חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה ההבדל בין עבירת מעשה מגונה לאונס – ומה ההליך המשפטי שכדאי לנקוט בו

תוכן עניינים

המערכת המשפטית מגדירה בצורה מפורטת וברורה עד מאוד את כל סוגי העבירות הפליליות הקיימות בעולם הפשע.

לצערנו, מערכת המשפט צריכה לרדת לפרטי פרטים ולהיות מדויקת ביותר בכל עבירה ועבירה, משום שבהתאם לחומרת העבירה ולדרגתה יוכל להיקבע העונש העולם לפושע שביצע אותה.

היום נדבר על ההבדל בין עבירת מעשה מגונה לאונס, ונבין מהו ההליך המשפטי שבו כדאי לנקוט על מנת להתמודד עם העבירות הללו.

 

ההבדל בין עבירת מעשה מגונה לאונס – הבדלים מהותיים מבחינת העונשים

אונס הוא אחת העבירות החמורות ביותר בתחום עבירות האינוס. מקרה של אונס הוא מקרה שבו מוחדר לאיבר מינה של האישה חפץ או איבר מין גברי ללא רצונה וללא הסכמתה, והעונש בגינו הוא עונש חמור שיכול להגיע לעד 16 שנים של מאסר בפועל במקרים מסוימים, ועד 20 שנים של מאסר בפועל במקרים חמורים יותר.

ביצוע של עבירת מעשה מגונה, לעומת זאת, יכול להוביל לבין 3 ל-4 שנות מאסר בפועל. המעשה המגונה הוא מעשה "קל" יותר מבחינת החוק, שבמסגרתו התקיימה התנהלות בלתי הולמת כמו מגע אינטימי בין גבר לאישה ללא הסכמתה. כמו כן, עבירת מעשה מגונה יכולה לבוא לידי ביטוי בין שני צדדים שביניהם מתקיימים יחסי מרות, שנוצלה לטובת קיום העבירה. עבירה מסוג זה עשויה להיות מלווה בעונש הגבוה יותר.

 

האם בנפשה של האישה המוטרדת או הנאנסת קיים הבדל בין עבירת מעשה מגונה לאונס?

אחד הדברים הבולטים ביותר שמעוררים שיח ציבורי רב בנושא הוא נפשה של האישה, הנערה או הילדה והטראומה שאותה היא חווה. אישה שנאנסה או שנעשו בה מעשים מגונים היא אישה שתישאר מצולקת לנצח, ולעד תיוותר בה הטראומה שתלווה אותה לאורך כל ימי חייה.

לכן, בזמן שמערכת המשפט מבחינה בין עבירת מעשה מגונה לאונס, ייתכן שהאישה עצמה תחווה חוויה מזעזעת בכל מקרה בכל אחת מן העברות.

 

מה ההליך המשפטי שבו כדאי לנקוט?

כל מקרה הוא לגופו בעניין הזה, וחשוב להבין שחלק מהמקרים יובילו להליך משפטי בגין אונס לחלק אחר מהמקרים יובילו להליך משפטי בגין מעשים מגונים. על מנת להבין במקרה ספציפי באיזה הליך משפטי הכי כדאי לנקוט, כדאי להתייעץ עם עורכי דין פליליים, שמבינים דבר או שניים בעניין.

בעזרת עורכי דין פליליים ניתן לתוות הליך משפטי שיהלום את דרישותיה של האישה שנאנסה או שנעשו בה מעשים מגונים, והם יוכלו להציג בפני בית המשפט את כלל הטענות שיובילו לענישה החמורה ביותר.

 

עורך דין פלילי לצד הנתבע

אנשים שמואשמים באונש או בביצוע עבירת מעשה מגונה גם הם יכולים להיעזר רבות בעורך דין פלילי, שיוכל לעבור יחד איתם את ההליך המשפטי וינסה להפחית את העונש שאותו הם עתידים לקבל.

לסיכום, ייצוג מטעם עורך דין פלילי יכול לעזור לכל אחד מהצדדים, ולא כדאי לפסוח על העזרה ממנו לאורך הדרך.

מאזניים

 

מאמרים נוספים

מחיקת חובות מול עוד
עריכת דין
איך מוחקים חוב באופן חוקי?

התמודדות עם חובות כרוכה בלא מעט פרוצדורות בירוקרטיות ואף בסנקציות והגבלות משפטיות, שיכולות להשפיע גם על מצבו הבריאותי של החייב. היות ובלא מעט מקרים מדובר

קרא עוד »