חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

 5 נקודות חשובות בחלוקת ממון בהליך הגירושין

תוכן עניינים

חלוקת ממון בהליך גירושין יכולה להפוך ליצרית ומכוערת בצורה מהירה מאוד, אבל במקביל לכך היא אחד החלקים החשובים ביותר בהסכם הגירושין. חשוב מאוד להקפיד לנסח את ההסכם בצורה הטובה ביותר ותוך כדי התייחסות רצינית לכל דבר עתידי שעלול להתרחש בעתיד. ריכזנו עבורכם 5 נקודות חשובות שכדאי לשים אליהן לב בעת שעורכים את חלוקת הממון ביניכם.

 

לא להשאיר דברים בעל פה

בהליך גירושין בישראל ניתן להגיע אל בית הדין עם הסכם חתום שאותו בית הדין יאשר במידה והוא עומד בשורה של כללים בסיסיים ועומד בכלל של טובת הילדים. במקרים כאלה הרבה מההסכמות יושגו באמצעות דיונים ומשא ומתן בהם באו שני הצדדים עם אוזן קשבת ומוכנות להתפשר. חשוב מאוד לא להשאיר את הדברים שנאמרו בעת הדיונים ביניכם בעל פה אלא לתת להם ביטוי באסמכתא כתובה בתוך ההסכם עצמו. זכרו, דברים שנאמרו בעל פה יכולים להיות בטלים.

 

תיעוד של פגישות הגישור בהסכם

במקרים בהם אין הסכמה בין הצדדים על חלוקת הממון ביניהם, הם יעברו לתהליך של גישור. הליך גישור הוא בעצם משא ומתן בהנחיית מגשר מוסמך שיעזור לצדדים להגיע להסכמות על הדברים החשובים בהסכם חלוקת הממון. גם במקרה זה חשוב מאוד לתעד את כל ההסכמות וההבנות שהגעתם אליהן בפגישות השונות. ההסכם הסופי הוא זה שיקבע את אופי חלוקת הממון ולא הדיונים שנערכו בעת פגישות הגישור.

 

מנגנונים להתמודדות עם חלוקת הוצאות

חלוקת הממון כוללת בתוכה את החלוקה על ההוצאות בגין ילדים משותפים במידה וקיימים כאלה. לכן חשוב מאוד שחלק מההסכם יכלול התייחסות למקרים בהם נדרשת הוצאה נוספת מצד ההורים. לדוגמא מנגנון שקובע כיצד יחולקו ההוצאות במקרה של הוצאות רפואיות גדולות או במקרה של שכירת מורים פרטיים לעזרה בלימודים. מנגנונים אלה יעזרו לכם להימנע מוויכוחים בהמשך הדרך, ויבטיחו שהילדים שלכם יקבלו את הטיפול הטוב ביותר.

 

התייחסות למצב של סרבנות גט

במדינת ישראל, בגלל האופי ההלכתי של הליכי הגירושין, קיימת עדיין תופעה מכוערת בשם סרבנות גט בה אחד הצדדים מסרב לשחרר את הצד השני מכבלי הזוגיות. חשוב מאוד שבהסכם הממון שתחתמו עליו תהיה התייחסות לנושא זה, כלומר שההסכם יכלול סעיף שמשית על סרבן הגט עונש כספי עד לשחרור בן הזוג שלו. התייחסות זו היא חשובה במיוחד ויכולה לגרום לאדם שהיה מסורב גט לצאת לחופשי.

 

כדאי להיות מיוצגים על ידי עורך דין

בכל מקרה של דיונים בעלי אופי כלכלי דרמטי כל כך, כדאי לחשוב על שכירת עורך דין. במקרים של חלוקת ממון בגירושין הדבר חשוב פי כמה מכיוון שיש להסכם זה השלכות לשנים רבות קדימה ולעיתים אף לעשורים קדימה. עורך דין יעזור לכם לכתוב את ההסכם בצורה שתכין אתכם לכל מקרה שעלול להתרחש בעתיד.

 5 נקודות חשובות בחלוקת ממון בהליך הגירושין

מאמרים נוספים

טבעות ומסמך
עורך דין גירושין
עשה ואל תעשה – בתהליך הגירושין

כאשר בני זוג בוחרים להיפרד ולהתגרש תהליך הגירושין מלווה בהמון מצבים רגישים. למרות זאת חשוב להיות רציונאליים עד כמה שניתן ולפעול בצורה חכמה וטובה ובקור

קרא עוד »