חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בן הזוג מבזבז ללא הכרה – איך תדעי שהוא מכור

תוכן עניינים

 

התמכרות להימורים היא תופעה שכיחה במיוחד בקרב חלקים שונים מהאוכלוסייה והיא לא פוסחת על אף שכבת גיל, קבוצת השתייכות, מין או מעמד כלכלי. אנחנו, בתור בנות הזוג של אהובינו הופכות למקור הראשון אשר מסוגל לזהות את סימני האזהרה להתפתחות של התמכרות והימורים. על מנת להצליח לסייע לבן הזוג להכיר בבעיה ולהיחלץ ממנה, חשוב להכיר מידע חיוני בנושא. 

 

עצבים

במידה ואכן מדובר בהתמכרות, ככל שהתופעה תימשך ותחמיר בן הזוג יפתח תלות בהימורים ובהשקעת הכסף בהם. התלות הזו תתבטא במגוון דרכים כמו חוסר תיאבון, מחשבה בלתי פוסקת על הימורים ועוד. האופן המרכזי בו תתבטא התלות היא בעצבים במשך הזמן בו בן הזוג לא מהמר. התלות תגרום לכך שביצוע פעולת ההימור תעניק לבן הזוג סיפוק אוטומטי וזמין אשר כל עוד הוא לא ימומש, הדבר יתבטא בעצבים וחוסר סבלנות כלפי הסביבה וכלפינו, בנות הזוג. במידה ואכן שמת לב כי מאפיין זה קיים בהתנהגותו של בן הזוג, מומלץ לבצע טיפול בהימורים על מנת שבן הזוג יצליח להיגמל.

בת זוג

המצאת תירוצים להימורים

כאשר אדם מכור להימורים הוא יעשה מאמץ עצום להוכיח לסביבה שהוא כלל לא מכור ושהמצב תחת שליטה. בחלק גדול מהמקרים המכור כלל לא משקר, הוא פשוט לא מודע לעובדה שאין לו את היכולת להפסיק את הפעולה ואף ינסה להרגיע את החברים והקרובים כי מדובר רק בתחביב או במפגש חברתי. עלייך כבת הזוג מוטלת האחריות לפעול בשיקול דעת צלול ולהבין מתי ההסברים הופכים לתירוצים שנועדו להוריד מחומרת המעשה. במידה ואכן מדובר בתירוצים, יש לדבר עם בן הזוג בצורה כנה ופתוחה, ולהציע טיפול בהתמכרות להימורים.

 

בעיות חברתיות

כתוצאה מההתנהגות העצבנית, חוסר הסבלנות וחוסר הרצון לבצע פעולות שאינן הימורים, אדם מכור נוטה לאבד קשרים חברתיים עם הסובבים אותו. הסיבה לכך היא שכתוצאה מההתמכרות, בן הזוג יפסיק לחוש אושר וסיפוק מתחביבים והנאות שונות שנהג לעשות לפני שהחל להמר, לרבות מפגשים חברתיים. ככל שההתמכרות תלך ותחמיר אותו אדם ישקיע פחות ופחות זמן בטיפוח חיי החברה שלו על מנת לפנות זמן להתמכרות "המהנה". אנחנו כבנות זוג מסוגלות לאבחן את דרך הפעולה הזו ולהבין עם בן הזוג את מקור הבעיה ואת הסיבה אשר בגללה הוא פועל כך.

 

המשך הפעולה על אף הסכנה הנשקפת ממנה

אדם אשר מכור לטלפון שלו למשל, לא יצליח לעמוד בפיתוי של לקרוא הודעות או לשוטט באינטרנט גם במצבים בהם פעולה זו תסכן אותו, כמו במהלך הנהיגה. כאשר אדם ממשיך להמר על אף שהוא מודע להפסדים הכלכליים שהוא צבר ועלול להמשיך לצבור, הדבר יכול להעיד על התמכרות. כמו כן, במידה ומדובר בהתמכרות חמורה הדבר יגרום לבן הזוג להמר על סכומי כסף גבוהים יותר וימשיך בפעולה גם במידה והוא נקלע לחובות או קשיים כלכליים.

 

סיכום

אנחנו כבנות זוג יכולות להציל את בני הזוג האהובים שלנו מהיווצרות של התמכרות או החמרתה. עלינו ראשית להיות ערניות לשינויים בדרכי הפעולה שלהם כמו התפתחות של בעיות עצבים או פגיעה בחיי החברה. במידה ובן הזוג ממציא תירוצים להימורים שלו וממשיך בהם גם על אף הסיכון הכרוך, דברים אלו יכולים להעיד כי אכן מדובר בהתמכרות ויש לפנות לטיפול בהתמכרות בהקדם האפשרי.

בת זוג

מאמרים נוספים

מחיקת חובות מול עוד
עריכת דין
איך מוחקים חוב באופן חוקי?

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר

קרא עוד »