חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין צבאי עם ניסיון עתיר שנים בבית דין צבאי

תוכן עניינים

לעורך דין צבאי יש תפקיד משמעותי בכל הנוגע לתביעות משפטיות ולייצוג הלקוחות שלו בין אם מדובר על חיילים במילואים ובין אם על חיילים בשירות סדיר. הוא האדם המכיר את כל הזכויות והחובות של החיילים ויודע כיצד להתנהל מול בתי המשפט הצבאיים. המאמר יתמקד בחשיבות של בחירת עורך דין בעל ניסיון בבית הדין הצבאי.

 

במה עוסק עורך הדין הצבאי?

עורך דין צבאי עוסק בזכויות חיילים ומילואימניקים בכל הנוגע לבעיות הנוצרות במהלך השירות הסדיר או שירות המילואים. למשל, חקירות מצח העוסקות בהתנהגות אלימה בצבא, הפקרה או סחר בנשק, עבירות תנועה, עבירות רכוש, זיוף מסמכים כמו ימי מחלה, הטרדות מיניות, שימוש בסמים, רישום פלילי ועוד. בנוסף, עורך הדין יכול לסייע בקבלת פטור ממילואים, בעיות של נפקדות או עריקות מהצבא, השתמטות, שחרור מהצבא, הימנעות מכניסה לכלא צבאי ועמידה על זכויות החיילים.

 

מדוע חשוב לבחור עורך דין עם ניסיון?

מאחר ובית הדין הצבאי עוסק בעניינים צבאיים חשוב לקבל שירותים מעורך דין המתמחה בתחום ובקיא בחוקים הצבאיים בצורה מקצועית. לעורך הדין הצבאי צריך להיות מספיק ניסיון על מנת להתמודד עם אירועים שונים כדי שיוכל לייצג בכבוד את החיילים ולעמוד על זכויותיהם. הוא צריך להכיר את העולם הצבאי מקרוב ולהגן על החיילים בצורה הטובה ביותר בין אם מדובר על הפחתת עונשים ובין אם על זיכוי מוחלט.

 

כיצד בוחרים עורך דין מומחה לעניינים צבאיים?

כדי לבחור בעורך הדין האופטימלי לייעוץ וייצוג חיילים מול המערכת הצבאית חשוב לקבל המלצות מחיילים אחרים שהתנסו בדיונים בבתי המשפט הצבאיים. את ההמלצות ניתן למצוא בפורומים ובאתרים של עורכי דין צבאיים. הן השירות הצבאי והן השירות במילואים הם חלק משמעותי שלא ניתן לערער עליו מאחר ומדובר בשירות חובה.

יחד עם זאת, צריך לסיים את השירות עם דף לבן ונקי מאשמה וללא תיק פלילי. זאת כדי שהיציאה לחיי האזרחות תהיה קלה יותר במיוחד כשרוצים למצוא עבודה מכובדת. אומנם המעסיקים אינם חשופים לתיק האישי אך הם יכולים לבדוק אם לחיילים יש עבר פלילי. לפיכך, עורך הדין צריך לנקות את התיק האישי ולתת הזדמנות לצאת לחיים האזרחיים על מנת שהמצב לא ישפיע על העתיד של החיילים.

 

מהם הסיכויים לעמוד לדין בשירות הצבאי?

ניתן לומר שיש 50% סיכוי לעמוד לדין בשירות הצבאי כי לצבא אין ראייה על הפרט ולא מעניין אותו הסיבות שהובילו לאן שהובילו. עם כל הכבוד לצה"ל, אין התייחסות רגשית כאשר העניינים מסתבכים ולכן טבעי להיתקל במצבים שלאחר השירות ישפיעו על העתיד המקצועי והחברתי של החייל. לפיכך, עורך הדין הצבאי הוא הכתובת להסתבכות בצבא במיוחד שהמערכת המשפטית של הצבא שונה לגמרי ממערכת המשפט האזרחית שאותה מייצגים עורכי דין אזרחיים.

עורך דין צבאי

מאמרים נוספים

עורך דין צבאי
עורך דין צבאי
כיצד להתנהל בחקירת משטרה צבאית?

כחיילים בצה"ל אתם עשויים להיתקל במספר מצבים מורכבים למדי. אחת הסיטואציות המורכבות ביותר שניתן להיקלע אליהן היא חקירה של המשטרה הצבאית. בהתאם, חשוב מאוד לדעת

קרא עוד »
הצבא הישראלי
עורך דין צבאי
התפתחות מחלות עקב שירות צבאי

השירות הצבאי, הוא שירות ממושך שכולל לא מעט תרגילים, אימונים, ושלבים שונים שעלולים לגרום לפציעות שונות ולפצח מחלות בהמשך. כל מחלה שהתפתחה בעת השירות הצבעי

קרא עוד »