חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטרדה מינית במהלך השירות הצבאי: למי פונים?

תוכן עניינים

בצבא הגנה לישראל משרתים מעל חצי מיליון חיילים ישראלים. רובם של חיילים אלה משרתים בצורה חלקית בשירות המילואים שלהם וחלק קטן יותר בשירות חובה או קבע. בעת השירות בצה"ל, כפופים החיילים למערכת משפט נפרדת שנקראת מערכת המשפט הצבאית. כתבנו מדריך בנושא ההטרדות מיניות בצה"ל ומערכת המשפט הצה"לית. 

 

כיצד מוגדרת הטרדה מינית בצה"ל?

הטרדה מינית באזרחות, ובמקרים כאלה מומלץ לפנות לעורך דין דורון ויינרייך לקבלת ייעוץ משפטי ולהגנה על הזכויות המשפטיות שלך. הטרדה מינית בצבא מוגדרת בצורה זהה להטרדה מינית באזרחות. יש 5 סוגי התנהגויות שכל אחת מהן היא עבירה של הטרדה מינית. בשנת 2014 נוסף תיקון לחוק, תיקון 10 שמגדיר הפצה של תמונות וסרטונים מיניים בלי הסכמת המצולמים כהטרדה מינית.

בנוסף לכך התייחסות חוזרת או משפילה למיניות של אדם, הצעות מיניות חוזרות ונשנות וסחיטה מינית באיומים – כל אלה מוגדרים כהטרדה מינית. מכיוון שצה"ל הוא מערכת היררכית מאוד והמפקדים בה מחזיקים בכוח עצום על החיילים שלהם, היחסים ביניהם מוגדרים כיחסי מרות לעניין הטרדות מיניות. כלומר שאין צורך בהצגה של חוסר הרצון של הנפגע בהצעות המיניות בכדי לקבוע שמדובר בהטרדה מינית.

 

למי פונים בנוגע להטרדה מינית בצה"ל?

בצה"ל ישנם מספר רב של גורמים שאמונים על שמירת החוק. הראשונים שבהם הם כמובן המפקדים של החייל. ניתן לפנות למפקד הישיר של החייל או למפקדים בכירים ממנו במידה והדבר נדרש. בנוסף לכך ניתן לפנות ליועצת לרמטכ"ל לענייני מגדר ולמרכז התמודדות ותמיכה בעבירות מין, שהוקם במיוחד לשם כך.

בנוסף לכך ניתן לפנות למשטרה הצבאית לשם הגשת תלונה על הטרדה מינית. לבסוף ניתן לפנות לצה"ל בתביעה לקבלת פיצויים בגין ההטרדה המינית, וכן לתבוע בתביעת נזיקין את התוקף עצמו.

 

מה לעשות במקרה והוטרדת?

הטרדה מינית יכולה לגבות מחירים כבדים מהקורבן שלה, לכן חשוב מאוד לטפל בעצמך במקרה שעברת הטרדה שכזאת. לעיתים קרובות יש צורך בקבלת טיפול פסיכולוגי מסודר לשם התמודדות עם ההטרדה. בנוסף לכך כדאי לשקול שכירה של עורך דין שיש לו התמחות בהטרדות מיניות בצבא, על מנת שיכול לעזור לך להתמודד עם ההליכים השונים שעומדים הצפויים לך ויגרום לכך שהתוקף ישלם על כך מחיר פלילי וכספי.

 

בחירת עורך דין מתאים

תקיפה מינית מוגדרת כעבירה פלילית שניתן לקבל בגינה עד ל-120 אלף שקל בפיצויים. כמובן שניתן לקבל גם פיצויים לאחר הוכחת נזק שנגרמה על ידי התוקף. כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני נזיקין והטרדות מיניות שיעזור לך בהגשת התביעה וקבלת פיצויים מתאימים.

בכדי לבחור את עורך הדין שיעזור לך בצורה הטובה ביותר, חשוב לבדוק מספר דברים – הניסיון והמקצועיות של אותו עורך דין, יחסי האנוש של אותו עורך דין והיכולת שלו להסביר נושאים משפטיים בצורה ברורה ופשוטה, וכמובן עלות שכר הטרחה אותו הוא דורש בעבור שירותיו. מענה על השאלות האלה יעזור לך לבחור עורך דין בצורה נכונה.

חוק הטרדה מינית

מאמרים נוספים

הטרדה מינית בעבודה
עורך דין הטרדה מינית
תביעת הטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית היא נושא רציני שמשפיע על אנשים רבים במקום העבודה. זה יכול ללבוש צורות רבות, החל מהתקדמות לא רצויה ועד להערות ומחוות בלתי הולמות.

קרא עוד »
חוזי מקרקעין
עורך דין הטרדה מינית
הבנת חוזי מקרקעין

חוזי מקרקעין הם מסמכים משפטיים המתארים את התנאים וההגבלות של עסקת מקרקעין בין קונה למוכר. חוזים אלו יכולים להיות מורכבים ומבלבלים, במיוחד עבור מי שחדש

קרא עוד »