חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פוליגרף במקרה של אלימות במשפחה – מתי זה נחוץ?

תוכן עניינים

במדינת ישראל קיימים לא מעט מקרים של אלימות במשפחה. מדובר על מקרים נוראיים ומזעזעים, שחלקם מגיעים לאתרי החדשות המובילים וחלקם לא, אך מה שבטוח הוא שהם גורמים טראומה לכל הנוגעים בדבר, ואף עלולים להוביל למקרים של מוות, פציעות קשות וכמובן פירוק המשפחה. בחלק מהמקרים נדרש פוליגרף במקרה של אלימות במשפחה, כדי להוכיח כך או אחרת, בין אם מצד הקורבן ובין אם מצד התוקף לכאורה. אז מתי פוליגרף במקרה של אלימות במשפחה יכול להיות נחוץ? הנה כמה פרטים שחשוב להכיר ולדעת.

 

פוליגרף במקרה של אלימות במשפחה – לא דבר חריג

בראש ובראשונה חשוב לציין שבדיקות פוליגרף במקרה של אלימות במשפחה הן לא דבר חריג. רבים הקורבנות וכן רבים התוקפים לכאורה שבוחרים לגשת לבדיקות כאלו על מנת להוכיח את צדקתם – במקרה של הקורבן להוכיח שאכן היתה תקיפה, ובמקרה של התוקף לכאורה להוכיח שלא היתה תקיפה. אם גם אתם נמצאים בסיטואציה הקשה הזו, היכנס לאתר פוליגרף אמינות של מכון הפוליגרף הותיק בישראל.

 

מתי צריך לעשות בדיקות פוליגרף במקרה של אלימות במשפחה?

חלק מהמקרים שבהם נטען מצב של אלימות במשפחה הם בהחלט נכונים ומשקפים את המציאות, אך חלקם נולדים מתוך הרצון לנקום באחד מבני הזוג על בסיס ההיסטוריה והעבר המשותפים שלהם שהביאו איתם כל מיני דברים וסיטואציות. על מנת להוכיח את אמיתות המקרה, ניתן לגשת לבדיקות פוליגרף במקרה של אלימות במשפחה ולקבל תוצאות שיוכלו לסייע גם לאנשים המעורבים בדבר, וגם למשטרה כדי לפתוח, להמשיך או לשנות את כיווני החקירה.

 

להבין את כל התמונה המלאה

אחד היתרונות הברורים של בדיקות פוליגרף במקרה של אלימות במשפחה הוא שהן יכולות לשקף את התמונה המלאה בדיוק כפי שהיא. על ידי שאילת שאלות נכונות, מתאימות, הולמות ומדויקות, ניתן להוציא מכל אחד מהצדדים את האמת לאמיתה, כולל את מקרי האלימות בפועל וגם את מה שקדם להם והוביל אליהם. באופן הזה, ניתן לברר את כל הפרטים החשובים לכדי חקירת המקרה והנסיבות שלו, ולהפיק את המיטב מהחקירה.

 

ביוזמת מי מתקיימות בדיקות פוליגרף במקרה של אלימות במשפחה?

בדיקות הפוליגרף יכולות להתקיים הן ביוזמת האנשים הפרטיים המעורבים בדבר, והן ביוזמת גופים המעורבים בדבר כמו המשטרה, בתי המשפט, עורכי הדין המלווים ומייצגים את הצדדים ועוד. מה שבטוח הוא שביכולתן של בדיקות פוליגרף להוכיח כך או אחרת, אך לצד זה יש להמשיך בהליכים האחרים לשם הגעה לחקר האמת.

 

בחירת המכון לבדיקות פוליגרף

על מנת לבחור בצורה טובה את המכון שבו יתבצעו בדיקות פוליגרף במקרה של אלימות במשפחה, מומלץ להקפיד על כמה וכמה קריטריונים:

  1. וותק וניסיון המכון.
  2. הצעת מחיר הוגנת.
  3. אמינות.
  4. דיסקרטיות.
  5. מוכר ע"י בתי המשפט בישראל.

כולנו תקווה שלא תזדקקו לעמוד בסיטואציה כזו לעולם!

אלימות במשפחה

מאמרים נוספים

גברת צדק
עורך דין פלילי
מהם דיני משפחה ואלימות?

דיני המשפחה בישראל הם תעלומה עבור אזרחים רבים. רובנו נדע להגיד כי חלקים מדיני המשפחה מסורים לדין תורה ושאר הדינים כפופים לדין האזרחי, נדע שהם

קרא עוד »