חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתגרשים נכון: 5 טיפים לגירושים בריאים

תוכן עניינים

הליך גירושין הוא הליך מורכב, שמשולבים בו יחד הרבה מאוד אתגרים. כדי לצלוח אותו בצורה הנכונה עד כמה שניתן, יש מספר דברים שאותם כדאי לבצע. חשוב להבין שהליך גירושין הוא תמיד הליך קשה, ועצם העובדה שאנחנו מפרקים את החבילה הזוגית שלנו היא כבר דבר לא פשוט. עם זאת, הטיפים שלפניכם יעזרו לכם להתמודד טוב יותר איתו.

אל תהססו לפנות לייעוץ מקצועי

גם אחרי שהחלטתם כבר ללכת על גירושין, אתם הולכים להיתקל בלא מעט שאלות. השאלות הללו יכולות להיות כבדות משקל, ולא תמיד יש לכם את הכלים לענות את התשובה לעצמכם. sigalkassif.co.il. שאלות כמו האם לעזוב את הבית לפני גירושים, מה לעשות עם הילדים או כיצד לתווך את הגירושין לסביבה הקרובה הן שאלות כבדות משקל, ומומלץ שיהיה איש מקצוע שיעזור לכם לענות עליהן.

לְהִתְגַרֵשׁ

נסו להגיע להסכמות בלי בית המשפט

בית משפט הוא מקום שנכנסים אליו בלי שאפשר באמת לדעת מה התוצאה. גם בהליך גירושין, אתם עלולים לחשוב שהצדק איתכם, אולם ההחלטה של בית המשפט יכולה להיות שונה ממה שציפיתם. נסו להגיע לכמה שיותר הסכמות בלי בית המשפט, כדי שלפחות בדברים שהכי חשובים לכם ההחלטה תתקבל לפי ראות עיניכם.

 

כבדו אחד את השני

הליך גירושין הוא הליך רווי מתחים, ולא פעם שני הצדדים מנסים להרע אחד לשני מתוך נקמנות בלבד. זכרו שהליך הגירושין שלכם מתבצע מול מי שהיה בן או בת הזוג שלכם במשך זמן לא מבוטל, וכבדו אותו עד כמה שניתן. גם אם החלטתם לפרק את החבילה, זה לא אומר שאתם צריכים להתעלם מהעבר ומכל מה שעברתם יחד.

 

שמרו על הילדים שלכם

אחד הצדדים שהכי נפגעים בהליך גירושין הם הילדים. הילדים למעשה נמצאים בין הפטיש לסדן, והם עלולים למצוא את עצמם במצב שבו הם צריכים לבחור צד בין שני ההורים שלהם. נסו עד כמה שניתן לשמור על הילדים שלכם, לתווך להם את הגירושין בצורה נכונה, וכמובן לשתף אותם עד כמה שניתן במה שעובר עליכם, ובדרך שבה העתיד שלהם הולך להיראות.

 

החליטו מה הדברים החשובים לכם

עוד לפני ההתחלה של הליך הגירושין, נסו למפות מהם הדברים שהכי חשובים לכם, והשקיעו בהם את מירב המאמצים. לא פחות חשוב מכך, עליכם להבין שלא תקבלו את כל מה שאתם רוצים, ולכן נסו גם להבין מה המקומות שבהם אתם מוכנים לעשות וויתורים. כדי שתוכלו להרוויח במקום אחד, אתם צריכים גם להבין שעליכם לקבל את דרישות הצד בשני המקום אחר.

 

לסיכום

הליך גירושין הוא הליך קשה, אולם בעזרת הטיפים שקיבלתם כאן תוכלו לעבור אותו בצורה טובה יותר. הדבר החשוב הוא לזכור שיש דברים שעליכם לוותר עליהם, ונסו עד כמה שניתן לעשות את זה בלי בית משפט.

לְהִתְגַרֵשׁ

מאמרים נוספים

טבעות ומסמך
עורך דין גירושין
עשה ואל תעשה – בתהליך הגירושין

כאשר בני זוג בוחרים להיפרד ולהתגרש תהליך הגירושין מלווה בהמון מצבים רגישים. למרות זאת חשוב להיות רציונאליים עד כמה שניתן ולפעול בצורה חכמה וטובה ובקור

קרא עוד »