חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היום שאחרי: מה עושים אחרי תאונת דרכים?

תוכן עניינים

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מאפשר למי שנפגע להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי הגוף אשר נגרמו לו עקב התאונה. כמעט בכל מקרה וללא כל קשר לשאלה מי אחראי או אשם בגרימת התאונה ניתן להגיש תביעה. בכך המחוקק החריג תביעות תאונות דרכים משאר דיני הנזיקין בהם התובע נדרש לעמוד בעקרון האחריות המוחלטת. במאמר זה נדון בתביעות לאחר תאונות דרכים בהרחבה.

 

ביטוח חובה ותאגיד קרנית

אדם יכול להיפגע בתאונת דרכים כנהג, נוסע או הולך רגל. על מנת שכל מעורב בתאונת דרכים יוכל לקבל פיצוי, החוק מחייב הוצאת ביטוח חובה לכל רכב. על מנת לאפשר פיצויי גם לנפגעים בתאונה בה הנהג הפוגע אינו ידוע, הוקם תאגיד קרנית ומנגנון העברת סכומי פיצוי מחברות הביטוח. למידע נוסף לגבי תביעות נזקי גוף לאחר תאונת דרכים ראו, https://dlawyer.co.il

 

מיד לאחר התאונה

לאחר כל תאונת דרכים מומלץ לתעד את זירת התאונה ולאסוף את פרטי המעורבים האחרים, כמו גם עדי ראייה. בכל מקרה של פגיעות גופניות או חשד לכאלה, יש להתפנות למסגרת הרפואית הרלוונטית ולדווח על מקרה התאונה במהלך קבלת הטיפולים הרפואיים ולשמור על כל האסמכתאות בגין ההוצאות בגין הטיפולים, התרופות וכן הלאה.

 

נזקי גוף לנהג

נהג רכב שנפגע בתאונת דרכים צריך להגיש את תביעת נזקי הגוף שלו כנגד חברת הביטוח שהנפיקה עבורו את פוליסת החובה. החוק אוסר לנהוג ברכב ללא ביטוח חובה ונהג ללא ביטוח חובה לא יכול להגיש תביעה לפי חוק הפיצויים. הגשת תביעת נזיקין רגילה כנגד גורם התאונה תצריך מהתובע להוכיח את אשמתו של הנהג האחר.

 

נזקי גוף – נוסע והולך רגל

נוסע שנפגע בתאונת דרכים צריך להגיש תביעת נזקי גוף כנגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב שבו הוא נסע. הדבר נכון גם כאשר מספר כל רכב היו מעורבים וללא קשר לשאלת הגורם או האשם לאירוע. הולך רגל שרכב פגע בו, צריך להגיש את תביעת נזקי הגוף כנגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב שפגע בו ואת תאגיד קרנית במקרה של תאונת פגע וברח.

 

ליווי משפטי

מכיוון שניהול תביעות נזקי גוף מכוח חוק הפיצויים מצריך מומחיות וניסיון רב, מומלץ לכל מי שנפגע בתאונה לפנות לעורך דין מיומן ומנוסה בתחום של ניהול תביעות פיצויים מול חברות הביטוח בסמוך לאחר האירוע. עורך הדין יבחן את נסיבות המקרה והיקף נזקי הגוף ממנו הנפגע סובל, על מנת לגבש את האסטרטגיה המשפטית המתאימה לצורך מקסום הפיצוי ללקוח.

 

סיכום היום שאחרי

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו ביום שאחרי תאונת דרכים בהיבט של הגשת תביעת נזקי גוף. כפי שציינו, חשוב לקבל טיפול רפואי מיד לאחר התאונה ולתעד את הפגיעות וההוצאות הנלוות לשם התביעה העתידית. מומלץ לקבל ליווי משפטי מוקדם ככל האפשר ולמצוא עורך דין מנוסה המתמחה במשא ומתן מול חברות הביטוח ותביעות מסוג זה.

תאונת דרכים

מאמרים נוספים

מחיקת חובות מול עוד
עריכת דין
איך מוחקים חוב באופן חוקי?

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר

קרא עוד »