חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם מחלות קשות יכולות לזכות בפטור מתשלום מס?

תוכן עניינים

מחלות קשות משפיעות באופן דרמטי על אחוזי הנכות שנקבעים לחולה בוועדות רפואיות. כשיש קביעה של 90% נכות ומעלה, הדבר יכול להוביל לקבלת פטור מלא מתשלום מס הכנסה. חולה במחלה קשה יכול לזכות בהקלה משמעותית מבחינה כספית ויוכל להשתמש בכסף למטרות החלמתו, שיקומו ושיפור איכות חייו במהלך המחלה. בואו נבדוק איזה סוג של מחלות מתאימות לקבלת פטור

 

פטור ממס הכנסה

מס הכנסה הוא אחד המיסים המשמעותיים בישראל והוא תשלום מס של אנשים ושל עסקים על הכנסתם, סכום התשלום של מס הכנסה תלוי בגודל ההכנסה, ככל שההכנסה גדלה, כך גדל גם סכום המיסים שיש לשלם עליה, כמס הכנסה.

פטור ממס הכנסה היא הקלה שניתנת על ידי המדינה לאנשים שחיים באזורי סיכון ברחבי הארץ, לאנשים שעברו את גיל הפרישה, לסטודנטים וגם לאנשים עם מוגבלות ניתן לעתים פטור מתשלום מס הכנסה, על פי קביעת אחוזי הנכות בוועדה רפואית בביטוח הלאומי. אחוזי הנכות קשורים בעיקר לחומרת המחלה בזמן נתון אך ישנן מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה גם ללא קשר לחומרתן.

מס הכנסה

מחלות קשות

פטור מתשלום מס הכנסה מוענק למי שנקבעו לו אחוזי נכות גבוהים בוועדה הרפואית. אחוזי נכות של 100% שקשורים למחלה אחת או אחוזי נכות משוקללים של מספר ליקויים, כאשר השקלול מגיע ל-90% ויותר, כאשר לפחות לאחד הליקויים נקבעו 40% נכות.

ישנן מחלות רבות שמשפיעות באופן כזה על אחוזי הנכות, רבות מהן הן מחלות סופניות וחלקן מחלות כרוניות – כך או כך אלו מחלות שישפיעו על החולה בהן לאורך שארית חייו. מחלות קשות על פי רשות המיסים הן, בין השאר: אלצהיימר, טרשת נפוצה, פרקינסון או ניוון שרירים.

 

איך בודקים זכאות?

כאמור, אחוזי הנכות שעל פיהם נקבעת הזכאות לפטור מתשלום מס הכנסה, נקבעים בוועדות הרפואיות שנערכות בביטוח הלאומי. אבל למטרת הקלות מס, יש להפנות בקשה רשמית, עם נספחים רלוונטיים אל רשות המיסים. בשלב הבא, תזומנו לוועדה רפואית שתערך בביטוח הלאומי, אבל תגיש את מסקנותיה לרשות המיסים.

במידה שצרפתם מסמכים רלוונטיים לכל הליקויים, עמדתם בוועדה הרפואית והגעתם אל סף הדרישה של פטור ממס הכנסה, סביר שתקבלו את הפטור ותוכלו להשתמש בכסף שיועד למס הכנסה, לטובת שירותים חיוניים ולשיפור איכות חייכם.

זכאות

זכויות החולה

בישראל קיימים מנגנוני רווחה שונים, שתפקידם להגן ולסייע לשכבות החלשות בחברה. חולים במחלה קשה יכולים להיות חלק מהאוכלוסייה הזו, שכן מדובר פעמים רבות על אנשים שנאלצו לשנות את אורח חייהם, לעזוב או לשנות מקצוע ומקום עבודה או להתמסר לטיפולים רפואיים ארוכים ורבים.

עבור חולים כאלה, מעניקה המדינה קצבאות, שיקום מקצועי, הנחה בקניית תרופות וכן זכויות נוספות כמו סיוע בשכר דירה, הנחה בתשלום הארנונה וכמובן, פטור מתשלום מס הכנסה.

משלם מס

מאמרים נוספים

טיפול משפחתי
כללי
החשיבות של טיפול משפחתי

המשפחה היא אבן היסוד של חיינו, מספקת מערכת תמיכה, אהבה והזנה. עם זאת, אין זה נדיר שמשפחות מתמודדות עם אתגרים וקונפליקטים שעלולים להלחיץ ​​מערכות יחסים

קרא עוד »
עובד בחו"ל
כללי
המדריך המלא לעבודה בחו"ל

עבודה בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומשנה חיים. היא מציעה הזדמנות לטבול את עצמך בתרבות חדשה, לצבור ניסיון עבודה בינלאומי יקר ערך ולהרחיב את האופקים

קרא עוד »