חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתי נצטרך להציג את האישור לפטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים

אישור לפטור ממס הכנסה הוא מסמך רשמי של רשות המיסים, המאשר כי האדם המצוין במסמך זכאי לפטור ממס הכנסה. השגת אישור זה מתאפשרת רק למי שזכאי לפטור ממס הכנסה, שהגיש בקשה לרשות המיסים ואושר על ידי הרשות. תוהים מתי תצטרכו להציג את האישור הזה? תשובות במאמר הבא.

 

פטור ממס הכנסה – מה זה אומר?

מי שמקבל פטור ממס הכנסה יקבל איתו גם אישור פטור ממס הכנסה. זהו מסמך רשמי מטעם המדינה (רשות המיסים) שמאשר באופן חד משמעי שהאדם אשר מצוין באישור פטור ממס הכנסה. באישור יפורט האם האדם שקיבל את הפטור פטור מתשלום מס הכנסה באופן קבוע או באופן זמני. הפטור ניתן לאנשים שונים, ברמות מסוימות של אחוזי נכות. את הבקשה עצמה לקבלת הפטור יש להגיש לרשות המיסים.

אישור פטור ממס הכנסה

קבלת אישור לאחר הגשת בקשה

מי שזכאי לקבל פטור ממס הכנסה, יכול להגיש בקשה לרשות המיסים כאמור. ניתן להגיש את הבקשה לבד, אם כי מומלץ להסתייע בגורמים מקצועיים, כמו חברה שעוסקת בנושא או עורך דין מיסים. במידה ורשות המיסים אישרה את הבקשה, היא צריכה להנפיק למבקש אישור שיהיה תקף לשנים הבאות.

 

הצגת האישור – בפני המעסיק

רבים ממקבלי פטור ממס הכנסה תוהים מתי הם צריכים בפועל להציג את האישור להשתמש בו. ראשית, עליהם להציג אותו למעסיק, במידה והם שכירים. כאשר מקבלים ממעסיק משכורת, באופן שקורה אחת לחודש בדרך כלל, מס ההכנסה מחושב כבר מהשכר שאתם אמורים לקבל. ברגע שתציגו למעסיק אישור, הוא ידע שהוא לא צריך לדאוג לתשלום המס עבורכם, ויעביר זאת להנהלת החשבונות של מקום העבודה.

 

הצגת אישור למשלם קצבה

את האישור לקבלת פטור ממס הכנסה יש להציג גם למשלם קצבה, במידה ואתם מקבלים קצבה. זה יכול להיות הביטוח הלאומי למשל. זהו הגוף העיקרי שמשלם קצבאות לאזרחים שונים במדינה.

הצגת תעודת משלם קצבה

העלאה לאתר רשות המיסים

דבר נוסף שניתן לעשות עם האישור, הוא להעלות אותו לאתר רשות המיסים. במידה ואתם עצמאים שנדרשים להגיש דוח שנתי, או מעוניינים בקבלת החזרי מס רטרואקטיביים, אתם יכולים להעלות את האישור לאתר ולהגיש את הדוח הרלוונטי.

 

מה ניתן לעשות במידה ואתם מקבלים סיוע מאנשי מקצוע?

בישראל, לא מעט אנשים נעזרים בשירותים של רואי חשבון. רואה חשבון מסייע מבחינה כספית ללקוחות שלו, בכל הקשור להכנסות שלהם ולתשלום המס שלהם. תוכלו להשאיר עותק לרואה החשבון שלכם, שידע כיצד לטפל בעניינים השונים שלכם באמצעות אישור זה.

 

הכנת עותקים של האישור

טיפ מומלץ שכדאי לקחת בחשבון, הוא יצירה של מספר עותקים של האישור. אומנם רשות המיסים יכולה להנפיק לכם אישור לפטור ממס הכנסה כל עוד אתם זכאים ונמצאים במערכת שלהם, אך יצירת מספר עותקים תאפשר לכם להתנהל בצורה גמישה יותר, מבלי שתהיו תלויים ברשות המיסים כשתצטרכו להציג או להשתמש באישור.

אישור לפטור ממס הכנסה

מאמרים נוספים

טיפול משפחתי
כללי
החשיבות של טיפול משפחתי

המשפחה היא אבן היסוד של חיינו, מספקת מערכת תמיכה, אהבה והזנה. עם זאת, אין זה נדיר שמשפחות מתמודדות עם אתגרים וקונפליקטים שעלולים להלחיץ ​​מערכות יחסים

קרא עוד »
עובד בחו"ל
כללי
המדריך המלא לעבודה בחו"ל

עבודה בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומשנה חיים. היא מציעה הזדמנות לטבול את עצמך בתרבות חדשה, לצבור ניסיון עבודה בינלאומי יקר ערך ולהרחיב את האופקים

קרא עוד »