חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עובדי הוראה? מגיע לכם יותר

תוכן עניינים

בתור עובדי הוראה אתם יודעים כמה עבודת ההוראה שוחקת ולא תמיד מוערכת כנדרש. מדובר בעבודת קודש שמשפיעה על הדור הבא שלנו. לעובדי הוראה מגיע יותר. וזו הסיבה שקיימת קרן השתלמות מיוחדת לעובדי הוראה. קרן השתלמות זו מאפשרת שנת שבתון למורים או יציאה ללימודי הכשרה נוספים.

 

קרנות השתלמות – רקע

מאז ומתמיד קרנות השתלמות נפתחו לצורך מימון השתלמויות לעובדים. לאורך השנים מטרת המשיכה התאפשרה גם למימוש מטרות אחרות ולא רק למימון השתלמויות. בכך קרן השתלמות הפכה לקופת חיסכון יעילה והיא נמנית בין המכשירים הפיננסים המובילים לעובדים שכירים.

חברות רבות מנהלות קרנות השתלמות. תוכלו לבחור קרן השתלמות אלטשולר שחם או כל קרן השתלמות אחרת. בבחירת קרן השתלמות נבחנים פרמטרים שונים הנוגעים לבית ההשקעות, מסלולי ההשקעה וגובה התשואה שלה. קיימים סוגי קרנות השתלמות שונות ביניהם גם קרן השתלמות הסתדרות המורים המיטיבה עם עובדי הוראה.

 

כמה מפרישים לקרן השתלמות?

מידי חודש המעסיק מפריש לקרן ההשתלמות של העובד. על העובד להפריש סכום של שליש מההפרשה של המעסיק. המעסיק יכול להפריש סכום של עד 7.5% משכר הברוטו של העובד. כל זה מדובר בקרן השתלמות רגילה. קרן השתלמות לעובדי הוראה היא שונה וסכום ההפרשות בה יהיה גבוה יותר.

המעסיק מפריש 8.4% משכר המורה. המורה מפריש גם הוא 4.2% משכרו וכך הוא נהנה מצבירה חודשית מצטברת של 12.6% מהשכר שלו. מדובר בצבירה יפה במיוחד ויהא יכולה לשמש למטרות שונות.

 

מי זכאי להצטרף לקרן השתלמות לעובדי הוראה?

קרנות השתלמות לעובדי הוראה מיועדות אך ורק לכאלו. גם גננות נחשבות לעוסקות בחינוך  וגם הן יכולות ליהנות מתנאי קרנות אלו. עובד הוראה לא יכול לפתוח בעצמו קרן השתלמות לעצמו. הוא צריך לפנות למעסיק שלו לצורך כך וליזום את העניין.

 

מי פותח קרנות השתלמות?

קרן השתלמות היא קרן שהמעסיק פותח לעובד בהתאם לשיקוליו ולכן, אם אין לכם קרן השתלמות, בקשו זאת מהמעסיק. לא כל מעסיק יהיה מעוניין להפריש סכום נוסף עבור השתלמות העובד.

עובדים עצמאיים שאין להם קרן השתלמות יכולים לפתוח לעצמם אחת כזו באיזו חברה שהם ירצו. הבעיה היא שאין להם מעסיק שיפקיד להם מכספו ורק הם אלו העומדים בנטל. למרות זאת מדובר במכשיר פיננסי חכם ויעיל והרבה נעזרים בו לחסכונותיהם.

 

פטור ממס הכנסה בקרנות השתלמות למורים

קרן השתלמות למורים נצברת למטרת השתלמות ויציאה לשנת שבתון. מורה שמעוניין למשוך את הכספים שהצטברו בקופה, יוכל לעשות זאת בתום 6 שנים מיום פתיחתה.

משיכה לצורך מימון שנת שבתון או לימודי השתלמות, מזכה את העובד בפטור ממס הכנסה ובלבד שגובה ההפרשות של המעסיק לא עלו על 1320 ₪ לחודש (אם נחשב 8.4% מהמשכורת, נגיע לשכר של כ- 15,700 ₪). משיכת כספים שלא למטרות אלו, תחויב במס הכנסה בהתאם לדרגות המס הקבועות בחוק.

מוֹרֶה

מאמרים נוספים

טיפול משפחתי
כללי
החשיבות של טיפול משפחתי

המשפחה היא אבן היסוד של חיינו, מספקת מערכת תמיכה, אהבה והזנה. עם זאת, אין זה נדיר שמשפחות מתמודדות עם אתגרים וקונפליקטים שעלולים להלחיץ ​​מערכות יחסים

קרא עוד »
עובד בחו"ל
כללי
המדריך המלא לעבודה בחו"ל

עבודה בחו"ל יכולה להיות חוויה מרגשת ומשנה חיים. היא מציעה הזדמנות לטבול את עצמך בתרבות חדשה, לצבור ניסיון עבודה בינלאומי יקר ערך ולהרחיב את האופקים

קרא עוד »