חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכל על שיקום כלכלי

תוכן עניינים

שיקום כלכלי הוא לא דבר שמיועד לכל אחד. מי שצריכים את ההליך הזה הם אנשים שהגיעו למצב בו הם אינם מסוגלים להחזיר את החוב שלהם לנושה או לנושים. שיקום כלכלי, בדיוק כמו שהוא נשמע, אמור לסייע לחייב לשקם את היכולות הכלכליות שלו, שאמורות להיות בשפל לפני השיקום, אך זה לא הכל. ההליך מגוון וכולל חלקים שונים. הנה מה שצריך לדעת על שיקום כלכלי.

 

כיצד חייב מגיע לשיקום כלכלי?

אדם שהוגדר חייב הוא למעשה אדם שחייב סכום כספי כלשהו לאדם אחר, הקרוי נושה. כאשר אדם נמצא בחובות כל כך גדולים, הוא עשוי שלא להיות מסוגל לשלם אותם. אם אין לו מספיק נכסים, זכויות כלשהן או רכוש שהוא יכול למכור ולתרגם לכסף נזיל, הוא למעשה חסר יכולת מעשית להחזיר את החובות שלו.

בשביל המצב הזה קבעה המדינה את הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. הליך זה הוא הליך כלכלי ומשפטי מטעם הדינה, שמעורבים בו מספר גורמים שונים. מטרת ההליך היא להסדיר את החובות ולהביא את החייב בסופו של דבר לשיקום כלכלי. כדי להתחיל בהליך זה יש להגיש בקשה לצו להליך חדלות פירעון.

 

מי קובע את השיקום הכלכלי?

אם הצו מתקבל, החייב יכנס לתקופת ביניים. התקופה הזאת עורכת כשנה, בה מחליט הממונה על הליכי חדלות פירעון האם הוא רוצה לבקש מבית המשפט צו לשיקום כלכלי. במקביל, נאמן יבצע בדיקה כוללת לחייב. אם החייב יעמוד בתנאים השונים, יבקש הממונה על הליכי חדלות פירעון צו לשיקום כלכלי מבית המשפט. השיקום הכלכלי ייקבע למעשה על ידי תוכנית אישית שתתקבל מהממונה על הליכי חדלות פירעון, לפיה יצטרך לפעול החייב.

 

איך זה מתבצע?

לאחר הגשת הבקשה לצו לשיקום כלכלי מבית המשפט, לשופט יהיו שתי ברירות – להעניק את הצו או לדחות את הבקשה. הענקת הצו מאפשרת לחייב להתחיל בהליך שיקום כלכלי. במקרים מסוימים החייב עשוי לקבל במקום הפטר, כלומר פטור, מתשלום של חובות מסוימים, מה שעשוי להקל את היכולות הכלכליות שלו ועל הסדרת חובות עתידיים בצורה משמעותית.

בחלק מהמקרים, החייב לא יקבל הפטר במקום. מכאן והלאה תחל תקופה של שלוש שנים. במהלך התקופה הזאת החייב יהיה נתון למגבלות שונות. הוא יצטרך עדיין לשלם את החובות שלו בצורה הדרגתית באמצעות קופת נשייה, לשתף פעולה עם הנאמן ועם הממונה ולבצע הכשרה להתנהלות כלכלית. בסוף התקופה יוכל לקבל החייב הפטר על חלק מחובותיו.

 

פרטים נוספים חשוב לדעת

התקופה של השיקום הכלכלי, שאורכת שלוש שנים, עשויה לכלול בתוכה שינויים. ישנם מקרים בהם החייב יכול להגיש בקשה לביטול הצו, או בקשה לקבלת הפטר, אם מצב השיקום הכלכלי שלו מאפשר זאת. ישנם חובות שלא ניתן לקבל עליהם הפטר, כך שבכל אופן החייב יהיה צריך לשלם אותם.

חדלות פירעון ושיקום כלכלי

מאמרים נוספים

טיפול משפחתי
כללי
החשיבות של טיפול משפחתי

המשפחה היא אבן היסוד של חיינו, מספקת מערכת תמיכה, אהבה והזנה. עם זאת, אין זה נדיר שמשפחות מתמודדות עם אתגרים וקונפליקטים שעלולים להלחיץ ​​מערכות יחסים

קרא עוד »
עובד בחו"ל
כללי
המדריך המלא לעבודה בחו"ל

עבודה בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומשנה חיים. היא מציעה הזדמנות לטבול את עצמך בתרבות חדשה, לצבור ניסיון עבודה בינלאומי יקר ערך ולהרחיב את האופקים

קרא עוד »