חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות רפואית בצבא – למי פונים?

תוכן עניינים

בתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהתעניינות שנוגעת לרשלנות רפואית בצבא. עובדה זו הובילה אותנו להוציא מספר מדריכים מקיפים בנושא, שיעלו את המודעות ויאפשרו לחיילים בעבר ובהווה להכיר בזכויות שלהם מקרוב. הישארו כאן ותגלו מהי רשלנות רפואית ומה עליכם לעשות במידה וגיליתם שזו אירעה לכם במסגרת השירות הצבאי.

 

רשלנות רפואית – ההגדרה

בחרנו לפתוח את המדריך בהסבר כללי אודות המושג "רשלנות רפואית". היה ברור לנו שנעשה זאת רגע לפני שנציג את ההסבר המעמיק אודות הרשלנות הרפואית שמתרחשת במסגרת השירות הצבאי, מכיוון שמדובר במושג מורכב שמצריך היכרות בסיסית תחילה. נסביר כעת שרשלנות רפואית היא הליך שאירע בעקבות התנהלות לקויה של צוותים רפואיים שהובילה לנזק פיזי ו\או נפשי במטופל. נהוג לחלק את רשלנות זו לכמה סוגים:

  • רשלנות שבאה לידי ביטוי בעקבות טעות באבחון של המחלה (אי אבחון, אבחון שגוי או אבחון שבוצע בשלב מאוחר מידי)
  • מתן טיפול רפואי שאינו תואם למצב הרפואי
  • אי מתן הסבר או מסירת הסבר חלקי לנפגע בהקשר למצבו הרפואי
  • טעות שאירעה במהלך ניתוח
  • אי הפניית המטופל לרופא מומחה ועוד

 

 

מהי רשלנות רפואית בצבא?

בשלב זה אתם וודאי מבינים שמדובר ברשלנות רפואית שאירעה בתוך המערכת הצבאית והשפיעה על התנהלות חייהם של חיילי סדיר, קבע ומילואים. מי שעברו רשלנות מסוג זה במהלך שירותם הצבאי, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לקבלת ליווי מקצועי מצד עו"ד משרד הביטחון -www.almagorlaw.co.il  שיבחן את המקרה ויבדוק אם יש עילה לתביעה בהתאם לקבוע בחוק הנכים.

 

תכירו את חוק הנכים

אי אפשר לעסוק ברשלנות רפואית בצבא, מבלי להציג את חוק הנכים שנחקק במטרה להעניק זכויות סוציאליות לחיילים, כדי שאלה יוכלו להמשיך את חייהם באופן תקין ככל הניתן, במידה והם נפצעו במהלך שירותם. חשוב להדגיש שניתן להגיש תביעה למשרד הביטחון בגין רשלנות במידה והוכח שיש קשר בין הנזק לבין הטיפול הרפואי שניתן לחייל.

 

למי צריך לפנות?

כאמור, הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית שאירעה במהלך השירות הצבאי, צריכה להתבצע על ידי עורך דין שמכיר רזי החוק הצבאיים מקרוב. הוא יוכל לסייע בהגשת התביעה ובייצוג מקצועי מול משרד הביטחון. שימו לב, עליכם לפנות לעורך דין מומלץ שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • יש לו ניסיון רב בהגשת תביעות למשרד הביטחון
  • חיילים רבים הסתייעו בשירותיו והמליצו עליו
  • קשוב ומכיל

 

 

כך תפנו לעורך דין הטוב ביותר בתחום

יש כל מיני דרכים שיובילו אתכם לעורך דין שבקיא בדיני רשלנות רפואית בצבא. אם אתם רוצים להיות בטוחים בכך שתפנו לעורך דין מומלץ שיסייע לכם בקבלת הפיצויים שמגיעים לכם, עליכם לערוך חיפוש מעמיק ברחבי הרשת. שכן, כך תוכלו לקרוא חוות דעת אמינות שנכתבו על ידי לקוחות קודמים של עורך הדין. הדרך שתביא לתוצאה מיטבית מצריכה כניסה ללשונית הביקורות של גוגל שנחשבת לפלטפורמה מהימנה. שם תוכלו לקרוא את חוות הדעת של חיילים אחרים שהסתייעו בשירותיו של עורך הדין ולגלות את טיבו. נמליץ לכם לחזור ללשונית זו לאחר שתקבלו את הסיוע מצד עורך הדין, כדי שתוכלו להעביר את המידע הלאה ולהקל על מי שיחפשו פרטים בנושא בעתיד.

 

השורה התחתונה – אל תשבו בחיבוק ידיים

עד כאן המדריך המקיף שריכז את כל הפרטים החשובים על רשלנות רפואית בצבא. בשלב זה אתם יודעים מה המשמעות של תרחיש מסוג זה וברור לכם שתצטרכו לפנות לעורך דין מוסמך בתחום שילווה אתכם, כדי שתוכלו להגיש תביעה ולקבל את הפיצויים שמגיעים לכם על פי החוק.

רשלנות רפואית

מאמרים נוספים