חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרתת בצבא וחווה אלימות במשפחה? הצבא יכול לעזור גם לך

תוכן עניינים

רבים מאתנו שמעו על מקרה הנפקדות שאירע לחיילת שהתגלתה כמי שחווה אלימות קשה מאוד בבית. עובדה זו הובילה אותנו להוציא מדריך מקיף בנושא שיעלה את המודעות ויסייע לחיילים וחיילות שמכירים במצב זה מקרוב. הישארו כאן ותגלו שאתם לא לבד. שכן, הצבא יכול לעזור לכם במקרה שכזה.  

 

הקדמה – מהי נפקדות?

נשים וגברים שחווים אלימות במשפחה עשויים להתכנס בתוך עצמם ולהימנע מביצוע פעולות יום יומיות שגרתיות. עובדה זו באה לידי ביטוי בקרב חיילים שבוחרים לעיתים להימנע מהגעה לבסיס מסיבות שונות. יש מי שלא יכולים לתפקד בעקבות קשיים נפשיים שנוגעים לאלימות, בעוד אחרים סובלים מכאבים פיזיים או חבלות שמקשות עליהם להגיע לבסיס. תרחיש שכזה עשוי להוביל לנפקדות. מדובר במונח שמתייחס לחייל שלא מתייצב לשירות הצבאי במשך כמה ימים. זוהי עבירה חמורה שעשויה לגרום בסופו של דבר לכליאה בכלא צבאי.

 

נפקדות בעקבות מצב רגשי או בריאותי מורכב

החוק הצבאי קובע שיש עבירות נפקדות שנחשבות למוצדקות. מדובר למשל במצבים שבהם החייל נעדר בעקבות מצב רגשי או בריאותי מורכב שבא לידי ביטוי בעקבות התעללות או אלימות שמתרחשת בבית. ראוי לציין שצריך ליידע את הגורמים בצבא אודות תרחיש זה ולפנות לקצין שמטפל בדיני משמעת, כדי שניתן יהיה לסייע לחייל או החיילת שחווים את האלימות. במרבית המקרים, החיילים יקבלו ייעוץ מקצועי והפנייה לקבלת סיוע מצד משרד עורכי דין צבאי  מוכר.

 

חשיבות ההסתייעות בעורך דין צבאי בקרב נפגעי אלימות

חיילים וחיילות שחווים אלימות בבית צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין צבאי מומלץ ומוכר בתחום, מכיוון שזה יוכל להציג בפניהם את כל הזכויות שמגיעות להם בהתאם לחוק. ניתן לקבל את המידע מגורמים פנימיים בצבא, אך כדאי להסתייע במי שיש לו אינטרס לסייע לכם באופן אישי שילחץ על גורמים בצה"ל, כדי שאלה יסייעו לצאת מהבית הפוגע בהקדם.

 

הוגדרתם כחיילים בודדים בעקבות האלימות בבית? יש לכם זכויות

יש מקרים שבהם חיילים שחוו אלימות בבית מוגדרים כ"חיילים בודדים חסרי עורף משפחתי". מכיוון שהתגלה שיש לחייל הורה אחד שמתגורר בארץ ומפעיל כלפיו אלימות. אם לא די בכך, התברר שהוא אינו מקבל תמיכה בסיסית ברמה נפשית, כלכלית ובאופן המגורים. במצב שכזה, החייל צפוי לקבל פתרון דיור. כלומר, לגור עם עוד כמה חיילים בודדים, תוך קבלת מענק חודשי. מי שרוצים לבדוק את זכאותם לקבלת זכויות אלה, צריכים לפנות לעורך דין שיבדוק את הנושא מקרוב.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את האופן שבו הצבא יכול לעזור לחיילים שעוברים אלימות בבית. עכשיו ברור לכם שיש צורך בפניה מידית לעורך דין צבאי שיסייע בהליך ויבדוק את הזכויות של החייל שחווה אלימות, במטרה לסייע לו במציאת פתרון הולם שירחיק אותו מהגורם הפוגע.

עורך דין צבאי

מאמרים נוספים

עורך דין צבאי
עורך דין צבאי
כיצד להתנהל בחקירת משטרה צבאית?

כחיילים בצה"ל אתם עשויים להיתקל במספר מצבים מורכבים למדי. אחת הסיטואציות המורכבות ביותר שניתן להיקלע אליהן היא חקירה של המשטרה הצבאית. בהתאם, חשוב מאוד לדעת

קרא עוד »
הצבא הישראלי
עורך דין צבאי
התפתחות מחלות עקב שירות צבאי

השירות הצבאי, הוא שירות ממושך שכולל לא מעט תרגילים, אימונים, ושלבים שונים שעלולים לגרום לפציעות שונות ולפצח מחלות בהמשך. כל מחלה שהתפתחה בעת השירות הצבעי

קרא עוד »