חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהן ההשלכות המשפטיות של תאונות דרכים?

תוכן עניינים

תאונות דרכים הן תאונות אשר יכולות לגבות חיי אדם רבים, הן של הצד הפוגע והן של הצד הנפגע, ובכך ניתן להסיק כי הן אינן קורות לרוב בכוונת תחילה.

אך למרות כך, הן יוצרות חוויה לא נעימה ומאלצות את הצד הנפגע להתעסק עם בירוקרטיה רבה והשלכות משפטיות.

במאמר זה נפרט על חלק מן ההשלכות המשפטיות שמגיעות לאחר תאונת דרכים, ורובן קיימות בעקבות הרצון לקבל את הזכויות והפיצויים המגיעים לנפגעי התאונה.

 

הגשת כתב אישום

ברוב תאונות הדרכים המערבות נפגעים ובהן בוצעו עבירות תנועה חמורות, יוגש כתב אישום כנגד הנהג הפוגע, גם אם חלפו כמה חודשים מאז התאונה. כל אחד מהנהגים בארץ, יכול לבצע ברגע אחד של חוסר תשומת לב טעות חמורה שיכולה לגרום לו לשבת על כיסא הנאשם בבית המשפט. לשם כך יש להיעזר בעורך דין ולהכיר את ההשלכות המשפטיות הכלולות בתהליך זה.

 

תנאי הגשת כתב האישום

בכדי להגיש כתב אישום יש לעמוד בשני תנאים על מנת שהוא יתקבל ויתבצע עבורו דין בבית המשפט. התנאי הראשון הוא קיום ההוכחות הרלוונטיות אשר מוכיחות את קיום ביצוע העבירה, וכי אכן הנהג המואשם ביצע אותה. הראיות לרוב נאספות על ידי בוחן המשטרה והן כוללות את תמלול עדי הראייה של התאונה, עדויות כל המעורבים בה, צילומים מהזירה, חקירת החשוד ועוד פרטים נוספים שניתן למצוא באתר בדרכים.

 

התנאי השני, עניין לציבור

לאחר שקיימים בידינו ההוכחות הנדרשות להגשת כתב האישום, נותר שהתאונה תוגדר עניין לציבור. מושג זה מתייחס עבור כל תאונה שערבה בה נפגעי אדם, ולא פח הרכב או רכוש. כיוון שפגיעה בנפגעי אדם היא חמורה, יש צורך להעלאות את המודעות לגביה ובכך ליצור עניין לציבור ולמגר את התופעה ככל שניתן.

 

השלכה משפטית עיקרית – עורך דין

גם אם מדובר באדם הפוגע או באדם הנפגע, עבור שני הצדדים לאחר תאונת דרכים בה היו מעורבים נפגעים ובה מוגש כתב אישום, יש צורך בשימוש עורך דין. עורך דין המכיר את פרטי התאונה, יודע כיצד הדברים מתנהלים ומוכן להיות שם לעזרתך זוהי השלכה משפטית קיימת לאחר תאונת דרכים, אך הכרחית לאור הנסיבות.

הרצון הרב של העלאת המודעות בקרב הציבור ומיגור תופעת תאונות הדרכים מגיע לידי ביטוי גם בהחמרת הענישה למען יראו וייראו. כיוון שלרוב הליכים משפטיים אלו יהיו מורכבים, שלא ברור בדיוק מי אשם ומי פחות, יש חשיבות רבה לדרך בה הדברים מתנהלים והליווי המקיף מצד אנשי המקצוע בהליך זה. ייעוץ, הכוונה וייצוג נכון בבית המשפט הם חלק משירותי עורך הדין הכלולות בהשלכות המשפטיות שיש להתמודד איתן לאחר מעורבות בתאונת דרכים, ולשם כך יש להיעזר באנשי מקצוע טובים.

 

לסיכום

מעורבות בתאונת דרכים הינה אבן דרכים קשה לכל המעורבים בה. תאונה זו יכולה לפגוע מבחינה בריאותית, נפשית וגם מערבת התמודדות ארוכה מול בירוקרטיה והליכים משפטיים. כתוצאה של הליכים אלו קיימות השלכות משפטיות שיש להתמודד איתן בכדי לצלוח את הסיטואציה בה נותנים את הדין בצורה המיטבה ביותר.

 

איש משפט

מאמרים נוספים