חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם ריסוס גרפיטי נחשב לעבירה פלילית?

תוכן עניינים

אמן צעיר שריסס ציור גרפיטי מרהיב בשכונה מוכרת בדרום תל אביב קיבל ביקורת קשה מצד השכנים שציינו בפניו כי מדובר בעבירה פלילית. האמן יצר אתנו קשר וביקש שנבדוק את העניין עבורו, כדי שהוא יידע אם הוא צפוי לקבל זימון למשטרה בעקבות הגרפיטי שצייר. אנחנו שוחחנו עם מומחים בתחום וקראנו מאמרים שהובילו אותנו למסקנה חד משמעית בנושא. הישארו אתנו ותגלו מה היא.

 

כמה מילים על גרפיטי

רגע לפני שנציג בפניכם את התשובה לשאלה המתבקשת, ראוי שנציין כמה מילים אודות הגרפיטי. מדובר באמנות שמוצגת ברחובות ערים רבות (ובתל אביב בפרט). הגרפיטי עשוי להיראות לנו כאמנות חדשה יחסית, אך מסתבר שהיא חיה וקיימת עוד מימי האימפריה הרומית.

הגרפיטי נובע לא פעם מתוך רצון להציג עמדות ודעות, כך שהוא מאפשר לפרט להביע את המחאה שלו בנושאים שונים (בדרך כלל מדובר בנושאים פוליטיים).

האם ריסוס גרפיט

האם הגרפיטי יכול להיחשב לעבירה פלילית במקרים מסוימים?

כן, יש מצבים שבהם אמנות הגרפיטי עשויה להוות עבירה פלילית. שכן, בחוק העונשין נקבע שמדובר בבריונות לשמה. גרפיטי הפך לנפוץ בשנים האחרונות ומדינות רבות רואות לנכון להקצות קירות מסוימים שמיועדים לציורים הללו, כדי לאפשר לאמנים ולכלל הציבור להביע את העמדות שלהם בנושאים שונים.

הגרפיטי נחשב לעבירה פלילית במצבים שבהם הוא מוביל להשחתה של רכוש פריט או ציבורי. אם עברתם עבירה שכזו, כדאי שתיכנסו אל הקישור הבא ותקבלו ליווי מקצועי הולם: https://www.costagidi.co.il.

 

עבירת גרפיטי נחשבת לוונדליזם – כך היא נראית בעיני החוק

סעיפים 195 ו – 196 בחוק העונשין קובעים כי ציור על רכוש פרטי או ציבורי נחשבת לעבירה פלילית. מדובר בעצם במעשה ונדליזם שלא נחשב ללגיטימי. במרבית המקרים, המעשים הללו מתבצעים על ידי מי שלא מכירים בחוק. כך שהם עושים זאת מתוך אי ידיעה או חוסר של הבנה מעמיקה. ההמלצה שלנו היא לא להקל ראש בדבר ולהתייעץ בהקדם האפשרי עם עורך דין פלילי, כדי שזה יתלווה אליכם לפני החקירה ובמהלכה.

האם ריסוס גרפיט

פנייה אל עורך דין פלילי מומלץ – כך תעשו זאת נכון

אם אתם או קרוב משפחה שלכם עברתם על החוק בהקשר זה, עליכם להקדיש זמן בחיפוש אחר עורך דין מומלץ. כלומר, במי שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • הוסמך לתחום הפלילי
  • יש לו ניסיון רב במקרים דומים
  • הומלץ על ידי לקוחות קודמים שלו

אנו מציעים לכם לברר פרטים ברחבי הרשת ולקרוא חוות דעת שנכתבו על עורכי דין שונים בלשונית הביקורות של גוגל. כך תוכלו לברר באופן מעמיק אם מדובר בעורך דין מומלץ או כזה שראוי להימנע מקבלת שירותיו.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת כי ריסוס גרפיטי נחשב לעבירה פלילית. בשלב זה יש בידיכם את כל האינפורמציה, כך שאתם יודעים מה עליכם לעשות במידה ונתפסתם מבצעים את העבירה הזו.

האם ריסוס גרפיט

מאמרים נוספים

גברת צדק
עורך דין פלילי
מהם דיני משפחה ואלימות?

דיני המשפחה בישראל הם תעלומה עבור אזרחים רבים. רובנו נדע להגיד כי חלקים מדיני המשפחה מסורים לדין תורה ושאר הדינים כפופים לדין האזרחי, נדע שהם

קרא עוד »