חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד נקבע האם מגיע פטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים

שמעתם על האפשרות לקבל פטור ממס הכנסה? ככל הנראה, אין אזרח שהיה מוכן לוותר על ההזדמנות להיפטר מהצורך לשלם את אחד המיסים המעיקים ביותר שיש. למרות שפטור ממס הכנסה הוא אכן דבר שאפשרי לפי החוקים של מדינת ישראל, תנאי הרף לקבלת הפטור נחשבים למחמירים, כך שממש לא כל אחד יכול לקבל פטור כזה. במאמר הבא נבין כיצד נקבע האם מגיע לאזרח מסוים פטור ממס הכנסה. 

 

קבלת פטור ממס הכנסה

אם יצא לכם לשמוע על האפשרות לקבל פטור ממס הכנסה, מן הסתם תרצו לדעת מעט יותר בנושא החשוב הזה, שיכול להשפיע על חשבון הבנק של כל אחד ואחת מאיתנו. פטור ממס הכנסה משמעותי כמעט לכל אדם במדינה. אזרח שיש לו מקור הכנסה כלשהו משלם עליו מס הכנסה, ברוב המוחלט של המקרים. לכן, פטור זה יכול להקנות עוד סכומים כספיים מדי חודש ומדי שנה למקבל הפטור – מעיין תוספת בשכר או בהכנסות, ללא כל צורך בעבודה נוספת.

עם כמה שפטור כזה נשמע טוב, חשוב להבין שקבלת הפטור מותנית במצב רפואי, בריאותי וגופני קשה, אזרחים שמקבלים פטור ממס הכנסה עקב עמידה בתנאי הזכאות, הם כאלו שנקבע להם אחוז נכות גבוה במיוחד, כתוצאה מלקות כלשהי או ממספר לקויות. הלקויות הללו עשויות להיגרם ממחלות שונות או מפגיעות שונות.

פטור ממס הכנסה

כך קובעים זאת

אדם שמעוניין לקבל פטור ממס הכנסה צריך להיות כאמור בעל אחוזי נכות גבוהים. לרוב מדובר על 90% נכות אם קיימת לקות אחת, או 90% עבור מספר לקויות, כאשר אחת מהן היא לקות בעלת לפחות 40% נכות. אחוזי הנכות הדרושים לצורך קבלת הפטור עשויים להשתנות לפי הסיבה בגינה תבקשו את הפטור.

אם כבר ניהלתם הליך מסוים מול הביטוח הלאומי, ככל הנראה כבר נתקלתם בוועדה רפואית שכבר קבעה לכם אחוזי נכות. אם אתם עומדים בתנאי הסף לקבלת הפטור עקב אותם אחוזי נכות, תוכלו להגיש בקשה לרשות המיסים. אם עוד לא נקבעו לכם אחוזי נכות, תצטרכו לפנות אל ועדה רפואית של מס הכנסה שנמצאת בביטוח הלאומי, וזאת תקבע לכם את אחוזי הנכות.

 

מהו סוג הפטור שנקבל?

אם הגשתם בקשה לקבלת פטור עקב העמידה שלכם בתנאים, אתם עשויים לקבל כמה סוגי פטורים ממס הכנסה. ראשית, הפטור יחולק לפטור מלא או פטור חלקי. פטור מלא יינתן עבור הכנסה עד מדרגת הכנסה מסוימת הקבועה בחוק, כאשר מעבר של מדרגה זו יאפשר לכם לקבל פטור חלקי בלבד.

בנוסף, אם נקבעו לכם אחוזי נכות זמניים, כלומר אחוזי נכות שקצובים בזמן, אתם תקבלו קצבה זמנית. לקראת סוף התקופה הקצובה תצטרכו להסדיר מחדש את אחוזי הנכות שלכם, באמצעות שליחת מסמכים רפואיים והתייצבות מול ועדה רפואית, שעשויה לקבוע לכם הפעם פטור קבוע.

פטור ממס הכנסה

מאמרים נוספים

טיפול משפחתי
כללי
החשיבות של טיפול משפחתי

המשפחה היא אבן היסוד של חיינו, מספקת מערכת תמיכה, אהבה והזנה. עם זאת, אין זה נדיר שמשפחות מתמודדות עם אתגרים וקונפליקטים שעלולים להלחיץ ​​מערכות יחסים

קרא עוד »
עובד בחו"ל
כללי
המדריך המלא לעבודה בחו"ל

עבודה בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומשנה חיים. היא מציעה הזדמנות לטבול את עצמך בתרבות חדשה, לצבור ניסיון עבודה בינלאומי יקר ערך ולהרחיב את האופקים

קרא עוד »