חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה אומר החוק בנוגע לזיוף צוואה?

תוכן עניינים

זיוף צוואה זאת פעולה בלתי מוסרית בעליל. מדובר על ניסיון להטות את צוואתו של מוריש מסוים כך שתתאים לאינטרס של אדם אחר. בעבור חלק מהאנשים שמרגישים שהצוואה המסוימת לא עושה איתם חסד, ההתמודדות עם המציאות עלולה להיות קשה מנשוא. לעיתים אנשים שמגלים שלא קיבלו את מה שציפו לו בצוואה, נוקטים באמצעים חמורים ולא חוקיים כמו זיוף צוואה.

 

מה העונש על זיוף צוואה?

העונש על זיוף צוואה הוא נישול של האדם שזייף את הצוואה מכלל העיזבון של המוריש. החוק הזה נועד להרתיע אנשים מפני נקיטת מעשים שהם בגדר זיוף צוואה. הדבר תקף בין אם מדובר על זיוף מלא של צוואה עם נוסח אחר לחלוטין מאשר הנוסח שנכתב על ידי המוריש, ובין אם מדובר על זיוף של חלק מנוסח הצוואה.

זהו זיוף מתוחכם יותר, כי לא מדובר על צוואה שלמה שאדם אחר בדה ממוחו הקודח, אלא הכנסה או החסרה של מספר סעיפים, באופן שישנה את חלוקת העזבון. לעוד פרטים על תחום המשפט העוסק בצוואות, עיזבונות, ירושות וכדומה אפשר לפנות אל https://guykamri-law.co.il כדי ללמוד על הנושא מהמומחים. החוק קובע שגם אם מישהו עזר למזייף הצוואה, הוא נחשב לחלק מביצוע הפשע.

 

איך מוכיחים את זהות מזייף הצוואה?

אחת השיטות הטובות ביותר להוכחת הזהות של מבצע זיוף הצוואה, היא להראות שאותו אדם פעל בצורה דומה גם במקרים דומים. אם אדם מסוים מזייף חוזים או עושה פעולות בסגנון הזה, מערכת המשפט מסתכלת עליו בעין הרבה יותר חשדנית. יכול להיות בכך דפוס המלמד על אישיותו של אותו אדם, דבר שאפשר להשתמש בו לצורך הוכחת הטענה שלכם במהלך ההליך המשפטי.

זיוף של מסמך ניתן להוכחה לדוגמא על ידי בדיקה של גרפולוג היודע לנתח את כתב היד של חשודים ולהצביע על זיוף אפשרי. בנוסף, ניתן לגלות שמשהו בלוח הזמנים שמתאר החשוד לא הגיוני מבחינת רצף הזמן, וכך להבין שהאדם משקר.

 

על מי מוטל נטל הוכחה?

כאשר אדם טוען שאדם אחר זייף צוואה הנוגעת לענייניו, נטל ההוכחה מוטל על מי שטוען שהצוואה מזויפת. זאת משום שבכל הקשור להאשמות ועבירות על חוקים, אדם נחשב זכאי עד שתוכח אשמתו. זה הופך את המשימה לקשה יותר בעבור האדם שטוען שנגזל ממנו חלק בעיזבון של אדם הקרוב אליו. לעיתים זה יכול להיתפס כדבר לא הוגן, אבל זאת האתיקה בתחום המשפטים.

 

העניין הרגשי

כאשר מדובר על צוואה מזויפת, מדובר בראש ובראשונה על קושי רגשי של המעורבים בפרשה. לרוב יהיה מדובר על בני משפחה שחוו לאחרונה מוות של אדם קרוב אליהם, לרוב אחד ההורים. בתוך העצב הזה הם נדרשים להוכיח משפטית שנעשה להם עוול. על כן, כדאי להיות מלווים בעורך דין מקצועי.

חוֹק

מאמרים נוספים

שירותים חוקיים
עורך דין צוואות וירושות
יחסי לקוח-עורך דין: טיפים לבחירת עורך דין שיכול לסייע במתן שירותים משפטיים איכותיים

בנקודות מסוימות בחיינו, כולנו עשויים להזדקק לייעוץ או ייצוג משפטי מקצועי. בין אם מדובר בהתדיינות משפטית, ליווי עסקי, עריכת חוזים, ייעוץ בנושאי משפחה וירושה או

קרא עוד »