חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה עושים שהמעסיק מחסיר תשלומים?

תוכן עניינים

רובנו קמים בבוקר, מתארגנים ויוצאים אל העבודה. רק לאחר שעות רבות, לרוב לקראת הערב, אנו חוזרים הביתה. כשחושבים על זה, אנחנו מבלים חלק משמעותי משעות הפעילות שלנו ביום בעבודה. אנחנו לא עושים את זה סתם – אנחנו מצפים מהמעסיק שלנו, מתוקף הסכם שנחתם מבעוד מועד, לשלם לנו אחת לחודש את התשלומים השונים שמגיעים לנו. מה קורה כשהמעסיק מחסיר תשלומים? תשובות במאמר הבא.

 

הסכם עבודה

יש דבר אחד שכל עובד מכיר, עוד לפני היום הראשון שלו במקום העבודה – הסכם עבודה. לפני שעובד מתחיל בעבודתו, הוא צריך לחתום על חוזה מסודר. המעסיק מחויב להחתים את העובד על חוזה, בו יפורטו התנאים השונים שמגיעים לעובד.

בין היתר, תוגדר בחוזה העבודה בה יעסוק העובד במקום עבודתו, השכר החודשי שישולם לעובד, יפורטו זכויות סוציאליות, שעות העבודה של העובד, מענקים שונים וכן הפרשות ותשלומים נוספים שמגיעים לעובד. עם עו"ד דיני עבודה תוכלו לברר את תקינות הסכם העבודה.

 

פנייה אל עורך דין

אחד המצבים שאמורים להדליק את נורות האזהרה שלכם לגבי מקום העבודה, הוא כשהמעסיק מחסיר תשלומים מסוימים. אולי תופתעו לשמוע את זה, אך פרט למשכורת החודשית שלכם, ישנם עוד תשלומים שנלווים לתלוש השכר. החזרי נסיעות, הפרשות לקרן הפנסיה, פיצויים בעת פיטורים, החזרים על ביגוד ומזון במקרים שונים ועוד. לכן, אם שמתם לב שלא קיבלתם תשלום מסוים, מוטב לפנות אל עורך דין כדי לפתוח בהליכים שיאפשרו לכם לקבל את הכסף שמגיע לכם.

 

מהו סוג התשלום שלא התקבל?

לפני שפותחים בהליך כזה או אחר, חשוב להבין מהו סוג התשלום שלא התקבל. עורך הדין שלכם יוכל לבחון את תלוש השכר שלכם, להשוות אותו להסכם העבודה ובכך להבין מהי העוולה שנגרמה לכם.

 

יצירת קשר עם המעסיק

המעסיקים הם בני אדם, וגם הם יכולים לטעות. צרו קשר עם המעסיק שלכם והבינו האם נפלה טעות בהחסרת התשלום. אם מקום העבודה שלכם לא החסיר אף פעם תשלומים ומדובר בטעות אנוש, ייתכן שניתן יהיה לפתור את התקרית באמצעות דיאלוג.

 

הגשת תביעה בגין הלנת שכר

ישנם מקרים שאי אפשר לערער עליהם, כמו הלנת שכר. מעסיק שלא משלם לכם משכורת, מעכב את תשלום המשכורת או משלם אותה באופן חלקי, מלין את השכר שלכם וחשוף לתביעה בבית הדין לעבודה.

 

הגשת תביעה בגין העלמת הפרשות

בתלוש המשכורת שלכם תוכלו לראות מדי חודש שהמעסיק מנכה משכר הברוטו שלכם סכום מסוים לטובת הפרשות לפנסיה. אם גיליתם שההפרשות לא נכנסו אל הקרן, ייתכן שהמעסיק גונב מכם סכומי כסף, מה שיחייב הגשת תביעה.

 

החזרי נסיעות

כל עובד מחויב לקבל החזרי נסיעות לפי החוק. מדובר על תשלום שעשוי להיראות קטן, אך הוא מצטבר לסכומי כסף שעשויים להיות משמעותיים. מעסיק שלא משלם החזרי נסיעות חשוף לתביעה.

המעסיק מנכה תשלומים

מאמרים נוספים

חוק הגנת הצרכן
עורך דין דיני עבודה
ההיבטים המשפטיים של אחסון אתרים

אחסון אתרים בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, כפוף להיבטים משפטיים שונים המסדירים את מתן שירותי האחסון, זכויות המשתמש וחובותיהם של ספקי האחסון. מאמר זה יחקור

קרא עוד »