חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נכות זמנית כתוצאה מפגיעה בעבודה כמה פיצויים מקבלים

תוכן עניינים

פגיעה בעבודה היא דבר שיכול לקרות לכל אחד מאיתנו. לא משנה במה אתם עובדים, יש פגיעות שיכולות להוביל להיעדרות ממושכת מהעובדה. בעוד שביחס לנכות קבועה רק מעל אחוז נכות מסוים ניתן לקבל קצבה, בכל הנוגע לנכות זמנית המצב שונה בתכלית. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין כמה כסף מגיע לכם במקרה של נכות זמנית, ואיך לממש את הזכות הזו.

 

מהי נכות זמנית

נכות זמנית היא נכות שאותה קובע הביטוח הלאומי לאדם שמצב הנכות שלו יכול להשתנות. בעוד שנכות קבועה היא כזו שאינה ברת שינוי ולכן ניתנת בגינה קצבה קבועה, בנכות זמנית אנחנו מעריכים שהמצב ישתנה ולכן הקצבה ניתנת מתוך הנחה שמי שמקבל אותה יבריא ויחזור לעבודתו. המדד הראשון שיקבע את גובה הקצבה הוא אחוז הנכות שנפסק לטובתכם.

 

אחוזי נכות

אחוזי נכות הם המדד של ביטוח לאומי לקבוע את רמת הפגיעה בכם. כאשר מדברים על נכות קבועה, הקצבה ניתנת רק כאשר אחוזי הנכות הם בשיעור הגבוה מ60 אחוז, אולם במקרה של נכות זמנית ניתן לקבל גם קצבה יחסית. אם אתם שואלים את עצמכם ביחס אל 20 אחוז נכות כמה כסף תקבלו התשובה היא שהסכום הוא 740 ₪ כיון שזהו החלק היחסי של הקצבה מתוך הסך הכולל.

 

גובה ההכנסה

נתון נוסף שמשפיע על גובה הקצבה הוא גובה ההכנסה שלכם טרם הפגיעה. נכות זמנית כתוצאה מפגיעה בעבודה מעניקה לכם זכויות שאין לנכים אחרים. העובדה שהייתם אנשים עובדים טרם הפגיעה והעובדה שפגיעה היא זמנית מעניקות לכם את הזכות שההכנסה שלכם לא תיפגע בגין הפגיעה הזו. גובה ההכנסה שלכם הוא שיקול שיעמוד בפני הביטוח הלאומי בקביעת גובה הקצבה.

 

תיעוד ורישום

כדי לקבל את הקצבה המקסימלית שמגיעה לכם, עליכם להגיש טפסים רבים לביטוח הלאומי. הטפסים הללו צריכים לתעד את הפגיעה שעברתם יחד עם תלושי השכר האחרונים שלכם. וודאו שכל הטפסים אכן נמצאים ברשותכם לטובת מימוש הזכויות.

 

ייעוץ מקצועי למימוש זכויות

הדבר האחרון שחשוב לומר נוגע למימוש הזכויות שלכם. ביטוח לאומי, כמו כל חברת ביטוח לא מעוניי להוציא כסף. גם כאשר מגיע לכם לקבל על פי חוק קצבה, הביטוח הלאומי עלול להערים עליכם קשיים שונים. זו הסיבה שלפני שאתם פונים לביטוח לאומי אל תהססו לקבל שירות משפטי שיעזור לכם להבין מה בדיוק מגיע לכם, ומהי הדרך הנכונה לממש את אותן זכויות.

 

לסיכום

פגיעה בעבודה שמובילה לנכות זמנית מובילה במקרים רבים גם להיעדרות ממושכת מהעובדה. לרוב האנשים הדבר הזה גורם למכה כלכלית לא פשוטה, ולכן הביטוח הלאומי מאפשר לכם לקבל קצבה מסוימת. גובה הקצבה משתנה לפי שני נתונים. הראשון הוא גובה ההכנסה שלכם והשני הוא כמובן אחוזי הנכות שנפסקו לטובתכם. שירות משפטי יעזור לכם לממש את הזכויות שלכם באופן מלא.

נָכוּת

מאמרים נוספים

עוד דיני עבודה
עורך דין דיני עבודה
מה עושים שהמעסיק מחסיר תשלומים?

רובנו קמים בבוקר, מתארגנים ויוצאים אל העבודה. רק לאחר שעות רבות, לרוב לקראת הערב, אנו חוזרים הביתה. כשחושבים על זה, אנחנו מבלים חלק משמעותי משעות

קרא עוד »
חוק הגנת הצרכן
עורך דין דיני עבודה
ההיבטים המשפטיים של אחסון אתרים

אחסון אתרים בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, כפוף להיבטים משפטיים שונים המסדירים את מתן שירותי האחסון, זכויות המשתמש וחובותיהם של ספקי האחסון. מאמר זה יחקור

קרא עוד »