעסקה גדולה ומשמעותית לכן חשוב שהכול יהיה ברור מראש לכל הצדדים.

הנאמן יהיה מחויב לדווח על כל צעד שהוא עושה בהקשר לדירה שרשומה על שמו לכן כדאי מאוד שיהיה מדובר באדם אמין בלי עבר מפוקפק. הבחירה הטבעית תהיה בנאמן שרוכש הדירה מכיר או כזה שמגיע אליו בהמלצה ממקור ראשון, כאמור בני משפחה יכולים למלא את תפקיד הנאמן באופן מיטיבי בשל האינטרסים המשותפים.

 

רשויות המס – כדאי להיזהר

באופן טבעי, כאשר רכישה לא מתבצעת באופן המסורתי הדבר מעורר את חדשם של רשויות המס. ישנם תעלולים משפטיים וחשבונאיים רבים בעזרתם רוכשים מנסים לרמות את רשויות המס, אל תתנו להם סיבה לחשוב שגם אתם מנסים לנהוג כך. לפי החוק, נאמן חייב להודיע לרשויות המס על כך שהעסקה נועדה עבור אחרים.

כמו כן, האנונימיות ממנה נהנים הרוכשים לא באה לידיי ביטוי ביחס לרשויות המס, שכן הן גובות מיסים לפי מצבו של הרוכש האמיתי. הפקידו על הפרטים הקטנים, אנחנו מאחלים מפה עסקה טובה ומוצלחת!

קניית דירה

מאמרים נוספים

לבטל חוזה מכירת דירה
עורך דין מקרקעין
4 דרכים לבטל חוזה מכירת דירה

אחד השלבים הסופיים בתהליך מכירת הדירה הוא חתימה על חוזה מכירת הדירה, באופן המסכם ומגדיר היטב את תנאי המכירה והעברת התשלומים. כיבוד חוזים הוא עיקרון

קרא עוד »