חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה החוק נותן את האופציה של חדלות פירעון

תוכן עניינים

חדלות פירעון היא מצב כלכלי משפטי בו אדם פרטי, עוסק מורשה או עוסק פטור שהוא חייב אינו יכול לשלם את חובותיו או שסכום החובות שלו גבוהה משויי נכסיו כמו כספים, רכוש, זכויות וכו'.

חייב שנמצא במצב כזה זכאי להגיש בקשה לחדלות פירעון – איך עושים את זה? איך זה מסייע לחייב ולמה החוק מאפשר זאת.

 

פתיחת הליכי חדלות פירעון

חייב שנמצא במצב של חדלות פירעון רשאי להגיש בקשה לקבלת צו פתיחת הליכי חדלות פירעון, על מנת להגיש את הצו המדובר מומלץ להתייעץ עם עורך דין לחדלות פירעון בנתניה שהוא מומחה בתחום ויוכל לסייע ללקוחות רבים שנמצאים במצבים כאלו או דומים. הצו יאפשר:

  • להביא את החייב לשיקום כלכלי ככל האפשר.
  • הנושה יקבל את חובו גם באופן חלקי חזרה מתוך הכספים שנצברים ב"קופת הנשייה".
  • יאפשר לחייב לפתוח דף כלכלי חדש.

 

איך מגישים את הצו לחדלות פירעון

השלב הראשון בקבלת הצו הוא הגשת הבקשה בליווי צמוד של עורכי דין מקצועיים בתחום, בבקשה החייב יידרש לפרט אודות ההכנסות וההוצאות שלו, מצב אישי ומצבת זכויות. כמו כן עליו לצרף תצהיר הסתבכות כלכלית הו מפורטת הקריסה הכלכלית שהביאה אותו למצב בו הוא נמצא.  הבקשה תוגש ללשכת ההוצאה לפועל במקרה של סכומים מתחת 150,000 שקלים ולבית המשפט במקרים בהם מדובר על סכום הגדול מהמצוין.

 

השלב השני

התקופה לאחר מתן הצו לפתיחת הליכים תקרא תקופת הביניים והיא נמשכת כשנה. עם מתן הצו ההליכים המשפטיים שמתנהלים נגד היחיד יעוכבו. היחיד נדרש להגיש דוחות חודשיים באופן קבוע שיגובו באסמכתאות. נקבע ליחיד צו תשלומים חודשי בהתאם להכנסותיו ומוטלות עליו הגבלות שונות כמו:

  • עיכוב יציאה מהארץ
  • הגדרת היחיד כלקוח מוגבל בבנק כך שלא יוכל לבצע פעולות מסוימות.
  • הגבלת היחיד משימוש בכרטיס חיוב
  • הגבלת היחיד מהקמה או השתתפות בהקמה של תאגיד חדש.

בתקופה זו תבחן התנהלות של היחיד בהתאם לדוחות שמגיש וחקירה שלו על ידי הנאמן. הנאמן נדרש לגבש עמדה לקראת השלב השלישי בו יוחלט על מתן צו לשיקום כלכלי וצו הפטר ליחיד.

 

השלב השלישי

שלב קבלת הצו לשיקום כלכלי וצו הפטר נפרס על פני שלוש שנים. כפי שצוין הנאמן ימסור לממונה את עמדתו שכוללת דוח מפורט של הסכום שהצטבר בקופת הכינוס, תביעות חוב שהוגשו נגד היחיד, הכרעות בתביעות אלו, בירורים וכו'. בנוסף מסמכי בקשת היחיד ומקורות נוספים המרחיבים אודות היחיד.

 

לסיכום

במידה ובית המשפט אישר את המלצתו של הממונה יינתן לחייב תקופת זמן של שיקום כלכלי למשך 3 שנים, אם יעמוד בתנאיה יקבל הפטר מכל חובותיו שקדמו להגשת בקשתו למתן צו לפתיחת הליכים. על מנת להגיע למצב זה בו החייב מצליח להשתקם ולעמוד על הרגליים חשוב לבחור נכון בעורך דין חדלות פירעון מקצועי ומנוסה.

איש משפט

 

מאמרים נוספים

מחיקת חובות מול עוד
עריכת דין
איך מוחקים חוב באופן חוקי?

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר

קרא עוד »