חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד קובע משרד הביטחון אחוזי נכות לנכה צה"ל?

תוכן עניינים

הליך תביעה לצורך קבלת פיצויים ממשרד הביטחון הוא ברוב המקרים הליך ממושך ומסורבל שעלול להתפרס על פני מספר חודשים ואף שנים. במידה וברצונכם להגיש תביעה בגין פציעה שספגתם לאורך השירות או טראומה אשר משפיעים עליכם כיום, עליכם להכיר את ההליך המשפטי מבעוד מועד על מנת להיערך בהתאם.

 

שלב ראשון – קצין תגמולים

את פרטי התביעה לקבלת פיצויים ממשרד הביטחון  ואת המסמכים הנלווים אליה, תגישו תחילה לקצין התגמולים של משרד הביטחון. תפקידו של קצין התגמולים הוא לקבל ולסווג את המסמכים שהגשתם על מנת לבחון אותם באופן מעמיק, ולהגיע למסקנה – האם לקבל את התביעה שהוגשה ולהעביר אותה לגורמים הבאים. ההחלטה תתבצע על סמך העדויות והאישורים שמונחים לפניו, ותוך התייעצות עם יועצים רפואיים ומשפטיים.

תביעה לפיצויים

 

ועדה רפואית

לאחר קבלת האישור מקצין התגמולים, תופנו לוועדה רפואית לצורך ביצוע בדיקה מעמיקה יותר של סוג הנכות המדוברת, מידת השפעתה על מגיש התביעה וסוג הסיוע שיוענק לאותו אדם. הוועדה הרפואית מורכבת מרופאים ואנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בטיפול בנכי צה"ל ובפגיעות מכל סוג, הן פיזי והן נפשי.

על מנת לוודא כי אתם אכן מקבלים את האבחנה המתאימה אשר תיטיב עם המגבלה, עליכם לדאוג שהמגבלה תוצג בפני הוועדה באופן ברור. לצורך כך, מומלץ להסתייע בעורך דין משרד הביטחון, אשר יודע כיצד תביעות מסוג זה מתנהלות ובאיזה אופן נכון יהיה להציג את חומרת הפגיעה. בסוף שלב זה תציג הוועדה את החלטתה בדבר מספר אחוזי הנכות המגיעים למגיש התביעה.

 

משמעות אחוזי הנכות

בכל הנוגע אל תביעות משרד הביטחון אחוזי נכות קובעים את כמות הפיצויים אשר בעל הנכות זכאי להם. הפיצויים משתנים ביחס לחומרת הפציעה ובהתאם להחלטת הוועדה הרפואית. במקרים של עד תשעה אחוזי נכות לא יינתנו לבעל הנכות קצבה או פיצוי מסוימים. במקרים של עשרה עד תשעה עשר אחוזי נכות, זכאי בעל הנכות לפיצויים אשר סכומם משתנה ביחס לסוג הפציעה והם מגיעים אף למאות אלפי שקלים בכל חודש. כאשר אדם קיבל עשרים אחוזי נכות ומעלה, הוא זכאי לקצבה של 49 ₪ לאחוז אחד בכל חודש, ולקבלת טיפול רפואי במרפאות אגף השיקום. כמו כן, בכל מקרה של קבלת אחוזי נכות, יוגדר בעל הנכות כנכה צה"ל.

ועדה רפואית

 

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה?

ניתן להגיש תביעה למשרד הביטחון בכל מצב בו אתם סובלים ממגבלה הנובעת מפציעה או מקרה שנגרמו כתוצאה מהשירות הצבאי. בנוסף, ניתן להגיש תביעה גם על מקרים שקרו בחופשה מהשירות. אופי הפגיעה והמגבלה משתנה וייתכן אף שהפגיעה אינה נראית לעין כמו במקרים של פוסט טראומה או פגיעות נפשיות שונות. בנוסף, ניתן להגיש תביעה במקרים בהם לאורך השירות הצבאי התפתחה אצלכם מחלה אשר לא טופלה כראוי על ידי הגורמים הרפואיים בצבא והוחמרה כתוצאה מכך.

 

סיכום

לאחר הגשת תביעה למשרד הביטחון, השלב הראשון בתהליך הוא קצין התגמולים אשר יחליט אם לקבל את התביעה או לסרב לה. במידה והתביעה התקבלה, מגיש התביעה יופנה לוועדה הרפואית שתלמד על המקרה המדובר, תבין את אופי הפגיעה והשלכותיה ותקבע את אחוזי הנכות. אחוזי הנכות מעידים על מידת הפיצויים שמקבל בעל הנכות. ניתן להגיש תביעה למשרד הביטחון בכל מקרה בו אתם סובלים מפגיעה שנגרמה כתוצאה מהשירות הצבאי ומשפיעה על אורח חייכם ותפקודכם.

אחוזי נכות

מאמרים נוספים

דיני ביטוח
עורך דין ביטוחים
5 סוגי ביטוח שתרצו לרכוש

ביטוחים הם בעצם רשת ההגנה שלנו ממקרים קשים כאלה ואחרים. ביטוח טוב ידאג לכך, שגם במקרה ונפגעתם על ידי גורם זה או אחר מבלי שהייתה

קרא עוד »