חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בואי נפרד: מה כרוך בהליך גירושין?

תוכן עניינים

הליך הגירושין מתחיל בעת שמי מבני הזוג מחליט לסיים את חיי הנישואין. בדרך כלל עוד טרם פתיחת התיק מתנהל תהליך ארוך שבו עולים מחלוקות וקשיים לעיתים על רקע של אי נאמנות או שפשוט כבר לא משדרים על אותו גל ומתחילה ההבנה מצד אחד הצדדים או שניהם כי הגיע הזמן להיפרד. בהמשך המאמר נעסוק בכל מה שכרוך בהליך.

 

חוק גישור חובה

חוק גישור חובה החדש הסדיר את הדרך שכל מי שמעוניין להתגרש צריך לעבור בו. על פי החוק בני זוג העומדים בפני גירושין נדרשים להגיש בקשה ליישוב הסכסוך עוד טרם שיוכלו להגיש תביעה לערכאות השונות, בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה. את הבקשה יש להגיש לאחת הערכאות  שציינו ובני הזוג יוזמנו אל יחידות הסיוע שתחת הערכאה שאליה הוגשה הבקשה. עוד על כך ראו  at-familylaw.co.il בהרחבה.

חוֹק

תפקיד יחידת הסיוע

התפקיד של יחידת הסיוע הוא לסייע לבני הזוג לסיים את הליך הגירושין בהסכמות ותוך הסדרת סוגיות היסוד הכרוכות בגירושין לרבות אופן חלוקת הרכוש, קביעת המשמורת והשהות ודמי המזונות. המטרה בהגעה להסכם גירושין מוסכם היא להימנע במידה והדבר אפשרי ממאבק משפטי. המגשר או המגשרת של יחידת הסיוע לרוב תהיה עובד או עובדת סוציאלית אשר תלווה את פגישות הגישור של בני הזוג.

 

חלוקת רכוש ואיזון משאבים

כאשר מגיעים להסכמות בגישור מגבשים הסכם גירושין בהסכמה וזה מובא לאישורו של הערכאה הרלוונטית לשם אישור של ההסכם כפסק דין מחייב. כאשר אין הסכמות לגבי עצם הגירושין יש צורך להוכיח עילת גירושין. במסגרת הגירושין יתבצע מה שמכונה איזון משאבים ומלוא הרכוש שנצבר בתקופת החיים המשותפת יחולקו שווה בשווה בין הצדדים.

 

קביעת המשמורת

כאשר הגישור נכשל ומתקיים מאבק משפטי על הסוגיות במחלוקת לרוב יהיה ויכוח גם על נושא המשמורת. אם בעבר חזקת הגיל הרך קבעה כי ילדים עד גיל שש יהיו תמיד במשמורת של האם, ברירת המחדל כיום היא של משמורת משותפת ככל שהאב מעוניין בכך. כאשר אין הסכמות בין בני הזוג עובדת סוציאלית שבית המשפט ממנה תמליץ על זמני השהות והמשמורת.

 

דמי מזונות

כאשר הסדרי השהות הינם שוויוניים והכנסות הצדדים זהות, על פניו לא יהיה צורך בתשלום מזונות. חשוב להבין כי יש לקחת בחשבון הן את הוצאות הקיום היומיומיות והן הוצאות חריגות ולהחליט מי ההורה שירכז את ניהול ההוצאות של הילדים. אופן קביעת גובה דמי המזונות הינו מורכב ותלוי בצרכי הילדים, גובה ההכנסות של כל אחד וכן הלאה.

 

סיכום הליך גירושין

לסיכום הנושא, ככל שניתן מומלץ להגיע להסכמות ולהיעזר במגשר פרטי או ביחידות הסיוע לשם פתירת כל המחלוקות והגעה להסכם גירושין בהסכמה. חשוב בתהליך לקבל ליווי משפטי מקצועי  כגון של טאוב ושות' – משרד עו"ד על מנת שלא לעשות טעויות בתחילת הדרך שיעמיקו את הקרע והסכסוך. יש לפתור את סוגיות חלוקת הרכוש, דמי המזונות, השהות והמשמורת.

הליכי גירושין

מאמרים נוספים

מחיקת חובות מול עוד
עריכת דין
איך מוחקים חוב באופן חוקי?

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר

קרא עוד »