חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא עלינו – כיצד מושכים כספים מצוואה?

תוכן עניינים

זה אולי נשמע עצוב, אבל גם במקרים עצובים אנחנו צריכים כסף, וזה ממש לא דבר רע, אלא לגמרי מקובל ומובן. אז איך מושכים כספים מצוואה? מה ההליך שנדרש לשם כך? והאם כדאי לבצע את זה בעזרת עורך דין? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

אז איך אפשר למשוך כספים מצוואה?

במקרה שאדם נפטר, ויש צורך למשוך את הכספים מחשבון הבנק שלו, יש לוודא לפני כן שהגיע לבנק צו ירושה מקוון או לחילופין צו קיום צוואות. מה זה אומר? כיום אתם לא צריכים להביא לבנק עותק פיזי, אלא הבנק מקבל את צו הירושה ישירות מרשם הירושה. לאחר מכן, כלל היורשים חותמים בבנק שהם אכן מסכימים לחלוקה כפי שנקבע בצו.

מתי יש בעיה? כשאין הסכמה בין היורשים, ואז, בעזרת עורך דין, מומלץ לכם להגיש בקשה לבית המשפט כדי שיתן צו שיורה לבנק לחלק את כספי המנוח. בינתיים, אם יש עוד שותף בחשבון, הוא יכול למשוך את הכסף מהחשבון של המנוח, בכפוף לסעיף "אריכות ימים", עליו נפרט בהמשך.

כְּסָפִים

סעיף אריכות ימים בחשבון הבנק

עוד לפני שנעסוק בענייני צו קיום צוואות, יש להעיר שאחד מסעיפי הסכם פתיחת החשבון קובע שאם אחד משני שותפים בחשבון בנק נפטר, השותף השני עדיין יוכל לפעול בחשבון, וזאת עד שיהיה צו ירושה או צו קיום צוואה.

סעיף זה בדרך כלל יהיה אחד מהסעיפים שמופיעים בהסכם בתור ברירת מחדל, וזאת כדי שהיורשים, או קרובי משפחתו של המנוח, כמו למשך בת זוגו, יוכלו למשוך כסף מחשבון הבנק שלו, עוד לפני המורכבות של צו קיום צוואות והליכים בירוקרטיים שונים.

 

אז מה זה בכלל צו קיום צוואות?

לאחר שהאדם נפטר, ויש צורך לחלק את הנכסים שלו לפי הצוואה שהותיר, יש להגיש בקשה לקבלת צו קיום צוואה. הבקשה כוללת גם תשלום אגרה, ועליכם לצרף אליה מספר מסמכים, כמו הצוואה המקורית, תעודת פטירה, ואישור על שליחת הודעת ליורשים האחרים על כך שהוגשה בקשה לצו קיום לצוואה.

 

למי מגישים את הבקשה לצו קיום לצוואה?

הבקשה תוגש או לבית הדין הרבני או לרשם לענייני ירושה שנמצא באזור מגוריו של המנוח. אפשר להגיש את הבקשה גם על ידי מילוי טופס מקוון, וגם בעזרת בקשה בכתב. יש לפרט כמובן את זהות המנוח, והיורשים, וכאמור, לצרף את הצוואה המקורית.

יישום

במקרה שיש התנגדות, מה עושים?

לאחר שהוגשה בקשה לצו קיום הצוואה, הגיוני שתוגש גם התנגדות לאותו צו קיום. במקרה כזה, כל ההליך עובר לניהול בית משפט לענייני משפחה. שם תזדקקו כנראה לעורך דין, מכיוון שהדיון הופך לוויכוח משפטי לגבי תוקף הצוואה, והפרשנות שלה במקרים מסוימים, וזאת בין מגיש הבקשה לצו קיום הצוואה, לאלו שמתנגדים לצו קיום זה.

 

ואם אין צוואה?

אם אין צוואה, או כאופציה אחרת לצו קיום צוואה, אפשר להגיש בקשה לצו ירושה לנכסי המנוח, אפשר לכל נכסיו של המנוח ואפשר לחלקם, מאוד תלוי בנסיבות האירוע.

 

למה צריך עורך דין?

כפי שכבר ניתן להסיק, אם אין שותף נוסף בחשבון הבנק של המנוח, שיכול למשוך כספים מאותו החשבון. או אם רוצים לממש את הצוואה, ולמשוך ממנה כסף, מדובר בהליך מורכב, שיכול להיות מלווה בשאלות משפטיות רבות. החל משאלת היקף המסמכים שיש לצרף, ובדיקה שאכן כולם קיימים, ועד שאלות מהותיות של פרשנות הצוואה וחוק הירושה.

בדיוק זו הסיבה שכדאי לכם לבחור בעורך דין שמבין בתחום, שידאג לכם לצו ירושה, או צו קיום צוואות, במהירות האפשרית.

למשוך כספים

מאמרים נוספים

טיפול משפחתי
כללי
החשיבות של טיפול משפחתי

המשפחה היא אבן היסוד של חיינו, מספקת מערכת תמיכה, אהבה והזנה. עם זאת, אין זה נדיר שמשפחות מתמודדות עם אתגרים וקונפליקטים שעלולים להלחיץ ​​מערכות יחסים

קרא עוד »
עובד בחו"ל
כללי
המדריך המלא לעבודה בחו"ל

עבודה בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומשנה חיים. היא מציעה הזדמנות לטבול את עצמך בתרבות חדשה, לצבור ניסיון עבודה בינלאומי יקר ערך ולהרחיב את האופקים

קרא עוד »