חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

3 מקרים בהם לא ניתן לתבוע על רשלנות רפואית באבחון

תוכן עניינים

בדיקות רפואיות הן חלק משגרת החיים של כולנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מטבע הדברים, כולנו סומכים על מקצועיותם של אנשי הצוות הרפואי, שיידעו לזהות ולאבחן מבעוד מועד את אותן בעיות רפואיות. אמנם התרשלות באבחון וזיהוי התסמינים המוקדמים יכולה בהחלט להיחשב כרשלנות רפואית, אך ישנם מקרים בהם גם אבחון שגוי אינו מהווה עילה לתביעה

 

רשלנות רפואית – מהאבחון ועד הטיפול

כולנו, צעירים ומבוגרים כאחד, פונים מידי פעם לקבלת ייעוץ וטיפול רפואי, כאשר מומחיותם ומקצועיותם של אנשי הצוות הרפואי אינם מוטלים בספק. אך מידי פעם, ייתכנו בהחלט מקרים בהם מי מאנשי הצוות הרפואי התרשל, באופן שגרם לנזקים שונים אצל המטופל.

רשלנות רפואית יכולה להתרחש לא רק במהלך הטיפול הרפואי עצמו, אלא גם בשלבים המוקדמים של הטיפול, כמו האבחון המקדים וכן בשלבים שלאחר הטיפול הרפואי, כמו המלצה על דרכי הטיפול, מעקב רפואי ועוד.

 

רשלנות רפואית באבחון

שלב האבחון הראשוני של הבעיה הרפואית הוא אחד השלבים הקריטיים בהשפעתם על הצלחת הטיפול הרפואי, שכן במרבית הבעיות הרפואיות לגילוי מקדים של הבעיה תהיה השפעה חיובית על הצלחת הטיפול.

לפיכך, במקרים בהם הרופא לא זיהה סימנים ברורים המעידים על הופעתה של בעיה רפואית מסוימת או אבחן באופן שגוי את הבעיה הרפואית ובאופן שגרם לנזק ממשי למטופל, הרי שהדבר עלול להיחשב כרשלנות רפואית באבחון, בגינו ניתן יהיה להגיש תבעית רשלנות רפואית בהתאם. כיצד ניתן לדעת אם מדובר ברשלנות רפואית באבחון? פרטים כאן.

 

באילו מקרים לא ניתן יהיה לתבוע בגין רשלנות רפואית באבחון?

אמנם אנחנו מצפים מאנשי הצוות הרפואי לאבחן כראוי ובאופן מדויק את הבעיות הרפואיות השונות, אך ישנם מקרים שגם אבחון שגוי ולא מדויק לא ייחשבו כרשלנות רפואית. בין המקרים הללו נמצאים:

 

האבחון בוצע כראוי

את הרשלנות הרפואית מקובל להגדיר באמצעות מבחן הרופא הסביר. ככל ותהליך האבחון התבצע על פי הקריטריונים הסבירים והמקובלים בתחום, הרי שיסוד הרשלנות לא התקיים.

 

האבחון השגוי לא גרם לנזק

כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית, יש להוכיח את קיומו של הנזק. במידה וכתוצאה מהאבחון השגוי לא נגרם נזק ממשי למטופל, הרי שלא ניתן יהיה להגיש תביעה.

 

הקשר הסיבתי

במידה ואכן נגרם נזק וגם הוכח יסוד הרשלנות, עדיין נדרש להוכיח את הקשר הסיבתי בין השניים בכדי להגיש תביעת רשלנות רפואית. במקרים בהם לא הוכח קשר סיבתי, הרי שלא מתקיימת עילת תביעה.

 

תביעת רשלנות רפואית באבחון עם עו"ד מקצועי

בכדי לוודא מעל לכל ספק כי אכן מתקיימת עילת תביעת רשלנות רפואית באבחון, מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד מקצועי המתמחה בתחום רשלנות רפואית, אשר יבדוק את פרטי המקרה ויגבש עבורכם אסטרטגיית פעולה מומלצת.

 

לסיכום

רשלנות רפואית יכולה להתקיים גם בשלב האבחון המקדים, אך ישנם מקרים בהם לא ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית באבחון, כמו מקרים בהם הרופא פעל כשורה, למטופל לא נגרם נזק וכן לא התקיים קשר סיבתי בין השניים.

רשלנות רפואית

מאמרים נוספים

רשלנות רפואית בצבא
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בצבא – למי פונים?

בתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהתעניינות שנוגעת לרשלנות רפואית בצבא. עובדה זו הובילה אותנו להוציא מספר מדריכים מקיפים בנושא, שיעלו את המודעות ויאפשרו לחיילים בעבר

קרא עוד »