חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עשה ואל תעשה – בתהליך הגירושין

תוכן עניינים

כאשר בני זוג בוחרים להיפרד ולהתגרש תהליך הגירושין מלווה בהמון מצבים רגישים.

למרות זאת חשוב להיות רציונאליים עד כמה שניתן ולפעול בצורה חכמה וטובה ובקור רוח, על מנת שהתהליך יסתיים בצורה הטובה ביותר.

המון פעמים ישנן טעויות שמתבצעות בתהליך הגירושין שניתן היה למנוע אותן, אילו הצד הטועה היה חושב בצורה חכמה ובטוחה יותר ופונה לייעוץ המתאים.

אז מה צריך לעשות ומה אסור לעשות בתהליך הגירושין? כל הפרטים לפניכם.

 

עשה

איסוף הוכחות

המון פעמים בתהליך הגירושין, אתם מתבקשים להפוך לחוקרים פרטיים. מה הכוונה? תצטרכו לאסוף הוכחות ומידע רלוונטיים על בן הזוג. ברוב הפעמים הכוונה למידע על הנכסים הכלכליים של בן הזוג שיעזרו לכם כשאתם מחלקים את הרכוש ביניכם או הוכחות אם ישנה התעללות בילדים, במידה וישנן בעיות ומחלוקות לגבי המשמורת שלהם.

 

שמרו על חשאיות

אחת הטעויות הכי קריטיות ביותר לביצוע היא חוסר שמירה על חשאיות. איך זה קורה? ברגע שישנם דברים שמתחממים בן הזוג עלול לפלוט דברים שאמור היה לשמור עליהם בסוד. לדוגמה: כוונה להגיש בקשה לגט, פנייה לחוקר פרטי ועוד. עליכם לזכור שכל המידע שאתם שומרים בסוד הוא הנשק שלכם והוא אמור לעזור ולסייע לכם בהמשך בבית המשפט ולכן חבל שבגלל ויכוח מיותר תפלטו מידע כל כך חשוב שעלול לשמש נגדכם.

 

היו הוגנים עם בן הזוג

אין ספק שבתהליך הגירושין עליכם לשים את האינטרסים שלכם במקום הראשון, אבל זה לא אומר שהם יבואו על חשבון האינטרסים של בן הזוג השני. עליכם לשאוף תמיד להגיע להסדר מהיר ושיהיה הוגן לכל הצדדים. אם מתעוררת מחלוקת נסו לפתור אותה בצורה הדדית. כמובן שזה לא סותר את מה שנאמר מקודם, אבל חשוב שיהיה לכם את כל המידע כדי להגיע להסדר הוגן, הרי אין לכם מושג מה כוונתו של בן הזוג.

 

אל תעשה

אל תנסו לעבור את התהליך לבד ללא ייעוץ משפטי

גם אם כוונתכם היא להתגרש בצורה הדדית וידידותית, גם אם נראה לכם שאספתם מספיק מידע ממקורבים ומהאינטרנט, חשוב מאוד לא לפעול לבד אלא להתייעץ קודם כל עם יועץ משפטי. צאו מנקודת הנחה שעלולות לצוץ עוד בעיות ועובדות חשובות שאתם לא מודעים להם וכן גם עורך דין לענייני משפחה בבאר שבע הבקיא בפרטים הללו יכול לספק לכם בצורה קלה ובטוחה.

תוכלו למצוא פרטים על עורך דין רלוונטי בקישור שלפניכם vlk-law.co.il.

 

אל תערבו משפחה

הרבה פעמים מכרים או קרובי משפחה שעברו תהליך גירושין חושבים שהם יודעים הכל ושהם הפכו לעורכי דין מומחים ומבינים גדולים בתחום. ברור שאדם שעבר תהליך מסוג זה צובר יותר מידע מאדם אחר אבל זה לא נותן להם שום זכות לייעץ לזוגות אחרים מה לעשות. כל תהליך גירושין מאוד שונה ואדם שלא עבר את ההכשרה מתאימה אין לו את היכולת לתת כלים ולייעץ לזוגות בצורה מקצועית ונכונה.

 

אל תסיתו את הילדים

המון פעמים כאשר יש תהליך גירושין, הילדים נאלצים להיחשף לריבים וויכוחים בין בני הזוג, דבר שעלול להשפיע עליהם לטווח ארוך. בני זוג השקועים בתהליך הגירושין לא תמיד מודעים לעוול שנעשה לילדיהם ולכן השתדלו להיות שקטים ורגועים במיוחד ליד הילדים. זכרו שבן הזוג, גם אם אתם כועסים עליו ומרגישים שהוא גרם לכם לעוול, עדיין ההורה של ילדיכם וימשיך להיות ההורה שלהם גם אחרי שיתקבל הגט. אל תסיתו את הילד נגד בן הזוג ואל תשתמשו בו כאיום.

לסיכום, חשוב מאוד לדעת מה עושים ומה לא עושים בתהליך הגירושין על מנת שהתהליך יסתיים בצורה מכובדת ובצורה הטובה ביותר מבלי שאף אחד שמעורב בתהליך ייפגע.

 

ריב על רכוש

מאמרים נוספים