חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האותיות הקטנות – כך תקבלו פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים

עבודה מול רשות המיסים כוללת בירוקרטיה רבה והבנה מעמיקה של חוקי המס החלים עליכם. הדבר נכון גם למקרים בהם ניתן לבקש לקבל פטור ממס הכנסה. פטור ממס הכנסה ניתן בגלל נכות חמורה לטווח של יותר מ-185 ימים, אבל יש לכלל זה אותיות קטנות שאותן כדאי להכיר. פירטנו עליהן בכתבה המצורפת. 

 

פטור ממס הכנסה לנכים במדינת ישראל

מדינת ישראל משקיעה מאמצים רבים בהפיכת היציאה לעבודה למשתלמת עבור אנשים שסובלים מנכות. מדיניות זאת ננקטת כחלק מהתפיסה שעל אף הנכות, כדאי לשלב את האדם הסובל ממנה בחברה ככל האפשר. בכדי לקבל פטור ממס הכנסה יש לפנות לגורם המחליט בעניינכם.

אם נפצעתם במהלך שירות בגוף ביטחון, יש לפנות למשרד הביטחון. פציעה בחיי האזרחות או מחלה תיענה בפנייה למוסד לביטוח לאומי. לא תמיד פשוט לקבל את הפטור המגיע לכם ולשם כך ניתן להיעזר בחברה המתמחה במימוש זכויות רפואיות. במידה ואתם שוקלים לשכור את שירותיה של חברה שכזאת, ולא להסתבך בסבך הבירוקרטיה, היכנסו לקישור המצורף https://biahz.com\פטור-ממס-הכנסה.

מדינת ישראל

האותיות הקטנות בפטור מס הכנסה

התהליך לקבלת הפטור כולל כמה שלבים ויש להוכיח במסגרתו את מצבכם הרפואי בפני מומחים מסוגים שונים.  בפסקאות הבאות נתרכז לא בעיקר התהליך לקבלת הפטור אלא באותיות הקטנות שכדאי וחשוב להכיר.

 

החזרה רטרואקטיבית של מס הכנסה

מי שקיבל את האישור לכך שהוא סובל מנכות בשיעור שמזכה אותו בפטור ממס הכנסה, יכול לבקש החזרים של המס שבע שנים לאחור. זאת כמובן במידה והוא סבל מהנכות בשנים שקדמו להכרה שניתנה לו בנכות זאת. החזרה של מס הכנסה לתקופה של 7 שנים יכולה להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים ולפעמים אף למיליוני שקלים.

 

פטור ממס לבני זוג של נכים

לא רק לנכים יש הטבות מס, גם בני הזוג של מי שסובל מנכות יכולים להגיש בקשה לקבלת הטבת מס. הטבה זאת היא בגובה נקודת זכות אחת במס הכנסה. בכדי להגיש את הבקשה הזאת, יש להוכיח כי אתם נשואים או ידועים בציבור של בן זוג נכה.

אנשים בעלי מוגבלויות

יש גופים שיכולים לסייע לכם

ישנם גופים שמתמחים באותיות הקטנות של אתר ביטוח לאומי. גוף כזה יעזור לכם בהגשת תביעות לביטוח לאומי ובהכנה לוועדות הרפואיות השונות, גם בתחום של פטור ממס הכנסה, העובדים של גופים אלה ישמחו לעזור לכם לארגן את פתיחת התיק ולייעץ לכם לגבי הופעה בוועדה הרפואית.

 

האותיות הקטנות בפטור ממס הכנסה  – סיכום

ישנן מספר נקודות שחשוב להכיר בפטור ממס הכנסה. ניתן לבקש החזר על שנים עברו כשמקבלים את הפטור ממס הכנסה, גם בני הזוג של נכים יכולים לקבל הטבת מס בגובה נקודה אחת. לבסוף, ישנם גופים שנותנים ייעוץ להגשת תביעות לביטוח לאומי.

האותיות הקטנות

מאמרים נוספים

טיפול משפחתי
כללי
החשיבות של טיפול משפחתי

המשפחה היא אבן היסוד של חיינו, מספקת מערכת תמיכה, אהבה והזנה. עם זאת, אין זה נדיר שמשפחות מתמודדות עם אתגרים וקונפליקטים שעלולים להלחיץ ​​מערכות יחסים

קרא עוד »
עובד בחו"ל
כללי
המדריך המלא לעבודה בחו"ל

עבודה בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומשנה חיים. היא מציעה הזדמנות לטבול את עצמך בתרבות חדשה, לצבור ניסיון עבודה בינלאומי יקר ערך ולהרחיב את האופקים

קרא עוד »