חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מוחקים חוב באופן חוקי?

תוכן עניינים

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר באנשים נורמטיביים שנקלעו למצב של חובות מצטברים, המחוקק העמיד עבורם את האפשרות למחיקת החוב בצורה מסודרת, באופן שיאפשר להם לצאת לדרך כלכלית חדשה

 

הלוואות, חובות וחדלות פירעון

במציאות הכלכלית המאתגרת של ימינו, כולנו, אנשים פרטיים ובעלי עסקים כאחד, נעזרים בהלוואות לצרכים השונים שלנו, אך לעיתים, ייתכן מצב בו סך החובות שהצטברו עולה על יכולת ההחזר שלנו, מצב המוכר כחדלות פירעון. אמנם נראה כי מקורו של מצבים כאלו טמון בהתנהלות כלכלית רשלנית, אך לא תמיד המצב הוא אכן כזה.

כך, חדלות פירעון יכולה להתרחש גם כתוצאה מאירועים פתאומיים ובלתי צפויים, דוגמת תאונה, מחלה (של החייב או של אחד מבני המשפחה הקרובים) ואף מוות של בן / בת הזוג, באופן המערער את היציבות הכלכלית של התא המשפחתי.

 

מחיקת חובות – יש דבר כזה?

מחיקת חובות הוא מושג השגור בפי כולנו ולמעשה נראה כפתרון קסם בחסות המחוקק, המאפשר לחייבים להתחמק מתשלום חובותיהם. למעשה, אין מושג משפטי כזה בשם מחיקת חובות, אלא הליכים משפטיים שמטרתם להגיע להסדרת החובות וביניהם – פשיטת רגל וחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

ההיגיון העומד מאחורי הסדרים משפטיים אלו, הוא עצם העובדה כי חייבים רבים הם אנשים נורמטיביים, שנקלעו למצב של חדלות פירעון בעל כורחם ואנחנו, כחברה, מעוניינים לשקם אותם כלכלית ולהחזיר אותם לשוק העבודה ולא להכניס אותם לסחרור כלכלי מתמשך.

 

הסדרת חובות באופן חוקי עם עו"ד מקצועי

מחיקת חובות עם עו"ד דניאל ינובסקי זהו תהליך משפטי מקצועי, נוח ויעיל במיוחד עבור חייבים (אנשים פרטיים ובעלי עסקים), כאשר בסופו של התהליך ולאחר בניית תכנית השיקום והסדרת החובות המתאימה ביותר למצבו הכלכלי של החייב, יקבל החייב הפטר בגין יתרת החוב.

 

האם ישנם חובות שלא ניתן למחוק?

מערכת המשפט בישראל אמנם מעמידה לחייבים מספר אפשרויות חוקיות להסדרת ומחיקת החובות שלהם ויחד עם זאת, כדאי לדעת כי ישנם מספר חובות שלא ניתן יהיה למחוק אותם וביניהם: תשלום עונשי (קנסות וכדומה), חובות בגין עבירות מרמה, גניבה, מין ואלימות חמורה וחובות בגין תשלומי מזונות.

 

איך ניתן לדעת מה התהליך המשפטי למחיקת חובות המתאים לי ביותר?

על מנת לבדוק את התאמתכם לאפשרויות המשפטיות השונות למחיקת החובות, חשוב ומומלץ ביותר להתייעץ עם עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יבחן את פרטי המקרה לעומק, את מהות החובות והסנקציות השונות שהוטלו עליכם (ככל וקיימים) ובהתאם לכך, ימליץ לכם על האפשרויות המשפטיות הטובות ביותר עבורכם למחיקת החובות.

 

לסיכום

ההבנה כי חדלות פירעון יכולה להתרחש גם לאנשים נורמטיביים, הביאה את מערכת המשפט בישראל להעמיד לחייבים מספר אפשרויות להסדרת ומחיקת החובות שלהם, כאשר אחת האפשרויות המוכרות מביניהן היא – חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. כך או כך, בכדי להבטיח את התאמתכם למסלול הסדר החוב המיטבי, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי.

מחיקת חובות מול עוד

מאמרים נוספים