חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארבע שאלות שחשוב שתשאלו לפני תהליך פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים

מי שסובל מנכות קשה עשוי להיות זכאי לפטור ממס הכנסה לצד הטבות רבות נספות מהמדינה. את בקשת הפטור ממס הכנסה יש להגיש לפקיד השומה של מס הכנסה הסמוך למקום מגוריכם ולצרף את כלל המסמכים הנדרשים לרבות פרוטוקולים של וועדה רפואית קודמת, מסמכים רפואיים רלוונטיים, סיכומי טיפול ושובר אגרה משולם. להלן ארבע שאלות מרכזיות שחשוב לברר טרם ההתחלה בהליך. 

 

האם אתם סובלים ממחלה חמורה השווה ל100% נכות

על מנת להית זכאים לפטור יש צורך בדרגת נכות רפואית מזכה. מי שסובל ממחלה יחידה חמורה כמו, סרטן, אלצהיימר, שבץ מוחי, קרהון וכן הלאה עשוי להיות זכאי בגין מחלתו לפטור המתבסס על מחלתו בלבד. האישור יינתן בהתאם לקביעת וועדה רפואית קודמת במידה והתקיימה כזו או על ידי הוועדה הרפואית המיוחדת למס הכנסה. עוד על פטור ממס הכנסה כאן.

 

האם אתם סובלים ממספר מחלות השוות ל90% נכות

גם מי שמחלתו המרכזית אינה מגיעה לכדי 100% נכות עשוי להיות זכאי לפטור ממס הכנסה במידה והוא סובל מעוד ליקויים ומחלות אשר בשקלול משותף שלהם מגיעים לכדי 90% נכות. במרבית המקרים יש צורך שהמחלה המרכזית לבדה תגיע לכדי 40% נכות. בנוסף יש צורך שתקופת הנכות בה האדם סובל מדרגה מזכה זו תעמוד על למעלה מחצי שנה.

 

האם זכאותכם הוכרה בעבר עקב וועדה קודמת

את דרגת הנכות המזכה באישור פטור ממס הכנסה  ניתן לקבל הן בוועדה מיוחדת לכך של מס הכנסה אשר יושבת בביטוח הלאומי והן על ידי ועדות רפואיות אחרות אשר פועלות בהתאם לחוקים נוספים כגון נפגעי פעולות איבה, חוק הנכים למשרד הביטחון לתגמולים ושיקום, חוק נכי רדיפות נאצים וחוק נכי המלחמה הנאצים כמו גם, חוק הפיצוי לנפגעי הגזזת והפוליו.

 

האם ברשותכם הכנסה החייבת במס

על מנת להיות זכאים לפטור ממס הכנסה יש צורך שיהיה בידי מבקש הפטור הכנסות המחויבות במס. אלו כוללות הן הכנסה מעבודה והן הכנסה מרווחי הון, ריביות, מקרקעין ועוד. לכל סוג של הכנסה הוגדרה בחוק תקרת הכנסה לגביה ניתן הפטור וניתן לתבוע גם החזרי מס לאחר קבלת הפטור בהתאם לתקופת הזכאות ועד לשש שנים אחורנית במקסימום.

הטפסים הנדרשים לבקשת הפטור הם:

  • טופס בקשה- 1516
  • טופס אישור מסירת מידע-169-ב'
  • טופס ליקויים- 169-א'

הכנסה החייבת במס

סיכום תהליך פטור ממס הכנסה

לסיכום הנושא, ניתן להגיש בקשה לפטור הן בגין מחלה חמורה יחידה והן לגבי מספר מחלות מזכות. יש צורך להגיש את הבקשה לפקיד השומה ובמידה ולא עברתם וועדה רפואית בעבר לעבור וועדה מיוחדת של מס הכנסה לצורך קביעת הזכאות. חשוב לקבל ליווי מקצועי של חברה למישוש זכויות בתהליך על מנת שזה יהיה מהיר ולא יהיה צורך להגיש ערעור עתידי על החלטת הוועדה.

מס הכנסה

מאמרים נוספים

אנשי משפט
עורך דין מיסים
האם ניתן לקבל פטור ממס שבח

אם כבר נכנסתם לעולם הנדל"ן ומקרקעין אתם בוודאי מכירים את המושב מס שבח ואתם מעוניינים לדעת אם ניתן לקבל פטור ממנו. המשיכו לקרוא והבינו בפירוט

קרא עוד »